Gå til innhold

Hjelper du single, enker og faderløse kvinner ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snøen har lavet ned  i store mengder over det meste av landet, og  stadig flere velger singeltilverelse til fordel en samlivsform , og vi er iferd med å få en aldrende  befolkning som etterhvert blir mer synlige i kvardagen, Snøen har siste mnd. lavet ned i store mengder over store deler av landet, Snøen kan vera til glede for noen , men også  til besver  for mange eldre, og enslige kvinner rundt om når  snøen den kommer i  så store mengder som mange har opplevd i år.  

Her vi bor er det mange eldre beboere, og  måke snø kan vera både tungt, og helsefarleg for mange eldre, syke mennesker. Med en  aldring av befolkningen vil  ein også etterhvert  se eit økende behov for hjelp til praktiske ting 

Er du blandt dem som viser omsorg å støtte for eldre å syke mennesker ved behov, og tilbyr dem hjelp til snømåking, o.l. ? Eller er du blandt dem som vender det andre kinnet til, og ønsker ikkje å vera brysam ?

Anonymkode: 8720c...bc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg (dame) hjelper fler av naboene med å måke snø 

Anonymkode: 0dc73...1ca

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ligger denne i samlivsforumet? 

Ellers: rart spørsmål. Det er ikke enten eller på dette. Og dessuten har det lavet ned i hele landet, leste jeg i en repetativ post på nett. 

Jeg hjelper noen eldre. Hvorfor skal single og faderløse kvinner trenge hjelp tenker du? De fleste kvinner klarer seg helt fint selv. 

Anonymkode: 7d8ee...d21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg (dame) hjelper fler av naboene med å måke snø 

Anonymkode: 0dc73...1ca

Hvorfor var det viktig å poengtere at du er dame?

Anonymkode: 78c63...0d9

Skrevet (endret)

.

Endret av Rotemor
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi tråden er et forsøk på å provosere 🤭

Anonymkode: b8a80...60c

Skrevet

Hehehehe, ja nå har jeg hjulpet en singel kvinne (og hennes faderløse barn) i et par dager faktisk (som jeg har gjort innimellom), men jeg har da tenkt at jeg hjelper en nær venninne. En venninne som ved flere anledninger har hjulpet meg også, selv om jeg verken er singel, enke eller har faderløse barn. 

Nei jeg hjelper ikke tilfeldige single kvinner. Har vært det selv tidligere, også alene med barn, men føler ikke at det er det som avgjør om noen trenger hjelp. Det er mange drivende dyktige og effektive single kvinner. Mange i forhold som har partnere som "ikke virker" også. Det har også skjedd at jeg har hjulpet kvinner som har mann med ulikt. Jeg stiller generelt opp for nære og kjære når de ber om det. Ukjente... nei ikke så mye det. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja. En gang. 

Anonymkode: 87ef7...ed6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du blandt dem som viser omsorg å støtte for eldre å syke mennesker ved behov, og tilbyr dem hjelp til snømåking, o.l. ? Eller er du blandt dem som vender det andre kinnet til, og ønsker ikkje å vera brysam ?

Dette er ikke en relevant metafor her.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men jeg tipper det er fordi det står kvinner i overskrifta.

TS, jeg er en faderløs, gift kvinne som noen ganger tar i bruk snøfreseren. Dette nyter naboene godt av også, vi har felles innkjørsel. Ingen av dem er single eller enker, jeg aner ikke om fedrene deres fremdeles er i live.

Kvalifiserer jeg til å betegnes som en hjelper eller er jeg en som skal hjelpes siden faren min er død?

Det hadde egentlig vært litt morsomt å informere de andre om at jeg bør fritas for snørydding fordi faren min døde for noen år siden. Svigerfaren min er også død, betyr det at mannen min også slipper unna?

• Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (31 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men jeg tipper det er fordi det står kvinner i overskrifta.

TS, jeg er en faderløs, gift kvinne som noen ganger tar i bruk snøfreseren. Dette nyter naboene godt av også, vi har felles innkjørsel. Ingen av dem er single eller enker, jeg aner ikke om fedrene deres fremdeles er i live.

Kvalifiserer jeg til å betegnes som en hjelper eller er jeg en som skal hjelpes siden faren min er død?

Det hadde egentlig vært litt morsomt å informere de andre om at jeg bør fritas for snørydding fordi faren min døde for noen år siden. Svigerfaren min er også død, betyr det at mannen min også slipper unna?

Meget gode spørsmål og refleksjoner.

Jeg foreslår et møte på tunet.
Jeg antar at debatten i gata fører til håndgemeng.Når og hvem kan vende det andre kinnet til? 

🍿

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor ligger denne i samlivsforumet? 

Ellers: rart spørsmål. Det er ikke enten eller på dette. Og dessuten har det lavet ned i hele landet, leste jeg i en repetativ post på nett. 

Jeg hjelper noen eldre. Hvorfor skal single og faderløse kvinner trenge hjelp tenker du? De fleste kvinner klarer seg helt fint selv. 

Anonymkode: 7d8ee...d21

Blei desv. feilpassert forum !

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Dette er ikke en relevant metafor her.

Spurde ein eldre mann (pensjonist) hva han gjør på sine gamle dager, og  fekk umiddelbart følgened svar:  "Hjelper enker å faderløse" eller muleg det var farløse. Synes eg at det var ein positiv omtanke for en gruppe personer som heilt sikkert har behov for hjelp å støtte iblandt 

AnonymBruker
Skrevet

Som singel, syk kvinne kunne jeg trengt hjelp. Jeg har tilbydt et eldre ektepar hjelp med snømåking, selv om jeg vet jeg blir dårlig av det. Heldigvis har jeg huseiere som tar det meste av måkingen hos oss, selv om jeg også tar noe. Naboene, som deler oppkjørsel, tar ingenting, bare snylter på mine huseiere og meg. Til og med andre naboer har begynt å kommentere de som aldri bidrar. Heldigvis for meg hadde det eldre ekteparet allerede fått en avtale om at en nevø av dem skulle komme og hjelpe dem, så slapp jeg. Men de ble så glade for tilbudet at de ble helt rørt, de vet jeg ikke er frisk selv, selv om jeg er litt bedre enn det de er nå.

Anonymkode: 3bb43...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...