AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Eller er det mest vanlig å vente til etter? Anonymkode: 02c1d...5cb
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Flytter på tingene? Flytter tingene inn i huset, ja. Anonymkode: a6c2c...4c9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Nei, at tingene allerede er flyttet inn i huset og blir satt på plass diverse steder. For eksempel at man setter serviser inn i skap ol. Anonymkode: 02c1d...5cb
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Hæ? Man får jo ikke tilgang til boligen før etter overtakelse. Jeg forstår ikke spørsmålet. Anonymkode: 33880...1ec 31 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, at tingene allerede er flyttet inn i huset og blir satt på plass diverse steder. For eksempel at man setter serviser inn i skap ol. Anonymkode: 02c1d...5cb Bryter du deg inn da elller? Anonymkode: 07ae4...3e0 11 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Hæ? Man får jo ikke tilgang til boligen før etter overtakelse. Jeg forstår ikke spørsmålet. Anonymkode: 33880...1ec Om selger er ekstra snill og lar en få sette møbler i huset og få nøkler til, kan man da pakke ut? Anonymkode: 02c1d...5cb
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 Du kan ikke flytte tingene dine inn i huset du har kjøpt før overtakelse. Man avtaler et tidspunkt for overtakelse, fram til den datoen og klokkeslettet er det selger som eier huset. Når du får nøkkelen er huset ditt. Når du har overtakelse skal du gå gjennom huset med selger og se at det er rengjort og at alle faste installasjoner er på plass før du overtar huset. Det er faktisk ganske dumt å flytte inn tingene dine selvom selger sier det er greit, selger skal rengjøre boligen skikkelig og det er vanskelig om du fyller den med dine greier. Men så kan du jo bestemme deg for å flytte inn alle tingene dine i dagesvis før du flytter inn senga og sover der, det bestemmer du selv - etter overtakelsen. Anonymkode: ae441...13c 20
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om selger er ekstra snill og lar en få sette møbler i huset og få nøkler til, kan man da pakke ut? Anonymkode: 02c1d...5cb Ingen her kan svare på om andre mennesker, her selger, vil akseptere å ha andres ting i egen bolig frem til man selv har flyttet ut. I tillegg vil dette gjøre det vanskeligere for selger å vaske boligen før overtagelse. Jeg ville ikke latt kjøper få sette ting i mitt hus før overtagelse. Og i hvert fall ikke pakke ut. Anonymkode: 33880...1ec 11
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om selger er ekstra snill og lar en få sette møbler i huset og få nøkler til, kan man da pakke ut? Anonymkode: 02c1d...5cb Prøver du å være morsom? Kjøper du hus så får du jo ikke huset før avtalt dato. Og da gjør du som du vil. Før avtalt dato så er huset fortsatt forrige eiers. Anonymkode: bfa6c...c7a 4
Rotemor Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om selger er ekstra snill og lar en få sette møbler i huset og få nøkler til, kan man da pakke ut? Anonymkode: 02c1d...5cb Nei. Om selger er så NAIV så utnytter man ikke det, nei. 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 13 minutter siden, Rotemor said: Nei. Om selger er så NAIV så utnytter man ikke det, nei. Om selger er direktør innenfor eiendom og har selv sagt og gitt full tilgang på boligen med nøkler – er det da utnyttelse? Anonymkode: 02c1d...5cb
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #12 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om selger er direktør innenfor eiendom og har selv sagt og gitt full tilgang på boligen med nøkler – er det da utnyttelse? Anonymkode: 02c1d...5cb Tvilsomt at en «direktør innenfor eiendom», hva det nå er, gir tilgang til boligen før overtagelse uten ekstra kostnader. Anonymkode: 57225...d34 17
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #13 Skrevet 14. mars 2023 Nei. Du mister all rett til å klage på dårlig utvask, hva hvis noe blir ødelagt etc etc. Juridisk veldig problematisk å skulle flytte inn tingene sine og oppholde seg i boligen før overtakelse. Anonymkode: 30a5f...3fd 13
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #14 Skrevet 14. mars 2023 Er det nybygg det er snakk om, og ikke privat salg? At dere har fått nøkler og tilgang før overtakelse? Jeg husker at vi (foreldrene mine) fikk tilgang til ny leilighet noen dager før offisiell overtakelse. Leilighetene ble klargjort og uoffisielt overlevert fortløpende, mens det var offisiell overtakelse for alle leilighetene på samme dag. Den gangen var vi ferdig innflyttet den 6. og alt var på plass den da protokollen ble underskrevet den 10. Anonymkode: 6837a...d59
Snublefot62 Skrevet 14. mars 2023 #15 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om selger er ekstra snill og lar en få sette møbler i huset og få nøkler til, kan man da pakke ut? Anonymkode: 02c1d...5cb AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om selger er direktør innenfor eiendom og har selv sagt og gitt full tilgang på boligen med nøkler – er det da utnyttelse? Anonymkode: 02c1d...5cb Whataboutism. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #16 Skrevet 14. mars 2023 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Whataboutism. Eeeh, det er jo TS… TS kan ikke "whataboutisme" sin egen situasjon her, hun kommer med tilleggsinfo… 🤣 Anonymkode: ee195...1a1 3
Snublefot62 Skrevet 14. mars 2023 #17 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eeeh, det er jo TS… TS kan ikke "whataboutisme" sin egen situasjon her, hun kommer med tilleggsinfo… 🤣 Anonymkode: ee195...1a1 Nei. Det er whataboutism i høyeste grad. »men hva om….» 1
Gjest takinova Skrevet 14. mars 2023 #18 Skrevet 14. mars 2023 Nei, det kan man ikke gjøre. Plutselig mister du morteren ned på kjøkkenbenken og ødelegger den eller skrur på en vannkran som skaper oversvømmelse. Alle meglere vil fraråde dette på det sterkeste. Man overtar forpliktelsene og rettighetene på gitt dato og klokkeslett.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #19 Skrevet 14. mars 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Du mister all rett til å klage på dårlig utvask, hva hvis noe blir ødelagt etc etc. Anonymkode: 30a5f...3fd Fullstendig klar over den biten. En del vask er jeg klar på at jeg må kanskje gjøre selv. 22 minutter siden, AnonymBruker said: Er det nybygg det er snakk om, og ikke privat salg? At dere har fått nøkler og tilgang før overtakelse? Anonymkode: 6837a...d59 Nei, privat salg av eldre bolig. Og ja, nøkler og tilgang før overtagelse. Anonymkode: 02c1d...5cb
Snublefot62 Skrevet 14. mars 2023 #20 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fullstendig klar over den biten. En del vask er jeg klar på at jeg må kanskje gjøre selv. Nei, privat salg av eldre bolig. Og ja, nøkler og tilgang før overtagelse. Anonymkode: 02c1d...5cb Hvem er ansvarlig for tingene du flytter inn før avtalt overtakelse? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå