Gå til innhold

Båttur til Danmark med barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Skal på familieferie til Danmark med to små og vi er litt usikre på hvordan vi skal reise. Ligger an til å bli båt. Det vi lurer på er; Hvordan er det å reise med båt med barn (litt redd det er mye fyll og bråk)? Er det noen forskjell på båtene som går til København og Fredrikshavn fra Oslo og hvilken anbefales i så fall? Ellers noen tips? 😊

Anonymkode: e949f...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei. Skal på familieferie til Danmark med to små og vi er litt usikre på hvordan vi skal reise. Ligger an til å bli båt. Det vi lurer på er; Hvordan er det å reise med båt med barn (litt redd det er mye fyll og bråk)? Er det noen forskjell på båtene som går til København og Fredrikshavn fra Oslo og hvilken anbefales i så fall? Ellers noen tips? 😊

Det går ikke lenger egen båt fra Oslo til Fredrikshavn. Stena Line har lagt ned den ruta. Det er DFDS sin båt til København som er innom Fredrikshavn, men siden den kommer til Fredrikshavn rundt kl 2300 er vel kanskje ikke det noe godt alternativ. Det er lite fyll og tull på DFDS, i motsetning til det som var på Stena Line.

Hvis dere helst vil til Jylland er det nok et bedre alternativ å ta ferge enten fra Larvik eller Langesund. Men hvordan det er ombord på de båtene vet jeg ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kjetil E skrev (11 minutter siden):

Det går ikke lenger egen båt fra Oslo til Fredrikshavn. Stena Line har lagt ned den ruta. Det er DFDS sin båt til København som er innom Fredrikshavn, men siden den kommer til Fredrikshavn rundt kl 2300 er vel kanskje ikke det noe godt alternativ. Det er lite fyll og tull på DFDS, i motsetning til det som var på Stena Line.

Hvis dere helst vil til Jylland er det nok et bedre alternativ å ta ferge enten fra Larvik eller Langesund. Men hvordan det er ombord på de båtene vet jeg ikke.

Å sier du det, det hadde jeg ikke fått med meg. Da er den ruta ikke like aktuell nei. Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra Larvik og Langesund, på dagtid, er det stort sett barnefamilier. Ikke noe fyll å snakke om. 

Anonymkode: 24732...829

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke fyll og bråk på noen av båtene som jeg har opplevd. Men anbefaler som de andre her at dere tar Color Line fra Larvik eller Krisitansand. Evt. Fjordline fra Langesund. 

Anonymkode: 7b343...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til Jylland hadde jeg tatt båten fra Larvik. Ikke fyll der. 

Københavnbåten er super for barn. Vil du ha fyll der må du oppsøke det, og det er da i så fall fredag- lørdag og sent på kvelden. Skuffende tamt for en voksen uten barn. :fnise: Båten er godt tilrettelagt for barn, inkludert showet på tidlig kveldstid. 

Anonymkode: 0587d...f50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vet ikke hvordan dere bor i forhold til Gøteborg. Vi tar alltid båten fra gøteborg til Fredrikshavn. Har en del ulike avganger å velge mellom.

Anonymkode: 515de...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2023 den 22.41):

Fredrikshavnbåten var rene fyllefesten. Har tatt den to ganger uten barn og det var ikke et sted for barn, nei. Fylle voksne som kaster opp overalt og faller om på trappa. Savner den ikke akkurat.

Colorline fra Larvik, altså hurtigbåten, er helt andre boller. Veldig barnevennlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med de over. Ta Superspeed 2 (Color Line) fra Larvik. Overfarten tar litt over 3 timer helt topp med barn. 

Anonymkode: dd3e4...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...