Lindsay Bluth Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Føler jeg har mistet piffen litt. Lei av å være gravid, samtidig som jeg ikke har så lyst til å føde. Gleder meg ikke sånn kjempemye til å få baby heller (får litt dårlig samvittighet av å si det). Jeg husker det var ganske lignende da jeg skulle ha nr 2 (dette er nr 3). Men da ble alt bra da jeg hadde født, samtidig så grudde jeg meg veldig mye mer til fødselen den gangen. Nå er jeg mer sånn at jeg føler jeg ikke orker alt det styret 🙈 Noen andre i samme situasjon?
Teardrop Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 snakk med jordmor eller psykolog. Begynnenende depresjon?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #3 Skrevet 14. mars 2023 Teardrop skrev (4 timer siden): snakk med jordmor eller psykolog. Begynnenende depresjon? Det er helt vanlig å være litt likegyldig. Og ikke glede seg stort. Like mye som å glede seg. Helt enig man kan snakke med noen, hvis man føler for det, men det er ganske normalt. Man trenger ikke ha eller ha begynnende diagnose for å være drittlei graviditet og bare ikke føle så mye så nærme Man trenger ikke føle lykke av å føde og få barnet på brystet heller uten at det er noe feil. Jeg gledet meg ikke noe spesielt noe i graviditeten. Syns å være gravid er fremdeles like absurd og rart, at det vokser en fremmed person inni meg Anonymkode: d0224...49b 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #4 Skrevet 14. mars 2023 Lindsay Bluth skrev (6 timer siden): Føler jeg har mistet piffen litt. Lei av å være gravid, samtidig som jeg ikke har så lyst til å føde. Gleder meg ikke sånn kjempemye til å få baby heller (får litt dårlig samvittighet av å si det). Jeg husker det var ganske lignende da jeg skulle ha nr 2 (dette er nr 3). Men da ble alt bra da jeg hadde født, samtidig så grudde jeg meg veldig mye mer til fødselen den gangen. Nå er jeg mer sånn at jeg føler jeg ikke orker alt det styret 🙈 Noen andre i samme situasjon? Du har vært gjennom det tre ganger. Det er kanskje ikke like spennende å vite hva som kommer. Forstår deg veldig godt 🤗 Anonymkode: d0224...49b 1
Lindsay Bluth Skrevet 14. mars 2023 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2023 Ja, altså jeg føler ikke at det er noe galt med meg. Begynnende depresjon er det hvertfall ikke. Det er mer bare at jeg er lei, men uten den der voldsomme motivasjonen til å føde heller 🙈 Det har kanskje litt og gjøre med at ting ikke er helt klare her heller, tror der hadde hjulpet litt å få det praktiske litt mer på plass. Kan godt være det handler om at jeg har gjort det før som en over her skriver. Kjenner til både det fine og det slitsomme. Før det var så nærme som nå tenkte jeg bare på all kosen, mens nå er det litt mer at man tenker over alle de praktiske tinge som bør være på plass, hvordan ivareta de eldre søskenene osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå