AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #21 Skrevet 14. mars 2023 Nei, det virker veldig blærete. Og du har ikke gått der engang. Stor forskjell på å fullføre et studie på en av de skolene og å bare komme inn Anonymkode: 80240...793
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #22 Skrevet 14. mars 2023 Alle utlendinger kommer inn på IVY league skoler. Fordi de betaler fulle skolepenger. De blir prioritert. Skolene er helt avhengig av utenlandske studenter. Majoriteten av studentene på disse skolene er nå utenlandske og andelen øker. Selv Telenor-sjef Sigve Brekke kom inn på master på Harvard uten å ha høyere utdanning i Norge. Men kun fordi staten betalte fulle skolepenger. Anonymkode: ae4d2...7f5 3 1
Fru Uperfekt Skrevet 14. mars 2023 #23 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg valgte ikke å takke ja, men heller fokusere på å ta ett år der jeg prøvde meg som gründer. Burde jeg fortelle om det i søknadsteksten? Hvordan gjør jeg det? Jeg tenker det at jeg kom inn viser at prestisjeskolen syntes jeg skilte meg positivt ut, og at det dermed også kan gi meg fordeler ved jobbsøking Anonymkode: 4c0d8...333 Nei, vil kun tale imot deg 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #24 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Altså de ser vel karakterene på vitnemålet ditt, at de er gode? Hvis du skal fortelle om at du kom inn på eliteskole med de. Så kan du like gjerne si at du kunne blitt lege også. Amerikanske Evy skoler imponerer ikke noe særlig på meg. Ja, det er de beste skolene i USA, og derfor blant de beste skolene i verden, men det kreves likevel i stort sett bare gode karakterer fra VGs eller penger og kontakter for å komme inn. Anonymkode: 340b5...91e VGS karakterer og penger? 😂😂 Ehhh Nei 😂 De krever ufattelig mye mer enn det, som f eks topp GMAT resultater, veldedighetsarbeid eller spennende internasjonale verv og erfaringer (i ung alder, så du må ha vært en duracell kanin hele livet), og andre ting som gjør at du skiller deg ut. Det er enormt mange mennesker i verden med topp topp topp karakterer. Det er faktisk sykt vanskelig å komme inn på verdens 5 beste skoler. Hilsen en som kom inn. Og fullførte. (og kan derfor skryte av det hvis jeg søker jobb) Anonymkode: b134c...436 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #25 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alle utlendinger kommer inn på IVY league skoler. Fordi de betaler fulle skolepenger. De blir prioritert. Skolene er helt avhengig av utenlandske studenter. Majoriteten av studentene på disse skolene er nå utenlandske og andelen øker. Selv Telenor-sjef Sigve Brekke kom inn på master på Harvard uten å ha høyere utdanning i Norge. Men kun fordi staten betalte fulle skolepenger. Anonymkode: ae4d2...7f5 Dette er så sykt lol, og helt feil. Jada hvis du vil ta Internett kurs ved MIT så «kommer du inn». Hvis du vil ta en MBA ved Harvard så handler det IKKE om penger eller VGS karakterer (super lol). Du aner ikke hva du snakker om. Anonymkode: b134c...436 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #26 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg valgte ikke å takke ja, men heller fokusere på å ta ett år der jeg prøvde meg som gründer. Burde jeg fortelle om det i søknadsteksten? Hvordan gjør jeg det? Jeg tenker det at jeg kom inn viser at prestisjeskolen syntes jeg skilte meg positivt ut, og at det dermed også kan gi meg fordeler ved jobbsøking Anonymkode: 4c0d8...333 Vise at du lar muligheter glippe fordi du ikke turde dra? Nei det er ikke lurt. Det viser at du ikke er ambisiøs. Å prøve seg som gründer fremfor å velge typ Harvard er dumskap. Sjelden grundig fører noen andre steder enn tom lommebok. Skulle jeg ført på ting jeg NESTEN har gjort og muligheter jeg KUNNE ha tatt så kunne cvn min blitt brukbar også... Anonymkode: 7b45c...774 3 2
DuMåkkeKommeHer Skrevet 14. mars 2023 #27 Skrevet 14. mars 2023 Ville ikke skrevet det i CV eller søknad. Samtidig, så ligger jo mye av prestisjen i disse universitetene i at det er svært vanskelig å komme inn, mer enn bare faginnholdet når man studerer der, så ved å få tilbud der viser jo at du har vært gjennom en svært tøff utvelgelsesprosess og antakelig har stor kapasitet. Jeg ville nok nevnt det på intervju hvis det kommer opp naturlig, for eksempel om dere kommer innom hvorfor du ble gründer 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #28 Skrevet 14. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Alle utlendinger kommer inn på IVY league skoler. Fordi de betaler fulle skolepenger. De blir prioritert. Skolene er helt avhengig av utenlandske studenter. Majoriteten av studentene på disse skolene er nå utenlandske og andelen øker. Selv Telenor-sjef Sigve Brekke kom inn på master på Harvard uten å ha høyere utdanning i Norge. Men kun fordi staten betalte fulle skolepenger. Anonymkode: ae4d2...7f5 Sigve Brekke tok master på Harvard i public administration. I USA er det uvanlig å ta mastergrader og disse mastergradene i USA er ofte ment for å lure penger fra rike utenlandske studenter. Derfor kom Brekke inn selv om han kun hadde en nesten fullført bachelor fra en lokal høyskole og siden han ikke fullførte så hadde han vel neppe spesielt gode karakterer. Men Brekke hadde ikke kommer inn på de prestisjefylle programmene på Harvard. Der holder det selvsagt ikke å kunne betale skolepenger. Anonymkode: 4bced...2c3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #29 Skrevet 14. mars 2023 Nok en Ivy masturberingstråd. Amurrri-KKK-A 😂 Om ikke det er den ene sprer feil informasjon, så er det den andre som tilber amerikansk jalla-greier, som man får kun maks uttelling for i USA. Newsflash: Vi er heldigvis ikke USA. Vår Ivy er NTNU - NHH - UiO - BI - UiB, og det holder i massevis - for oss. Ellers er det bare teit når enkelte her sitter og angriper TS for å ha takket nei. TS tok en riktig avgjørelse, for det er virkelig ikke noe annet hen får igjen enn megastort studielån for å gå ved sånne universiteter. For det andre, er det veldig, veldig dyrt, så det er langt fra alle som kan finansiere gildet, selv om de hadde hatt lyst å takke ja. Men hovedpoenget er: det lønner seg ikke å gå der, ergo, så er det bra at TS takket nei, uansett hva grunnen var. TS kan selvsagt bruke dette på en eller annen måte på CV-en eller fortelle om det når hen søker jobb, og ikke minst, komme med en grunn til at hen valgte annerledes. Så det er selvsagt ikke noe problem. Uansett, veldig bra at TS tok riktig avgjørelse, for det er virkelig ikke noe poeng å blakke seg ut. Verdt å minne på at for 10 år siden - i 2013 - var U.S. Dollar kurs halvparten av dagens nivå. Det er helt sykt at kostnader i henhold til dette har økt med over 100% på 10 år, altså ren luft man betaler for. For 10 år siden, USD var nede i 5,50 kr for 1 USD. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/3JX09L/naa-er-netthandel-historisk-billig Nå, 10 år senere, er 1 USD = 10,54 kr. https://www.dn.no/investor/kurser/valuta Syk svekkelse av den norske kronen, for å si det mildt. TS gjorde helt korrekt valg ved å takke nei. Anonymkode: c5b8d...db4 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #30 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nok en Ivy masturberingstråd. Amurrri-KKK-A 😂 Om ikke det er den ene sprer feil informasjon, så er det den andre som tilber amerikansk jalla-greier, som man får kun maks uttelling for i USA. Newsflash: