Gå til innhold

Rødt flagg at han ikke har lange forhold bak seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er i 50 åra, og lengste forholdet hans er 5-6 år. Ellers et forhold på 4 år, 2 år og ellers bare kortvarige.  Jeg kommer fra et nesten 20 år langt forhold, og kjenner jeg blir litt skeptisk når forholdene hans ikke er mer langvarig enn dette. 
Grunn til å bekymre meg?

Anonymkode: 78a16...90f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være. Men det vet du ikke før du har blitt bedre kjent med han.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vil si han har hatt lengre forhold. De har vært i flere år. Synes det høres ut som en som kanvære i forhold men også avslutte om det ikke fungerer.

Anonymkode: c2d3c...6cf

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er rødt flagg når han er i den alderen ja. Tenker med en gang utroskap, latskap, vold eller lignende 

Anonymkode: 8d35b...1a1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, jeg vil si han har hatt lengre forhold. De har vært i flere år. Synes det høres ut som en som kanvære i forhold men også avslutte om det ikke fungerer.

Anonymkode: c2d3c...6cf

Heller en som går fort lei og må ut å jakte på noe nytt. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

6 år er jo ikke så ille, dog er han såpass gammel at det burde vært lenger, men fremdeles innafor. Jeg dater aldri menn som ikke har vært i forhold mer enn 1 år, de er fulle av issues. 6 år ville jeg gitt en sjanse 

Anonymkode: 24352...408

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns det er rødt flagg når han er i den alderen ja. Tenker med en gang utroskap, latskap, vold eller lignende 

😂Er du 12?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er i 50 åra, og lengste forholdet hans er 5-6 år. Ellers et forhold på 4 år, 2 år og ellers bare kortvarige.  Jeg kommer fra et nesten 20 år langt forhold, og kjenner jeg blir litt skeptisk når forholdene hans ikke er mer langvarig enn dette. 
Grunn til å bekymre meg?

Anonymkode: 78a16...90f

Tja hva er et langt forhold og hva er et forhold. Hvor lenge ønsker du et forhold skal vare. Hvor lenge var ditt forhold bra, 2 år, 7 år, 15 år eller hva skjedde?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si forhold på 5-6 år er rimelig lenge. 

Anonymkode: 6e482...1b4

• Liker 4
Skrevet

Virker som dere kvinner er ekstremt opptatt av dette!? Blir alltid spurt om dette feks på tinder. Frister nesten å lyve, slik at man ikke blir dømt på hode og ræva  basert på lengden av tidligere forhold.

Er det mer positivt med folk som er i lange forhold og som er i forhold bare fordi de ikke klarer å være alene? Hører jo stadig vekk om kvinner som er i forhold i flere år, selv om de egentlig vill ut av forholdet. Er det en bra egenskap? Og det er vel ganske dårlig gjort ovenfor mannen de er sammen med? Er det riktig av meg å grave og spørre om dette før eller under en date?

Er vel mer rødt flag hvis en eventuell partner har vært utro, det er vel mer rødt flagg tenker jeg. Men det har jeg aldri blir spurt om på date, så hvorfor ikke det? Kanskje fordi at kvinner er mer utro en menn i følge statistikken så da blir det feil å bedømme etter det? Bare en tanke!

Sorry at jeg spør litt, men litt lei av disse teite fordommene i dating markedet(og ellers for den slags skyld)!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, danbanan said:

Virker som dere kvinner er ekstremt opptatt av dette!? Blir alltid spurt om dette feks på tinder. Frister nesten å lyve, slik at man ikke blir dømt på hode og ræva  basert på lengden av tidligere forhold.

Er det mer positivt med folk som er i lange forhold og som er i forhold bare fordi de ikke klarer å være alene? Hører jo stadig vekk om kvinner som er i forhold i flere år, selv om de egentlig vill ut av forholdet. Er det en bra egenskap? Og det er vel ganske dårlig gjort ovenfor mannen de er sammen med? Er det riktig av meg å grave og spørre om dette før eller under en date?

Er vel mer rødt flag hvis en eventuell partner har vært utro, det er vel mer rødt flagg tenker jeg. Men det har jeg aldri blir spurt om på date, så hvorfor ikke det? Kanskje fordi at kvinner er mer utro en menn i følge statistikken så da blir det feil å bedømme etter det? Bare en tanke!

Sorry at jeg spør litt, men litt lei av disse teite fordommene i dating markedet(og ellers for den slags skyld)!

Selv er jeg heller singel enn i forhold med mindre jeg virkelig ønsker det og elsker mannen, så har ingen fordommer mot single menn for å si det slik, tvert imot en fordel at de er selvstendige og ikke desperate og needy. Men min erfaring med menn som aldri har vært i langvarig forhold har vært vond, ødeleggende på egen psyke og skulle ønske jeg var foruten. De var tilsynelatende fine menn i starten men hadde mye problemer de gjemte bort og projiserte på meg, og forstår i etterkant hvorfor de aldri taklet forhold mer enn 1 år. Veldig unnvikende og hadde problemer de heller ville overse enn å kommunisere om. Følelser var visst forbudt å snakke om og skulle ties ihjel.
Det er mitt svar på hvorfor jeg bare dater menn som har hatt minst ett langvarig forhold hvor kontakten med eksen er vennskapelig 

Anonymkode: 24352...408

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har altså vært i tre langvarige forhold. Synd at mange er på leting etter røde flagg, generaliserer og går glipp av noe som kunne blitt bra.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan være både og. Gi han en sjans da, hvis dette er det du klarer å finne som du lurer på om er rødt flagg. :P 

Anonymkode: 4d657...955

AnonymBruker
Skrevet

Ts; jeg har også vært i et forhold på 20+ år. For meg kan det inneholde like mange røde flagg. Det var minst 10 år sammen med en person jeg ikke likte, ikke kommuniserte med, og ikke evnet å gå fra. Og som en kvinne jeg snakket med sa: Du har vært med én kvinne, det gir en meget smal, og noen ganger lite verdifull erfaring, både når det gjelder relasjoner, og seksualliv. 

Anonymkode: 3de0c...727

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke forhold over mange år er langvarige forhold, hva er da langvarige forhold 🤦‍♂️

Anonymkode: 799cb...13a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
danbanan skrev (8 timer siden):

Beklager fordommen, men gir alltid en sjanse uansett. Skepsisen handler om erfaring. Når man er i forhold, lærer man en del om hvordan man behandler en partner og hvordan man ikke behandler dem. Datet to menn som ikke hadde vært i forhold på ti og femten år. Det ble for mye oppdragelse. Man gidder ikke å over tid irettesette en date man egentlig skal ha det gøy med fordi de ikke skjønner at de sårer en ved å gjøre ting som for de fleste mennesker er helt åpenbart at man ikke gjør.

Anonymkode: 3a58b...add

Skrevet (endret)

Det vil ikke fungere. Ikke begynne å utvikle følelser.  Dropp han med en gang. Tallene lyver ikke.

Endret av Majer
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beklager fordommen, men gir alltid en sjanse uansett. Skepsisen handler om erfaring. Når man er i forhold, lærer man en del om hvordan man behandler en partner og hvordan man ikke behandler dem. Datet to menn som ikke hadde vært i forhold på ti og femten år. Det ble for mye oppdragelse. Man gidder ikke å over tid irettesette en date man egentlig skal ha det gøy med fordi de ikke skjønner at de sårer en ved å gjøre ting som for de fleste mennesker er helt åpenbart at man ikke gjør.

Igjen, dette er bare dine egne fordommer. Man er ikke automatisk bedre partner med bedre verdier osv  osv, selv om man har vært i ett veldig langt forhold. Folk er forskjellige her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det vil jeg ikke si. Da kan man like gjerne si at folk som har vært i lange forhold, er tafatte og ikke klarer å avslutte når løpet er kjørt, eller at de ikke klarer å være alene.

Det får være måte på å trekke slutninger.

Anonymkode: 3c5e5...f6c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, min eks hadde vært sammen med ekskona i nærmere 30 år. Han skjønte heller ikke at han såret meg ved å gjøre helt idiotiske ting som normale folk skjønner man ikke gjør. Dvs. mulig han skjønte det, men  han gjorde det nå uansett.

Så at mannen har et langt forhold bak seg er ingen garanti for å slippe å oppdra.

Anonymkode: 3c5e5...f6c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...