Gå til innhold

Barnevernet mottar 60 000 bekymringsmeldinger årlig

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvem er det som sender brorparten av meldinger?  

Rart historikere forsker på hvorfor folk ble beskyldt for hekseri. De kan jo studere dette fenomenet og finne svaret.

Det at man bør heller melde en gang for mye enn lite, har ødelagt alt.  Dette fører til ar barn som virkelig trenger hjelp, blir enkelte ganger ikke oppdaget i den store bunken.

60 000 meldinger, det må være verdensrekord med tanke på hvor mange barn det er i Norge.

Jeg oppfordrer dere å slutte med det tullet.."heller en gang for mye".

Endret av Akryl
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (1 minutt siden):

Hvem er det som sender brorparten av meldinger?  

Rart historikere forsker på hvorfor folk ble beskyldt for hekseri. De kan jo studere dette fenomenet og finne svaret.

Det at man bør heller melde en gang for mye enn lite, har ødelagt alt.  Dette fører til ar barn som virkelig trenger hjelp, blir enkelte ganger ikke oppdaget i den store bunken.

60 000 meldinger, det må være verdensrekord med tanke på hvor mange barn det er i Norge.

Jeg oppfordrer dere å slutte med det tuller..."heller en gang for mye".

Den holdningen der er årsaken til at jeg aldri fikk hjelp. Holdningen din altså. Ingen hjalp meg0

Anonymkode: e5e1d...720

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Helsepersonell (jeg er jordmor og vi sender støtt og stadig bekymringsmeldinger), barnehageansatte, andre foreldre, lærere, naboer, familiemedlemmer osv. Vi har alle et ansvar for å melde hvis vi ser noe som er bekymringsfullt.

Det verste er at mange av disse meldingene ofte er reelle! Og tenk på alle mørketallene, hvor mange barn som BØR få hjelp, og som aldri blir varslet om! Så ja, heller en gang for mye!

Anonymkode: 0b88f...c0e

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den holdningen der er årsaken til at jeg aldri fikk hjelp. Holdningen din altså. Ingen hjalp meg0

Anonymkode: e5e1d...720

Du fikk sannsynligvis ikke hjelp fordi barnevernet ble belastet med tusenvis av unødvendige bekymringsmeldinger 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er over 1 million barn under 18 år i Norge. Hvis vi tenker på hvor stor andel barn som utsettes for vold, overgrep, alkoholiserte foreldre eller omsorgssvikt, er ikke 60.000 bekymringsmeldinger særlig mye.

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Helsepersonell (jeg er jordmor og vi sender støtt og stadig bekymringsmeldinger), barnehageansatte, andre foreldre, lærere, naboer, familiemedlemmer osv. Vi har alle et ansvar for å melde hvis vi ser noe som er bekymringsfullt.

Det verste er at mange av disse meldingene ofte er reelle! Og tenk på alle mørketallene, hvor mange barn som BØR få hjelp, og som aldri blir varslet om! Så ja, heller en gang for mye!

Anonymkode: 0b88f...c0e

Er nok mange som bør gå hjelp ja. Men du har glemt at Norge også ligger på verdenstoppen i og frata mange tusener av familier barn som ikke nødvendigvis trengte det heller?? Du fikk med deg om de to tvillingene som var under BV tilsyn men som til slutt endte opp døde av overdoser fordi staten var så flinke på og følge dme opp ikke sant???? Majoriteten av de menneskene jeg kjenner som blir satt under bv tilsyn ender opp ødelagte totalt forlatt av et system som egentlig gir totalt faen I menneskerettigheter. Det er undervurdert og overhodet ikke er bv det dere Tror det er. Les deg opp. Så skjønner du hvor mye de fakler også. Men sånn herdet. Rikt land. Det er bare og tette slike hull med penger så er det hysj hysj og alt er glemt. 

Anonymkode: eda95...240

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er nok mange som bør gå hjelp ja. Men du har glemt at Norge også ligger på verdenstoppen i og frata mange tusener av familier barn som ikke nødvendigvis trengte det heller?? Du fikk med deg om de to tvillingene som var under BV tilsyn men som til slutt endte opp døde av overdoser fordi staten var så flinke på og følge dme opp ikke sant???? Majoriteten av de menneskene jeg kjenner som blir satt under bv tilsyn ender opp ødelagte totalt forlatt av et system som egentlig gir totalt faen I menneskerettigheter. Det er undervurdert og overhodet ikke er bv det dere Tror det er. Les deg opp. Så skjønner du hvor mye de fakler også. Men sånn herdet. Rikt land. Det er bare og tette slike hull med penger så er det hysj hysj og alt er glemt. 

Failer*

AnonymBruker
Skrevet

heller en bekymringsmelding for mye, enn en barndom for lite.

Bedre å undersøke og deretter henlegge, enn å risikere at barn er i voldelige, psykisk ustabile, ruspåvirkede eller ødeleggende hjem. Desverre mange som ikke burde få lov til å reprodusere seg.

Anonymkode: 58485...a6d

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bedre å undersøke og deretter henlegge, enn å risikere at barn er i voldelige, psykisk ustabile, ruspåvirkede eller ødeleggende hjem. Desverre mange som ikke burde få lov til å reprodusere seg.

Ja fullstendig enig i reproduseeings delen. Men de gjør egentlig ikke nok. Fordi de som er i systemet/staten/bv etterlater dem til slutt til seg selv på et eller annet vis. Sånn er det blant de unge idag også. De later som de hører etter men istedet så skriver dem ut anti depressive medisiner fordi det er den letteste måten og bli kvitt problemet på. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette virker mot sin hensikt. Det glipper med å ivareta barna som trenger hjelp, når barnevernet må følge opp så mye tull. Det er ikke bare å undersøke. Barnevernets kapasitet blir sprengt for å kunne gjøre skikkelige undersøkelser.

Endret av Akryl
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Akryl skrev (1 minutt siden):

Dette virker mot sin hensikt. Det glipper med å ivareta barna som trenger hjelp, når barnevernet må følge opp så mye tull.

Saker som ikke er en barnevernssak avsluttes som regel uten at de starter undersøkelsessak. Det vil si at de fleste ressursene selvsagt går til meldinger de velger å følge opp, ikke til tull.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om man er bekymret for et barn sender man selvsagt bekymringsmelding. Da sender man heller en for mye enn en for lite. 

Så er det de folkene som bruker barnevernet for å hevne seg på noen, enten det gjelder ymse konflikter mellom venner og bekjente, ekskjærester eller familie/slekt. Disse personene bør selvsagt slutte med dette. Det er unødvendig bruk og barnevernets ressurser, og går utover barn og familier som faktisk trenger hjelp.

Anonymkode: 21167...609

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja fullstendig enig i reproduseeings delen. Men de gjør egentlig ikke nok. Fordi de som er i systemet/staten/bv etterlater dem til slutt til seg selv på et eller annet vis. Sånn er det blant de unge idag også. De later som de hører etter men istedet så skriver dem ut anti depressive medisiner fordi det er den letteste måten og bli kvitt problemet på. 

Hva mener du med etterlater dem til slutt til seg selv på ett eller annet vis? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kjenner til tilfellet der barna hos fosterforeldre ikke fikk nok mat, og måtte gå med gamle brukte klær.

De barna er traumatiserte og som voksne lurer på hvorfor de ble utsatt for disse overgrep.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme person kan vel få flere bekymringsmeldinger? Altså at det ikke er snakk om 60k unike bekymringsmeldinger? 

Anonymkode: 3bd93...ff7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om man er bekymret for et barn sender man selvsagt bekymringsmelding. Da sender man heller en for mye enn en for lite. 

Så er det de folkene som bruker barnevernet for å hevne seg på noen, enten det gjelder ymse konflikter mellom venner og bekjente, ekskjærester eller familie/slekt. Disse personene bør selvsagt slutte med dette. Det er unødvendig bruk og barnevernets ressurser, og går utover barn og familier som faktisk trenger hjelp.

De fleste kommer i det sistnevnte kategori. Bekymring på grunn av sjalusi og hevn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med etterlater dem til slutt til seg selv på ett eller annet vis? 

Anonymkode: 21167...de 

Jeg kjenner mange som havna i bv i min krets. Og maange av de  endte opp med rus, abort, graviditet, dårlig oppfølging. Fosterforeldre som ga totalt f i de barna og var kun ute etter penger. Mange av de blir etterlatt til seg selv og jo eldre de blir jo lettere er det for bv og gi slipp. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva mener du med det uthevete? 

Jeg tror egentlig ikke du vet hvordan bv fungerer. Og det er klart at mange av de barna som er satt i fosterhjem er relativt «ødelagt» av omsorgssvikten de er utsatt for. Dessverre er det ofte litt for sent bv får medhold i omsorgsovertakelse. Tror det heller er du som bør lese deg litt opp, og prøve å forstå sammenhenger.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (2 minutter siden):

De fleste kommer i det sistnevnte kategori. Bekymring på grunn av sjalusi og hevn.

Vært spennende å se statistikk på påstanden din her. Du har jo ikke peiling…

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...