AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #1 Skrevet 14. mars 2023 Noen som har solgt sin borettslagsleilighet til nær familie før? Kan dette gjennomføres uten svindyr bruk av eiendomsadvokat i det hele tatt? Er redd for at den blir tatt på forkjøpsrett internt i borettslaget når jeg vil selge den til min mor. Anonymkode: 877d0...b80
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #2 Skrevet 14. mars 2023 Boligbyggelag kan ha ulik regel men hvis leiligheten er ganske ny så kan det være vanskelig. Du bør snakke med boligbyggelaget og høre. Det skal ikke være problem og overføre. kjøpte selv av min samboer men det er så mange år siden at det er kommet nye regler. Hos oss betalte jeg ikke ekstra avgifter. I utgangspunktet blir det ikke tatt forkjøpsrett når det er overføring i nær familie. Det er en del papirer og fylle ut. Anonymkode: bff1d...f73
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #3 Skrevet 14. mars 2023 Jeg kjøpte leilighet av min mor. Det hele var veldig enkelt, vi tok kontakt med styret først. Måtte innom advokat, som også var megler. Husker ikke prisen nå, men det var jo uansett mye billigere og enklere enn et salg på det åpne markedet Anonymkode: 77cc0...efe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå