Gå til innhold

Hva kan svineknoke brukes til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva annet enn til raspeballer og lapskaus?

Anonymkode: c5eb0...133

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Langtidsgrill, med sprø svor. Litt potetmos, sterk saus. (Sennep?) og noe rotgrønnsaker 

Anonymkode: 1f5e9...685

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Deilig ertesuppe! Jeg tar en stor kjele og koker to svineknoker lenge, før jeg sparer på kraften og skjærer av kjøttet. Oppi kraften tilsetter jeg etpar pakker med erter som har ligget i vann over natten. I tillegg har jeg i løk, hvitløk, sellerirot og diverse urter. Dette koker lenge  før kjøttet går oppi til slutt, og blir en svær gryte med ertesuppe, som jeg fryser ned i poser. Den billigste og beste husmannskosten jeg vet om 😊

Anonymkode: 6289b...bb2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut den glade gris! Svineknoken der er digggg!!!

Anonymkode: 1f5e9...685

AnonymBruker
Skrevet

Saltkjøtt, kålrabistappe og potet er jo en slager... Ellers blir det litt pulled pork, hvertfall den røkte, kan koke den, så ha den i ovn slik at det blir sprø svor. Nydelig kjøtt. 

Anonymkode: 58019...5cd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager suppe, men ikke ertesuppe, som regel. jeg trekker knoken i 2,5-3 timer, så tar jeg den opp. Har oppi poteter, rotgrønnsaker, purre og laurbærblad i tillegg til hel, sort pepper. Renser knoken for bein og fett og har bitene tilbake i suppa. Kjempegod! I stedet for poteter, eller i tillegg, kan man også ha byggryn. Eller erter, da. Serveres med hakket persille, godt brød og smør (og det er faktisk godt med litt parmesan på også). 

Ellers liker jeg saltkjøtt som nevnt over her. Jeg liker best røkt knoke. Serverer med kålrabistappe og poteter. 

Anonymkode: 349fe...c66

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Godt med poteter,rotgrønnsaker og løksaus til!

Anonymkode: 1e164...274

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...