Gå til innhold

Gjesters adgang til forumet.

Jeg synes at...  

65 stemmer

1. 1. Jeg synes at...

• ... det er verdt prisen.
      33
    • ... at vinninga går opp i spinninga.
      32

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jo, forsåvidt. Men håpløst i og med at bredbånd - som jeg antar at alle brukerne har - betyr dynamisk IP.  ;)

Jeg vet det er umulig å få til. Jeg skrev det fordi jeg synes klagingen på gjester er så dum, og at forslag om at alt ville blitt mye bedre hvis det ikke var for oss uregistrerte er enda dummere. Dette fordi jeg som nevnt mener det er utloggede registrerte brukere som står for mye av kvalminga. :)
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tror jeg iler til med en ny rettelse.  Med faste brukere mener jeg registrerte brukere.

Fremdeles --> dynamisk IP.

Jeg forsto hva du mente.

Skrevet
Fremdeles --> dynamisk IP.

Jeg forsto hva du mente.

Du glemte å bla om.

Typisk dumme gjester. :ironi::ler:

Skrevet
Man klarer fint å lage seg en ekstra bruker om man skal skrive om noe man ikke vil bli gjenkjent på mener jeg.

Ja, det er jo ikke noe ukjent fenomen her. :ler:

Skrevet

Jeg er gjest av en bevisst grunn: ønsker ikke klikkdannelse, gjenger og sosialt press (på alle plan).

Jeg er enig i at det sikkert ikke er spesielt trivelig og hyggelig med slemme innlegg som kan lyde spydig. Men jeg synes ikke jeg ser så mange av dem her heller. De aller fleste tråder med innlegg og svar ser ganske så hyggelige ut.

Det at så mange brukere (de med profile her) har så ulike utgangspunkt kan være en grunn til at det ofte blir uenigheter og misforståelser. Vi har jo alle forskjellig syn på hva som er greit. Noen synes at det er gøy med litt action og "provoserende utsagn" som kan egge opp til ytterligere diskusjon mens andre er svært konfliktsky og lar seg lett fornærme.

Dette er jo et diskusjonsforum, og hvor grensene går er jo moderatorene svært flinke med å regulere på en grei måte. De er tilstede og sier i fra når det trengs og de utøver skjønn. Dermed er det heller ikke nødvendig med et forum kun tillatt for de med fast profil. Hvis KG ikke hadde hatt moderatorer hadde det sikkert ikke vært hensiktsmessig med gjesteinnlegg. Jeg synes hvertfall de aller, aller fleste oppfører seg bra.

Det blir feil å tro at det utelukkende er gjestene som står for alt bråket. Jeg har sett mange kloke argumenter fra gjestene som overgår registrerte profilers...men de registrerte er med i klikkdannelser og det sosiale presset gjør at det kan bli bråk.

Under "Ris og ros" klager jo mange registrerte brukere på innlegg og "tonefall" som de mener er påklagelige. De sladrer og roper på moderator. Jeg synes moderatorene gjør en god jobb, fordi de modererer når de mener det er nødvendig, og ikk ehver eneste gang noen roper "ulv, ulv".

Det finnes flere forum som har åpent for gjester. Et eksempel er diskusjonsforumet herresalongen - eller "Asylet"som det nå heter.

Skrevet

Under "Ris og ros" klager jo mange registrerte brukere på innlegg og "tonefall" som de mener er påklagelige. De sladrer og roper på moderator. Jeg synes moderatorene gjør en god jobb, fordi de modererer når de mener det er nødvendig, og ikk ehver eneste gang noen roper "ulv, ulv".

Den er jeg fullstendig enig i. Også kommer det gjerne ting som "gjest som provoserer meg igjen", "enda en tåpelig gjest" osv. Enkelte registrerte brukere er imidlertid blinde når det er en av dem som er ute og bjeffer. Da gjør de ikke noe galt og mottakeren(gjest) må da tåle såpass. Etter min mening så er det faktisk de faste brukerne som er verst når det gjelder drittslenging. Noen her har en oppførsel og en væremåte som til tider gjør at jeg blir sittende slik :overrasket: Så lenge alle er enige er det vel og bra, men kommer det noen med andre meninger enn den som er akseptert blant klikkene her inne, ja da kommer klørne frem. Jeg tror rett og slett ikke at kvinnfolk kan diskutere uten å bitche og rope.

Så mitt forslag er at vi stenger forumet for registrerte brukere. :sjarmor:

Skrevet

Mange av gjestene er svært flinke til å begrunne sine svar og å være tydelige i sine innlegg. Det er en bra ting og skaper åpenhet og tillit.

Mange har dynamisk IP-adresse og i tillegg til det kan det faktisk være flere brukere av KG i en og samme husstand eller institusjon (høgskole, universitet, arbeidsplass, osv.)

Skrevet
Den er jeg fullstendig enig i. Også kommer det gjerne ting som "gjest som provoserer meg igjen", "enda en tåpelig gjest" osv. Enkelte registrerte brukere er imidlertid blinde når det er en av dem som er ute og bjeffer. Da gjør de ikke noe galt og mottakeren(gjest) må da tåle såpass. Etter min mening så er det faktisk de faste brukerne som er verst når det gjelder drittslenging. Noen her har en oppførsel og en væremåte som til tider gjør at jeg blir sittende slik  :overrasket: Så lenge alle er enige er det vel og bra, men kommer det noen med andre meninger enn den som er akseptert blant klikkene her inne, ja da kommer klørne frem. Jeg tror rett og slett ikke at kvinnfolk kan diskutere uten å bitche og rope.

Det er jeg helt enig med deg i! (Ikke i den siste setningen da, men forstår at du tuller).

Skrevet

Ja - og nekter dem å være gjester. :ler:
Skrevet
Også kommer det gjerne ting som "gjest som provoserer meg igjen", "enda en tåpelig gjest" osv.

Hvor det er røyk er det ild, spør du meg.

Enkelte registrerte brukere er imidlertid blinde når det er en av dem som er ute og bjeffer. Da gjør de ikke noe galt og mottakeren(gjest) må da tåle såpass. Etter min mening så er det faktisk de faste brukerne som er verst når det gjelder drittslenging.

Du kan jo registrere deg å sette et godt eksempel du da. ;)

Skrevet
Jeg synes for så vidt det er ok med gjester, men jeg skulle ønske det var slik at man måtte lage seg et engangsnavn/signatur før man fikk postet innlegg, for i tråder med flere navnløse gjester mister man lett oversikten. Useriøse innlegg og hakketråder er jeg flink til å ignorere, så de plager meg ikke nevneverdig. Jeg innbiller meg at hvis flere hadde oversett dem ville problemet blitt mindre... :ler:

Jepp, gjestene må gjerne være her, men de bør ikke få kalle seg "gjest". :)

Skrevet

Hadde nok bare blitt FrekkeBerit og EkleJohanne uansett som var enige med "hverandre"

Skrevet
Hvor det er røyk er det ild, spør du meg.

Du kan jo registrere deg å sette et godt eksempel du da.  ;)

Det kan være hardt å gå foran som et eksempel når man er alene i stormen blant alle allianse-klikkdannelsene. Så hardt at det er best og mest fritt å være gjest.

Skrevet
Det kan være hardt å gå foran som et eksempel når man er alene i stormen blant alle allianse-klikkdannelsene. Så hardt at det er best og mest fritt å være gjest.

Men i all verden? Så ille er det da ikke? Eller har du bestandig avvikende synspunkter? He he... ;)

Gjest Betty Boop
Skrevet

Skjønner ikke helt poenget jeg. Når det blir en diskusjon om hvem som er verst, gjest eller registrert bruker? Det henger jo ikke på greip når alle vet at gjest ofte er en registrert bruker.

