AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Dater en skiftarbeider. Vi har hatt sex og overnattet hos hverandre et par–tre ganger. Her om var vi på date. Vi rundet av i ellevetiden på kvelden, og jeg spurte om hun ville sove hos meg, men hun måtte hjem og sove pga. søvnmangel, på tross av at hun ikke begynte på jobb før kl. 15 dagen etter. Uttrykte forståelse der og da, men tenker i etterkant at det er et tydelig tegn på at hun ikke er så interessert. Vet i alle fall med meg selv at hvis jeg er skikkelig ineressert i noen, betyr nærhet og lakenlek langt mer enn noen ekstra timers søvn. Er det urimelig å tenke slik? Anonymkode: 333a4...04b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Nja, mange kvinner vil ikke overnatte den første tiden. Vi trenger litt mer hygiene saker, og jeg personlig sover aldri godt i nye omgivelser. Anonymkode: 83a1d...afe 13 1 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Nja, mange kvinner vil ikke overnatte den første tiden. Vi trenger litt mer hygiene saker, og jeg personlig sover aldri godt i nye omgivelser. Anonymkode: 83a1d...afe Som sagt så er den barrieren brutt et par ganger allerede. Anonymkode: 333a4...04b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Hmmm... Jeg hadde nok blitt værende hadde jeg vært forelska, ja. Men på en annen side så sover jeg sinnsykt dårlig sammen med andre, spesielt når jeg er forelska. Jobber skift selv, og å være trøtt hele dagen før jobb og så PÅ jobb, er skikkelig kjipt. Så kan hende jeg hadde droppa overnatting noen ganger. Kanskje hun går flere kveldsvakter i møte? Nattevakter? Anonymkode: 66500...e10 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Dater en skiftarbeider. Vi har hatt sex og overnattet hos hverandre et par–tre ganger. Her om var vi på date. Vi rundet av i ellevetiden på kvelden, og jeg spurte om hun ville sove hos meg, men hun måtte hjem og sove pga. søvnmangel, på tross av at hun ikke begynte på jobb før kl. 15 dagen etter. Uttrykte forståelse der og da, men tenker i etterkant at det er et tydelig tegn på at hun ikke er så interessert. Vet i alle fall med meg selv at hvis jeg er skikkelig ineressert i noen, betyr nærhet og lakenlek langt mer enn noen ekstra timers søvn. Er det urimelig å tenke slik? Anonymkode: 333a4...04b Hun hadde forøvrig full anledning til å be meg med hjem til seg i stedet. Anonymkode: 333a4...04b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 Kanskje hun bare rett og slett vil være opplagt til jobben neste dag. Og vi damer trenger også litt alenetid samme hvor interessert vi er i en mann 😉 Anonymkode: a577b...22e 10 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 For meg er søvn veldig viktig, og jeg sover elendig hos andre. Spesielt om det skulle innebære “nærhet og lakenlek”. Det kan være bare at hun får bedre søvn hjemme. Anonymkode: 9ccb3...8e8 6 9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hmmm... Jeg hadde nok blitt værende hadde jeg vært forelska, ja. Men på en annen side så sover jeg sinnsykt dårlig sammen med andre, spesielt når jeg er forelska. Jobber skift selv, og å være trøtt hele dagen før jobb og så PÅ jobb, er skikkelig kjipt. Så kan hende jeg hadde droppa overnatting noen ganger. Kanskje hun går flere kveldsvakter i møte? Nattevakter? Anonymkode: 66500...e10 Hun jobber ikke natt, så skjønner ikke helt at turnusen i seg selv skal spille så stor rolle. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje hun bare rett og slett vil være opplagt til jobben neste dag. Og vi damer trenger også litt alenetid samme hvor interessert vi er i en mann 😉 Anonymkode: a577b...22e Kanskje, men vi har ikke truffet hverandre på en ukes tid, så alenetid er ikke noe problem. Søvn er selvsagt viktig, men er man veldig interessert eller til og med forelsket, synes jeg likevel det er rart å prioritere det. Men det er jo fint hvis jeg ikke trenger å legge noe mer i det enn at dama trenger skjønnhetssøvnen sin. Anonymkode: 333a4...04b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Noen har mer behov for søvn enn andre. Anonymkode: fe41a...6da 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hun hadde forøvrig full anledning til å be meg med hjem til seg i stedet. Anonymkode: 333a4...04b Viktig i en slik fase å være litt vekke fra hverandre også. Få litt alenetid, savnr hverandre litt, kjenne etter om følelsene er like sterke når man ikke rr oppå hverandre, gå på toalettet, sleppe ut litt luft. Dusje og stelle seg ordentlig. Jeg hater å overnatte hos andre uansett hvem, og er ikke spesielt glad i overnattingsgjester heller. Men dating, sex og intimitet er digg. På sikt, om jeg virkelig virkelig finner ut at jeg liker fyren så må man jo prøve litt mer overnatting.... Når forelskelsesfasen går over til å elske noen, så klarer jeg å bo med personen 😆 Anonymkode: 8580f...ad2 3 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 Jeg tenker at det virker som du har manglende forståelse for at hun trenger søvn og at hun derfor trengte søvn og derfor dro hjem. Det virker egoistisk å tenke at siden du ønsker sex og nærhet så skulle hun også ønske det fremfor søvn. Jeg er litt sånn som trenger søvn og ro, og jeg merker det lett når jeg får for lite søvn. Å være opplagt på jobb er ganske viktig og kanskje hun var utslitt av en lang dag pluss jobb og andre ting man gjør. Når dere har overnattet hos hverandre flere ganger tidligere så synes jeg at det er litt urimelig å tolke den ene gangen hun dro hjem som at hun ikke er interessert. Det er nok viktigere å se på hva hun gjør fremover og heller utfra det se om interessen er der. Anonymkode: 98f81...981 16 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at det virker som du har manglende forståelse for at hun trenger søvn og at hun derfor trengte søvn og derfor dro hjem. Det virker egoistisk å tenke at siden du ønsker sex og nærhet så skulle hun også ønske det fremfor søvn. Jeg er litt sånn som trenger søvn og ro, og jeg merker det lett når jeg får for lite søvn. Å være opplagt på jobb er ganske viktig og kanskje hun var utslitt av en lang dag pluss jobb og andre ting man gjør. Når dere har overnattet hos hverandre flere ganger tidligere så synes jeg at det er litt urimelig å tolke den ene gangen hun dro hjem som at hun ikke er interessert. Det er nok viktigere å se på hva hun gjør fremover og heller utfra det se om interessen er der. Anonymkode: 98f81...981 Jeg har nok manglende forsåelse, ja, men jeg spør jo her, så jeg forsøker i alle fall å forstå. Takk for bra innspill forøvrig! Anonymkode: 333a4...04b 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Ja det er ganske urimelig av deg å tenke sånn så tidlig. Du kan ikke forvente at en du bare dater vil sove over hos deg og leve etter din pipe, og for alt du vet kan det hende hun ikke vil ha sex med deg fordi du er for fokusert på det og tar det som en selvfølge. Når jeg tenker meg om så er det sikkert best du dumper henne, for hennes del. Du respekterer ikke grensene hennes, helsen hennes eller jobben hennes. Anonymkode: deea0...c70 2 9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja det er ganske urimelig av deg å tenke sånn så tidlig. Du kan ikke forvente at en du bare dater vil sove over hos deg og leve etter din pipe, og for alt du vet kan det hende hun ikke vil ha sex med deg fordi du er for fokusert på det og tar det som en selvfølge. Når jeg tenker meg om så er det sikkert best du dumper henne, for hennes del. Du respekterer ikke grensene hennes, helsen hennes eller jobben hennes. Anonymkode: deea0...c70 Wow, det eskalerte fort! Ikke så smart å spørre om råd her inne, skjønner jeg. Anonymkode: 333a4...04b
Anonym90059005 Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 Behøver ikke bety noe, men jeg er enig at hun virker kanskje ikke helt supergira, spesielt om dere ikke har vært sammen siste uka... er man nyforelsket pleier man være ganske gira på å hoppe til sengs jevnlig. Og siden hun starter 15.00, så kunne hun jo bare tatt en blund midt på dagen dersom hun hadde sovet så dårlig med deg. Kanskje greit å foreslå overnatting på forhånd neste gang, men skjønner at du syns det er litt kjipt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 1 minutt siden, Anonym90059005 said: Behøver ikke bety noe, men jeg er enig at hun virker kanskje ikke helt supergira, spesielt om dere ikke har vært sammen siste uka... er man nyforelsket pleier man være ganske gira på å hoppe til sengs jevnlig. Og siden hun starter 15.00, så kunne hun jo bare tatt en blund midt på dagen dersom hun hadde sovet så dårlig med deg. Kanskje greit å foreslå overnatting på forhånd neste gang, men skjønner at du syns det er litt kjipt. Takk for forståelse! Tenker nøyaktig det samme. Ser forøvrig du er mann, noe som (dessverre) kanksje er avgjørende for perspektivet ditt her. Slår meg i alle fall til ro med at det ikke trenger å bety noe. Anonymkode: 333a4...04b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Wow, det eskalerte fort! Ikke så smart å spørre om råd her inne, skjønner jeg. Anonymkode: 333a4...04b Det er jo sant. Hun setter en grense og vil gå hjem for å ivareta sin helse og jobb, du respekterer ikke grensen og setter egen lyst på sex foran. Hvem andre er det som heller ikke respekterer kvinners grenser for å sette egen lyst på sex først tro? Å ikke respektere grenser folk setter for ivareta seg selv er et stort rødt flagg. Anonymkode: deea0...c70 6 1 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #18 Skrevet 13. mars 2023 Menn kommer og går. Mat, søvn og jobb er viktigere enn menn. Anonymkode: b98c8...551 4 1 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #19 Skrevet 13. mars 2023 Jeg vet at både jeg og flere av mine venninner tidligere har strekt oss litt for langt når det kommer til søvn, eller mangel på søvn i slike datingfaser. Nå er jeg der hvor jeg nok ikke hadde villet strekke meg like langt som tidligere. Rett og slett fordi jeg får så forstyrret døgnrytme, ikke bare for lite søvn der og da, men det sitter lenge igjen. I tillegg, om hun starter på jobb kl 15 i morgen, da er hun ferdig 22.30 eller 23. Hadde det vært meg hadde jeg vært heldig om jeg hadde sovnet til kl to. I noen slike jobber begynner man så på jobb kl 07 morgenen etter, det betyr at jeg hadde hatt maks fire timers søvn, hvis jeg var heldig. Før gikk det, men nå tar det for mye energi å hente seg inn igjen, så det er rett og slett ikke verdt det. Dere er tidlig i datingfasen, ts. Jeg tenker at du gjør lurt i å tro henne. For all del, det kan jo være hun har fått kalde føtter. Men det er like stor mulighet for at hun har fortalt deg sannheten, at hun rett og slett trenger søvnen. Har hun noe hun må ha gjort før jobb i morgen så har hun ikke så mye tid til det heller, hvis du tenker hun før hun går på jobb også skal ha laget seg og spist middag, og kanskje også laget noe lettvint hun kan spise når hun kommer sent hjem fra jobb. Hvis du liker henne og er seriøs med din dating, da gjør du lurest i å tro henne. Det kan jo også være at hun føler datingen har gått for fort frem, at selv om hun liker deg så trenger hun å roe ned tempoet litt likevel. Det er ikke få kvinner som har opplevd at om det går for fort frem så blir det brukt mot dem, at de brått blir dumpet. Så det å roe litt ned kan være lurt for dere begge. Jeg spiller aldri spill når jeg dater, har heller aldri gjort det. Jeg gidder rett og slett ikke. Jeg har imidlertid opplevd at jeg har vært tydelig på mine grenser (med menn jeg har vært oppriktig interessert i), men hvor daten har overhørt dette totalt, selv etter at jeg har gjentatt det. I slike tilfeller har jeg gitt beskjed igjen og gjort som det passer meg, avhengig av hvor grovt jeg har følt manglende respekt har vært så har jeg bare trukket meg tilbake og gitt beskjed en dag eller to etter om at vi var for forskjellige, eller jeg hadde sagt det der og da. Jeg antar at du, ts, nå er så interessert i henne at du er redd for å "miste" henne og redd for å bli såret, slik alle er i en slik datefase hvor man egentlig ikke helt vet hvor man har hverandre og er redd for å bli avvist. Det er helt naturlig. Både kvinner og menn i dag har i tillegg som regel dårlige erfaringer med dating, og kan derfor lett mistro en ny date, basert på tidligere erfaringer. Bare pass på at du nå ikke blir din egen fiende, hvor du mistror henne eller presser henne uten grunn, for da vil du miste henne, for det er en holdning som kvinner - eller i hvert fall både jeg og flere av mine venninner - kan lukte på lang avstand. Det blir fort et rødt flagg som gjør at man ikke går videre i forholdet, selv om vi er interesserte i utgangspunktet. Jeg har hatt noen dårlige erfaringer selv. Men har valgt at jeg ikke skal dømme noen nye på forhånd pga. andre menn som ikke har oppført seg bra, som har mistrodd, presset meg eller ghostet meg eller annet. Jeg tenker at det å mistro andre uten reell grunn, det er en væremåte jeg ikke ønsker å ha, jeg ønsker å være bedre enn det. Så går jeg på noen smeller, men jeg møter i det minste andre på en redelig måte og jeg sabotterer ikke meg selv og nye muligheter pga. tidligere negative erfaringer. Lykke til videre med datingen! Anonymkode: 9f3cc...35e 7 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Skrevet 13. mars 2023 Jeg tror du overtenker, TS. Det vil komme andre, klare tegn dersom hun ikke er interessert. Søvn er ekstremt viktig for mange av oss, spesielt i skiftarbeid. Pust med magen og nyt tiden som nyforelsket Anonymkode: f3c42...93b 6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå