Gå til innhold

Jeg klikket på svigermor, mannen mener jeg er urimelig.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi fikk vårt første barn for 3 uker siden. Svigers bor på andre kanten av landet og har bestilt reise hit for lenge siden. I forkant av fødselen ga jeg klar beskjed om at JEG sier ifra når jeg er klar for besøk. Dette ble ikke respektert og de kom likevel. 

Jeg sa også klart ifra til samboer at hvis dem skulle komme nå, så fikk dem ta inn på hotell. 

Det er ekstremt usympatisk av deg å ikke skulle la dem komme og besøke sitt barnebarn.

Men enig i at de bør bo på hotell, med mindre dere har veldig god plass hjemme(feks hybel de kan bruke).

Skrevet

Herregud for noen svigermødere du har. Er dem klar over at mor og barn trenger å få ro og bli kjent med hverandre etter fødselen? Eller er dem bare helt dumme? 

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud jeg skjønner deg. Snakk om å trakke på dine grenser med nyfødt baby. Får ikke hjelpe at hun vil hjelpe. Noen mennesker har ikke empati og evnen til å sette seg inn inn andres situasjon. 

Jeg opplevde litt av det med at andre ikke skjønner andres situasjone. Men ikke så ille som deg.

Men dama som er gift med min far, er en smule påtrengende. Vi hadde akkurat kjørt hjem fra sykehuset med vår første nyfødte baby og sto på trappen og skulle inn. Da har jeg henne på telefon og hun har snakket leenge. Hun pratet og pratet.

Hun snakke om at folk må være hensynsfull med oss, kun komme når vi ber om det. Men hun ser ikke selv at "jeg vil legge på nå" og nyte babyen ide vi trer inn i huset for første gang som foreldre. 

Vi hadde med vilje ikke sagt til noen når vi skulle hjem for vi ville ha tid for oss selv. 

Anonymkode: 6d24e...ced

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud jeg skjønner deg. Snakk om å trakke på dine grenser med nyfødt baby. Får ikke hjelpe at hun vil hjelpe. Noen mennesker har ikke empati og evnen til å sette seg inn inn andres situasjon. 

Jeg opplevde litt av det med at andre ikke skjønner andres situasjone. Men ikke så ille som deg.

Men dama som er gift med min far, er en smule påtrengende. Vi hadde akkurat kjørt hjem fra sykehuset med vår første nyfødte baby og sto på trappen og skulle inn. Da har jeg henne på telefon og hun har snakket leenge. Hun pratet og pratet.

Hun snakke om at folk må være hensynsfull med oss, kun komme når vi ber om det. Men hun ser ikke selv at "jeg vil legge på nå" og nyte babyen ide vi trer inn i huset for første gang som foreldre. 

Vi hadde med vilje ikke sagt til noen når vi skulle hjem for vi ville ha tid for oss selv. 

Anonymkode: 6d24e...ced

Du er jo et voksent menneske som kan si "Nå må jeg legge på, ser frem til at dere kommer på besøk når det er tid for det." Ærlig talt, noen mennesjer lager seg så sære situasjoner.... 

Anonymkode: 1fa51...6c6

• Liker 12
  • Nyttig 2
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

🙄 eeh, ts er ikke ekstremt usympatisk på noen som helst måte! Hun skrev at de skulle få komme på besøk når HUN er klar, ikke at de ikke skulle få komme på besøk i det hele tatt!

Anonymkode: 8d8a3...865

Eeeh, jo.

Mener du at besteforeldrene virkelig ikke skal få se barnebarnet sitt før denne sutrete mora "er klar"?

Men de burde bodd på hotell når de ikke var velkommen hos sønnen og svigerdatteren sin.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du er urimelig. Og om du hadde vært urimelig hadde det også vært greit. Du er i en fase hvor det er lov med mye sterke følelser. 

Svigers burde bodd på hotell og mannen burde støtte deg 

Anonymkode: 6c68c...017

• Liker 25
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Huff. Jeg synes mest synd på deg som har en slik mann som ikke aksepterer deg som et eget individ med dine egne følelser. 

Han ser jo ikke engang barnets behov her, en trygg og stabil mor gir trygge og stabile forhold til baby.

Anonymkode: 283cb...2c9

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Så svigermor forsøkte hjelpe og du i tåka av deg og ditt klikka og nå er det viktig for deg å få støtte på at du ikke var urimelig - men det var du altså, ikke nødvendigvis på at de kom og alt det der - men på selven hendelsen når du ble tilbudt hjelp i en setting du helt klart ikke mestret der og da.. Det fine med å være forelder er å vite når man skal ta imot en hånd som vil hjelpe og ikke.. 

Anonymkode: 2ec53...88c

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, men ville forsøkt å snakke med henne nå når ting har roet seg. Mannen min derimot, han ville jeg venta med å snakke med til de var dratt, for de ville ikke blitt pent. 

Anonymkode: ec6c4...74b

• Liker 24
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
takinova skrev (1 minutt siden):

Eeeh, jo.

Mener du at besteforeldrene virkelig ikke skal få se barnebarnet sitt før denne sutrete mora "er klar"?

Men de burde bodd på hotell når de ikke var velkommen hos sønnen og svigerdatteren sin.

Men sjekka de inn på hotell.. nop!

Ergo, hun visste nok hva hun sa når hun ba om å få bli klar selv først før de kom.

Det er jo tydelig at hun ikke har en mann som oppfører seg som et mannfolk som prioriterer sin families ønsker og behov. Han pleaser mamman sin istedet. Og mammaen kommer nok for å dulle og stelle med den lille dutten sin så han slipper å ta ansvar nå når ts er opptatt med å komme inn i rollen som mor.

Farmor kan være en stolt farmor på avstand en stund, bli foret med bilder osv. Men mor klarer ikke å prøve å nyte rollen sin med svigermor hengende over seg, noe som er fullt forståelig for de fleste.

Anonymkode: 283cb...2c9

• Liker 25
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...