Vi er heldigvis ikke USA. Vår Ivy er NTNU - NHH - UiO - BI - UiB, og det holder i massevis - for oss. Ellers er det bare teit når enkelte her sitter og angriper TS for å ha takket nei. TS tok en riktig avgjørelse, for det er virkelig ikke noe annet hen får igjen enn megastort studielån for å gå ved sånne universiteter. For det andre, er det veldig, veldig dyrt, så det er langt fra alle som kan finansiere gildet, selv om de hadde hatt lyst å takke ja. Men hovedpoenget er: det lønner seg ikke å gå der, ergo, så er det bra at TS takket nei, uansett hva grunnen var. TS kan selvsagt bruke dette på en eller annen måte på CV-en eller fortelle om det når hen søker jobb, og ikke minst, komme med en grunn til at hen valgte annerledes. Så det er selvsagt ikke noe problem. Uansett, veldig bra at TS tok riktig avgjørelse, for det er virkelig ikke noe poeng å blakke seg ut. Verdt å minne på at for 10 år siden - i 2013 - var U.S. Dollar kurs halvparten av dagens nivå. Det er helt sykt at kostnader i henhold til dette har økt med over 100% på 10 år, altså ren luft man betaler for. For 10 år siden, USD var nede i 5,50 kr for 1 USD. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/3JX09L/naa-er-netthandel-historisk-billig Nå, 10 år senere, er 1 USD = 10,54 kr. https://www.dn.no/investor/kurser/valuta Syk svekkelse av den norske kronen, for å si det mildt. TS gjorde helt korrekt valg ved å takke nei. Anonymkode: c5b8d...db4 BI 🤡🤡, enda et latterlig resonnement fra deg. Norge har ingen prestisjefulle studiesteder, naturligvis gitt størrelsen, men prestisjestudier. Eks. Siving på NTNU, medisin i hele Norge etc. Videre vil du TS fremstå som en klovn uten sidestykke om du skriver noe slik på en søknad, at du i det hele tatt spør om det taler direkte imot at det du sier er sant. Anonymkode: 3718f...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #31 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): BI 🤡🤡, enda et latterlig resonnement fra deg. Norge har ingen prestisjefulle studiesteder, naturligvis gitt størrelsen, men prestisjestudier. Eks. Siving på NTNU, medisin i hele Norge etc. Videre vil du TS fremstå som en klovn uten sidestykke om du skriver noe slik på en søknad, at du i det hele tatt spør om det taler direkte imot at det du sier er sant. Anonymkode: 3718f...5f4 Den klovnen-emojien kan du se deg selv i speilet med. Nesten hver eneste bedrift har en eller annen mann eller kvinne som har vært innom BI. De har et sterkt nettverk i Norge, og det finnes ikke et eneste universitet her i verden som kan slå de norske universitetene i Norge. Det er slik vi er bygd opp som land - vi tar ikke skolepenger (BI sine skolepenger er småpenger sammenlignet med USA), vi har en omfattende velferdsstat, sammenlignet med USA, som gir oss ekstra rettigheter ved siden av NTNU - NHH - BI - UiO ++. Helhetsbildet i henhold til Return-On-Investment, massivt til Norges fordel. Det er bare å se på hvilken som helst sektor, (privat, offentlig, kommune) uansett hvilke studier det gjelder, så vil du finne i hovedsak folk fra UiO, NTNU, NHH, BI i ledende posisjoner. Er veldig lite med USN, OsloMet og Nord-universitetet i de ledende stillingene, gitt. Ifølge deg, er Dollaren sikkert fortsatt 5,50 kr. 😆 Anonymkode: c5b8d...db4 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #32 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sigve Brekke tok master på Harvard i public administration. I USA er det uvanlig å ta mastergrader og disse mastergradene i USA er ofte ment for å lure penger fra rike utenlandske studenter. Derfor kom Brekke inn selv om han kun hadde en nesten fullført bachelor fra en lokal høyskole og siden han ikke fullførte så hadde han vel neppe spesielt gode karakterer. Men Brekke hadde ikke kommer inn på de prestisjefylle programmene på Harvard. Der holder det selvsagt ikke å kunne betale skolepenger. Anonymkode: 4bced...2c3 Sigve Brekke gikk aldri noe bachelorprogram. Han gikk et to-årige høyskolekandiatstudium ved en distrikshøyskole. Det var den han ikke fullførte. Det er ganske spektakulært å komme inn på masterstudium på Harvard med kun fullført vgs i Norge. Han kom inn fordi UD kontaktet Harvard direkte og betalte godt. Harvard selger rett og slett sitt varemerke til høystbydende. Det har aldri vært noen hemmelighet. Anonymkode: 70d7a...928
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #33 Skrevet 15. mars 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Nesten hver eneste bedrift har en eller annen mann eller kvinne som har vært innom BI. Og dermed er det prestisje å gå på BI? Nei, det er ikke akkurat vanskelig å gå der, har du penger har du plass. Anonymkode: 2c27e...e1f 1
Macro Skrevet 15. mars 2023 #34 Skrevet 15. mars 2023 Blir veldig langt intervju om du skal nevne skoler du ikke har gått på og utdanninger du ikke har tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #35 Skrevet 15. mars 2023 Jeg ville ikke sagt det. Jeg kom selv inn på ett universitet i Oxford, men valgte å ta graden min på ett annet universitet i England. For det første; det er ganske lett for en internasjonal student å komme inn på ett universitet i England. De har en kvote. Disse plassene er reservert for internasjonale studenter. Universitet i blandt annet England, ønsker internasjonale studenter, fordi vi må betale mer i skolepenger. Universitet i England er big buisness, og penger inn er alt! Anonymkode: af195...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #36 Skrevet 15. mars 2023 Nei, det virker meningsløst om du ikke gikk der. Som om man bare skal skryte fordi man fikk plass der, men det virker rart om man aldri takket ja til plassen. Jeg tror du heller får fremheve dine positive kvaliteter og kvalifikasjoner ved å fokusere på ting du faktisk har gjort. Anonymkode: 79d1d...397
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #37 Skrevet 15. mars 2023 Jeg igjen. Jeg søkte på fem universitet i England. Dette er max du kan søke på. Jeg kom inn på alle. Jeg endte med å betale over 400 000 for min grad. Over 100 000 mer enn mine andre studenter. Dette er hvorfor universitet i England og i USA ( Jeg undersøkte det også) ønsker internasjonale studenter! Vi må betale mer! Anonymkode: af195...8c8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #38 Skrevet 15. mars 2023 Ikke særlig imponerende at du takket nei spør du meg. Anonymkode: 8a537...498
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #39 Skrevet 15. mars 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Alle utlendinger kommer inn på IVY league skoler. Fordi de betaler fulle skolepenger. De blir prioritert. Skolene er helt avhengig av utenlandske studenter. Majoriteten av studentene på disse skolene er nå utenlandske og andelen øker. Selv Telenor-sjef Sigve Brekke kom inn på master på Harvard uten å ha høyere utdanning i Norge. Men kun fordi staten betalte fulle skolepenger. Anonymkode: ae4d2...7f5 Nettopp, jeg kom inn på et av Storbritannias beste universiteter. Ja, det krevdes et visst snitt, men utenom det var det absolutt ingen strenge krav fordi jeg måtte betale så mye i skolepenger. Det var så mange internasjonale studenter i klassen, de fleste fra Kina med rike foreldre. Anonymkode: 0483b...f83
Einus Skrevet 15. mars 2023 #40 Skrevet 15. mars 2023 Hadde du gått på skolen, så hadde det jo kanskje vært noe annet. Men bare at du kom inn, det blir litt teit i mine øyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå