Gå til innhold

Bekkensmerter, er det lurt å holde seg i aktivitet eller prioritere hvile?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vondt i symfysen siste 2-3mnd i første svangerskapet. Er bare 16 uker på veg med nr.2 og begynner å få skikkelig vondt. Og tenker bare... shit, hvor ille kommer det da til å bli denne gangen, når jeg kjenner det så godt så tidlig?

Jeg jobber, har jo en 2-åring, hunder og en mann som jobber borte i perioder, jeg må jo fungere😬

Hvor bør man legge seg mtp. aktivitet? Er det sant at det kan bli kronisk hvis man presser seg?

Hvilke øvelser og triks hjalp deg?

Anonymkode: 40080...24f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde vondt i symfysen siste 2-3mnd i første svangerskapet. Er bare 16 uker på veg med nr.2 og begynner å få skikkelig vondt. Og tenker bare... shit, hvor ille kommer det da til å bli denne gangen, når jeg kjenner det så godt så tidlig?

Jeg jobber, har jo en 2-åring, hunder og en mann som jobber borte i perioder, jeg må jo fungere😬

Hvor bør man legge seg mtp. aktivitet? Er det sant at det kan bli kronisk hvis man presser seg?

Hvilke øvelser og triks hjalp deg?

Jeg sliter enda 3 år etter fødsel… Kommer nok aldri til å bli helt bra. Så jeg hadde ikke presset meg hvertfall, det er ikke verdt det😨 Måtte bytte jobb og alt mulig. 

Anbefaler at du tar kontakt med en fysioterapeut som har litt kompetanse på akkurat bekken. 

Anonymkode: 8c7d9...93e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg sliter enda 3 år etter fødsel… Kommer nok aldri til å bli helt bra. Så jeg hadde ikke presset meg hvertfall, det er ikke verdt det😨 Måtte bytte jobb og alt mulig. 

Anbefaler at du tar kontakt med en fysioterapeut som har litt kompetanse på akkurat bekken. 

Anonymkode: 8c7d9...93e

Å, så kjipt 😕 Tror du det er fordi du ikke roet ned nok, altså?

AnonymBruker
Skrevet

Om du skal hvile eller være i aktivitet er avhengig av hva slags plager du har. Det er ikke slik at det er bra å bare hvile heller. Aktivitet trenger ikke være negativt. Om du hviler et helt svangerskap når du burde trene opp, kommer du til å slite. Om du er for aktiv, men burde hvile litt mer, kommer du til å slite. Det er ingen fasit. Anbefaler fysio med fokus på bekken! 

Anonymkode: 141ed...191

AnonymBruker
Skrevet

Hverdagslige ting er jo vanskelig å unngå, men ville i størst mulig grad prøvd å unngå de bevegelsene som gir smerter om det er noen ting som utløser det. 

Anonymkode: 1e4f7...6df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å bevege meg, men ikke løping. Gå sakte i en halvtime om dagen, gjerne fordelt på 2-3 turer.

Anonymkode: 2ad6a...0dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...