Som sagt så forsøker jeg overse de som går inn for å provosere. Men jeg har sett innlegg her fra "gjest" som jeg virkelig ikke ville gått glipp av. Enten det nå er skrevet av en gjest eller en "gjest". :)

Skrevet

Jeg er registrert bruker, men har ikke logget meg inn på flere år. Syns det er greiere å være gjest jeg, da slipper jeg være redd for å bli gjenkjent av venner og familie. Har derfor tenkt å fortsette å være gjest.

Skrevet

Dette er jo diskutert ørti ganger, og jeg har sagt hva jeg mener tidligere også. Jeg synes KG fungerer som det er, jeg - jeg tror det ville blitt et mye mindre forum om det ikke var åpent. Alternativt måtte de kanskje knyttet det opp til noe ala VG for å få tilsig av brukere. Dessuten finnes det jo allerede lukkede foraer som likner KG med tanke på tematikk - og som også har en brukermasse som overlapper med KGs. Det var da en tid hvor de fleste aktive KG-ere også var brukere på Lysfontenen, f eks? Hvis man synes det er så ille med gjester tror jeg fint man kan bytte forum og samtidig "få med seg" kjentfolk herfra. To fluer, minst, i samme smekken.

Så hvorfor blir folk på KG likevel? Jeg tror det er fordi det tross alt bare er et fåtall gjester som er direkte plagsomme og stygge. At noen er surmaga; helt klart, men det er en del av de registrerte brukerne også. Dersom noen "forfølger" en fast bruker blir dette moderert - og fordi sånt ikke godtas her inne skjer det heldigvis ikke SÅ ofte at dustestalkere dukker opp. Jeg tror også at om man teller opp alle gjesteinnlegg pr dag, og skiller ut de som er over streken, er de aller fleste innleggene gode råd, velmente klemmer, delte erfaringer o.l.

For min del er jeg ikke registrert bruker, og har ikke lyst til å bli det. Både fordi jeg kjenner aktive brukere her inne, og fordi jeg av erfaring ikke greier å være aktiv bruker av noe som helst forum - kall det sjenanse, sosialangst eller hva som helst. Så godt som alle innleggene mine her har vært råd etter beste evne, om kjæledyr, mat, hage, erfaringer om samliv o.l. Noen få innlegg har kanskje vært krasse, hvis de har handlet om noe jeg har sterke meninger om. Det har dog ALDRI vært intensjonen min å være stygg mot en enkeltbruker, og jeg pleier alltid å prøve å begrunne argumentene mine slik at man skal se at saken og ikke personen er poenget. Likevel er man selvsagt ikke forskånet for misforståelser (man kan jo misforstå selv også), paroditråder eller at folk er uenige med en.

Skrevet

Denne gangen velger jeg å logge meg inn for å si noe. Selv om jeg ikke pleier det.

Jeg synes at de registrerte brukerne bør ta seg selv litt i nakken og tenke før de rakker ned på gjester. Det er til tider fryktelig ubehagelig å lese hvordan man klarer å rakke ned på en vesentlig brukerandel på KG, jeg er i stor grad imponert over de gjestene som gidder å svare saklig. Noen her nevnte at en av ti gjester slang med leppa. Jeg vil faktisk tro at en av tjue er et tall som er nærmere sannheten. Videre forstår jeg ikke hvordan gjestene kan vite med stor sikkerhet at registrerte brukere logger seg ut for å slenge drit. Med all respekt, det vet dere ingenting om. Ikke jeg heller, så derfor lar jeg være å spekulere omkring akkurat det.

Så til deg som nevnte ip-sjekk. Det er riktig at moderatorne kan sjekke det, men det er ikke så enkelt som du kanskje tror. De må sjekke hvert enkelt innlegg skrevet av en gjest. Det popper ikke opp i innleggene at det er en registrert bruker som har skrevet som gjest. Hvert enkelt ip-søk tar tid, alt fra tre sekunder og opp til flere minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...