Gå til innhold

Gjesters adgang til forumet.

Jeg synes at...  

65 stemmer

1. 1. Jeg synes at...

• ... det er verdt prisen.
      33
    • ... at vinninga går opp i spinninga.
      32

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes gjester er alrighte dyr og bare gjør et forum mer interessant. Moderatorene sletter jo raskt alle innlegg som er støtende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er registrert bruker, men har ikke logget meg inn på flere år. Syns det er greiere å være gjest jeg, da slipper jeg være redd for å bli gjenkjent av venner og familie. Har derfor tenkt å fortsette å være gjest.

Samme her.

Gjest christineemily
Skrevet
Jeg synes gjester er alrighte dyr og bare gjør et forum mer interessant. Moderatorene sletter jo raskt alle innlegg som er støtende.

Enig :) .

selv logger jeg meg aldri inn som gjest, da jeg i en alder av 31 år har innsett at jeg bør stå for mine meninger og innlegg!

Skrevet
Enig  :) .

selv logger jeg meg aldri inn som gjest, da jeg i en alder av 31 år har innsett at jeg bør stå for mine meninger og innlegg!

Jeg er gjest på KG men det betyr ikke at jeg ikke står for det jeg sier og mine meninger, på forumet og irl.

Skrevet

Jeg synes også det er supert at folk har muligheten til å skrive som gjester når det gjelder veldige personlige forhold (feks Samliv eller Barn og familie). Terskelen er sikkert høy nok for mange når det gjelder å skrive om svært personlige ting, og selv om man er anonym med brukernavn også så er det ikke sikkert man føler man er anonym nok. Jeg synes jeg leser mange flotte innlegg fra gjester og siler glatt ut alle de ikke fullt så fine innleggene.

Hvis KG skal være mangfoldig og spennende så må man også tåle å også ha med de ufine elementene. De er en del av vår hverdag og samfunnet vi lever i ellers, så hvorfor ikke i et internettforum?

Skrevet

Jeg syns det er fint å kunne logge seg ut og skrive som gjest en gang iblandt om problemer man ikke vil sette nicket sitt ved siden av, nettopp fordi det er mange her inne som kjenner meg utenfor dette forumet.

Skrevet (endret)

At folk velger å være gjest i steden for registrert bruker har jeg stort sett ikke noe problem med.

Men til tider kan det være fryktelig irriterende at gjester som har flere innlegg i samme tråd ikke kan ha ett nick. Det holder for meg at en kaller seg Gjest1 eller ett eller annet slikt, slik at en kan skille de ulike gjestene innen samme tråd fra hverandre. Når flere gjester skriver flere innlegg i samme tråd blir det bare kaos - hvis en kommenterer ett eller annet og så blir en eller annen gjest fornærmet fordi en blander sammen flere gjesters innlegg. Men det er da ikke lett å skilde Gjest og Gjest fra hverandre.

Endret av Titta
Skrevet

Jeg er enig med sistnevnte i at en gjest bør skille seg ut fra andre gjester i samme tråden ved å markere det med navn eller annet, så man kan se i den tråden at gjestene skiller seg fra hverandre.

Gjest Bhsiltsk
Skrevet
Jeg er enig med sistnevnte i at en gjest bør skille seg ut fra andre gjester i samme tråden ved å markere det med navn eller annet, så man kan se i den tråden at gjestene skiller seg fra hverandre.

Sa h*n og kalte seg ikke noe annet enn gjest selv... :ler:

Gjest Carmensita
Skrevet
At folk velger å være gjest i steden for registrert bruker har jeg stort sett ikke noe problem med.

Men til tider kan det være fryktelig irriterende at gjester som har flere innlegg i samme tråd ikke kan ha ett nick. Det holder for meg at en kaller seg Gjest1 eller ett eller annet slikt, slik at en kan skille de ulike gjestene innen samme tråd fra hverandre. Når flere gjester skriver flere innlegg i samme tråd blir det bare kaos - hvis en kommenterer ett eller annet og så blir en eller annen gjest fornærmet fordi en blander sammen flere gjesters innlegg. Men det er da ikke lett å skilde Gjest og Gjest fra hverandre.

Skriver under på denne! :)

Gjest Gjest_MD_*
Skrevet

Jeg er gjest, men slenger alltid på disse to bokstavene "MD" fordi jeg

1. Vil at de andre i tråden skal vite hvilken gjest jeg er, og kunne se alle mine innlegg i en og samme tråd i en sammenheng.

2. Jeg står for det jeg skriver.

Grunnen til at jeg er gjest, er at jeg for det første ikke har giddet å registrere meg. For det andre liker jeg friheten det gir. Jeg gidder ikke å ha surmagede svar på alt, uansett hva jeg skriver, fra brukere som har fått meg i vrangstrupen pga tidligere har diskusjoner. Etter en tid bytter jeg muligens bokstaver, også begynner jeg på scratch :)

Dessuten kan man skrive friere, da. Faren for å bli gjenkjent etter en tid, som andre nevner her, er også en meget god grunn til ikke å registrere seg.

Skrevet

Jeg har aldri logget meg ut for å skrive noe og håper jeg aldri gjør det.

Tror f.eks. Mysan fikk meg rimelig i vrangstrupen og fortsatt får det når jeg trår til, men vi har en god tone ellers ;)

Jeg er litt sånn i det virkelige liv også da, at jeg turer frem og kjører på, så det jeg tåler på "ordentlig" tåler jeg nok her også :) Er alltids noen som ikke liker meg, men det er helt greit.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at man kan skrive som gjest til og begynne med. Men når man begynner å ha mange innlegg kan man godt registrere seg - eller signere med ett eller annet. Er vel god takt og tone det..?

Jeg logger stortsett inn, men det har hendt jeg har svart uten å være innlogget...da signerer jeg med ella ikke innlogget. Jeg står for det jeg sier.

Er det noen som slenger dritt som gjest er det vel bare å la være å svare vedkommende. Tror nok endel innlegg er ment kun for å provosere.

Skrevet

Jeg har ikke opprettet noen brukerprofil her, først og fremst av en grunn: jeg vil ikke bli gjenkjent som den personen jeg er i RL. Ikke at jeg har voldsomt mye å skjule, men Norge er så lite at det ikke skal mange innlegg til, før man kan bli gjenkjent. jeg ahr blitt gjenkjent på et annet forum tidligere. Jeg ønsker å ha dette internettforumet som mott fristed, uten å bli gjenkjent. Er dessuten overrasket over hvor mye privat enkelte brukere legger ut her, både i diskusjonenene og i dagbøkene sine. Mange glemmer at hele verden kan lese på dette forumet. Jeg har gjenkjent flere med nick her, så jeg vet at det er lett å identifisere folk her. Bla leste jeg at en bekjent var gravis, før det var offisielt. Og så få man vite veldig mye annet om brukerne.

Jeg er ganske på aktiv som gjest. Noen ganger skriver jeg inn et navn, så jeg ikke kun heter gjest. Men i lengden vil jo også det føre til at folk enkelt kan kjenne meg igjen (som sagt er Norge veldig lite). jeg opplever ofte å ikke bli tatt like seriøst siden jeg er gjest. Og hvis man blir tatt seriøst kommer slike kommentarer som "oj, en gjest som kommer med noe konstruktuvt/hyggelig" osv. På enkelte områder det blir diskutert her har jeg faktisk over gjennomsnittelige kunnskaper, det er selvsagt synd hvis folk ikke vil ta imot velmente råd bare fordi jeg ikke har et nick og en avatar. Har oftere opplevd at andre gjester har tatt imot råd fra meg, og det er jo hyggelig at jeg kan hjelpe noen der jeg kan bidra med noe :)

Og så må jeg si meg helt enig med det andre nevnte her: utrolig mange brukere som er utrolig arrogante og som mener de sitter på fasitsvar. Og dette er brukere som har veldig mange innlegg, har også på andre forum opplevd at brukere med mange innlegg får litt større autoritet pga antall innlegg postet. Mange holdninger slik som "du har ikke barn selv, dette kan du ikke mene noe om" osv.

Enig at enkelte gjester slenger med leppa. Men de kommentarene er jo så enkle å overse og så er det jo en del moderatorer som rydder opp her.

Og når det gjelder å blokkere IP-adr vil ikke det by på problemer for meg: jeg har tilgang til flere trådløse nettverk her jeg bor (mange i blokka mi som ikke har skjønt dette med å passordbeskytte nettverkene sine). Ikke noe prblem for meg å rakst skifte IP. Dessuten er det jo nevnt her allerede at de fleste bredbåndstilbydere bruker DHCP, dvs dynamisk IP (man blir tildelt forskj IP hver gang man kobler seg opp).

Hvis det blir krav om brukerregistrering kommer jeg til å slutte å skrive innlegg her. Det hadde kanskje vært det beste, siden det ofte blir til at man bruker litt for mye tid her inne i løpet av en dag. Men jeg tror forumet hadde blitt mindre interessant å lese. Nettopp fordi det på dette forumet er en del diskusjoner rundt samliv og annet mer privat tror jeg flere ville kviet seg for å poste innlegg under et nick.

Skrevet

Ser ut som at "vinninga går opp i spinninga" utgjør flertallet, gitt.

Sehr gut. :Nikke:

Gjest Betty Boop
Skrevet
Ser ut som at "vinninga går opp i spinninga" utgjør flertallet, gitt. 

Sehr gut. :Nikke:

:ler: Det kan vel fortsatt endre seg!? :)

Skrevet

hei biug!

Som jeg skrev tidligere i denne tråden:

Hvordan kan du lage en avstemning om gjester i forumet, når gjester ikke har anledning til å stemme? Statistisk er det ikke holdbart vet du kanskje (eller ikke?)

Du får selvsagt det svaret du ønsker deg, da!

Vennlig hilsen en grei gjest som gjerne vil være her.

Skrevet
:ler: Det kan vel fortsatt endre seg!?  :)

Siden lite er statisk, i hvert fall når det kommer til folkemeninger, så, ja. Men man skulle ikke tro at dette var tilfellet hvis man leser tråden. Ser ut som det er gruppen som har noe å tape som føler de må prate mest når dette diskuteres.

Ikke uvanlig, og ikke overraskende. ;)

Men så langt er de i mindretall. :danse:

Skrevet
hei biug!

Som jeg skrev tidligere i denne tråden:

Hvordan kan du lage en avstemning om gjester i forumet, når gjester ikke har anledning til å stemme? Statistisk er det ikke holdbart vet du kanskje (eller ikke?)

Du får selvsagt det svaret du ønsker deg, da!

Vennlig hilsen en grei gjest som gjerne vil være her.

Ta det opp med administrator.

Dessuten er dere inhabil, imo. ;)

Skrevet

For øvrig. Til de som er redd for at venner eller familie skal kjenne dere igjen her inne hvis dere oppretter en brukerprofil; hva med å ikke gå ut med så personlige opplysninger da?

Problem solved? Eller? :icon_lol:

Trenger ikke være vanskeligere enn det, vetterre. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...