Gå til innhold

Ta studiekompetanse som voksen

Anonym-bruker

Anbefalte innlegg

Er 35 år, og har ikke studiekompetanse. Har nå funnet ut jeg vil ta det, og evt studere videre etterpå. Har fagbrev.

Har sett på nettstudier, men det er jo så dyrt. Tar man da studielån? 

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg går voksenopplæring over nett, regi av fylkeskommunen. Tar bare to fag i året fordi jeg har to jobber og tre barn i tillegg. Veldig fint opplegg! 

Anonymkode: a4224...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meld deg opp til fag som privatist.  Les selv. Ta eksamen. 

Du er voksen og trenger ikke en annen voksen til å lære deg vgs pensum. Dette klarer du nok helt fint på egenhånd.  

Anonymkode: 4170c...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Meld deg opp til fag som privatist.  Les selv. Ta eksamen. 

Du er voksen og trenger ikke en annen voksen til å lære deg vgs pensum. Dette klarer du nok helt fint på egenhånd.  

Anonymkode: 4170c...21a

Klarer det nok selv. Bare tenkte det var godt med litt hjelp med hva som er viktigst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker du har godt av undervisning. Veldig vanskelig å være en god student og vite alt som skal til på egenhånd når man ikke har vært i den situasjonen på lenge. Er selv voksen student og jeg tenker du må kjøre på:-) kjekt med god lønn når man blir eldre. 

Anonymkode: c152a...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 hours ago, Anonym-bruker said:

Er 35 år, og har ikke studiekompetanse. Har nå funnet ut jeg vil ta det, og evt studere videre etterpå. Har fagbrev.

Har sett på nettstudier, men det er jo så dyrt. Tar man da studielån? 

Noen med erfaringer?

Det er veldig enkle greier i voksen alder. Jeg tok studiekompetanse selv ca. rundt samme alder, etterfulgt av en bachelorgrad. Tok studiekomp. på et halvt år, med 5,5 i snitt. Når man er voksen blir det helt annerledes, og særlig fag som samfunnsfag, historie m.fl. blir barnemat.

Å forklare lovgivende makt er ganske enkle greier for en voksen person, som eksempel. Eller å reflektere over historie (enkle seksere å sanke med andre ord).

Anonymkode: 255fe...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker du har godt av undervisning. Veldig vanskelig å være en god student og vite alt som skal til på egenhånd når man ikke har vært i den situasjonen på lenge. Er selv voksen student og jeg tenker du må kjøre på:-) kjekt med god lønn når man blir eldre. 

Anonymkode: c152a...f68

TS blir ev. elev, og det burde gå fint uten noe særlig undervisning, men er nok letter med. Anbefaler komprimerte løp i så fall.

Studier derimot, burde man virkelig ta med undervisning.

Anonymkode: 255fe...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...