Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp, kontakt mellom mann og kvinnelig kollega.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet her før. Og skal prøve å gjøre det kort. For noen ca 3 år siden "tok" jeg mannen i ha veldig god kontakt med en kvinnelig kollega, som han holdt hemmelig for meg. Hadde aldri hørt om henne og de hadde chattet i over et år, og møtt hverandre på fritiden en gang for å ta en kopp kaffe. + en del andre ting. Vel, det ble masse styr, og vi var i parterapi. Han unnskyldte seg, og gjentok at det var meg han elsket, meg han ville ha. OSV. De jobber ikke lenger ved samme arbeidsplass.

For ca 2 siden begynte det en ny kvinnelig kollega på jobben hans. Det første de gjør er jo å bli venner på FB, før hun omtrent kommer inn døra der, altså det gikk ca 10 min . Jeg har ikke helt satt pris på tonen de to i mellom. Følt det har vært en flørtende tone der. Han bladde i noen meldinger i sommer da jeg satt ved siden av da jeg leste at han gledet seg til hun kom tilbake fra ferie. Han håpet hun hadde det fint i syden. Og ja jeg har snoket på mobilen hvor jeg har lest noen meldinger jeg stusser litt ved. Han sier det bare er vennlig. Har gått et halvt år nå siden jeg snoket sist,  men da jeg leste nå og bladde et par uker bakover så  leste jeg noen meldinger jeg kjenner jeg får litt vondt i magen av. Bl.a hadde han skrevet "jeg gjorde det og det for deg jeg, håper det hjelper deg" , "vet du skal jobbe i kveld, satte på kaffen, ha en fin kveld på jobb". Så var det en fra henne "god morgen 🤭" og han svarte "god morgen, jeg er ledig nå😊". 

Jeg vet jeg ikke skal snoke, og at det er ufint av meg. Men vi har jobbet mye med forholdet, og jeg klarer ikke å stole på han etter det jeg fant ut for 3 år siden. Hva hadde dere tenkt om disse meldingene? Det er i tillegg maaaange meldinger ang jobb.Er det bare vennlig? Er jeg helt på jordet, paranoid, sjalu, dum, legger jeg for mye i dette? Trenger ikke å høre at jeg ikke skal lese meldingene hans - I know. 

Anonymkode: 368c2...c4f

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg har skrevet om det som skjedde for 3 år siden før, ikke denne andre kollegaen.

TS

AnonymBruker
Skrevet

De meldingene der virker bare vennlig altså. Ingen grunn til panikk. Pust dypt og slapp av. 

Anonymkode: 8556e...88d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fra en kvinne som jobber i et mannsdominert yrke så høres dette ut som helt vanlig kontakt. Tviler på du har noe å frykte her

Anonymkode: 9012b...109

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Meldingene har iallefall ingen seksuell eller romantisk karakter 🤷‍♀️

Anonymkode: c9805...a89

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på de meldingene mellom mannen og en kollega.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De meldingene der virker bare vennlig altså. Ingen grunn til panikk. Pust dypt og slapp av. 

Kødder du? De er mer enn vennlige, og han bør holde seg for god til å ha så god kontakt med kvinnelig kollega når kona di har reagert på det tidligere så mye at de begynte i parterapi, og han lovet å slutte. Bare den "god morgen" med knisefjes bak hadde vært nok til at jeg som partner hadde slengt tlf i bordet og kjeftet han huden full

Anonymkode: bcec4...958

• Liker 21
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
Abendstern skrev (4 minutter siden):

Stakkars mann......

Fordi han har brutt tilliten min og gjort meg litt skrudd i hodet? 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ledig nå..?? Dvs de har ringt hverandre da eller?  

Synes det ligger endel flørting mellom linjene her jeg da. 

Ærlig talt han hadde ikke skrevet slik til en mannlig kollega .. Synes ikke er greit, med tidligere historikk 

Anonymkode: f4057...ce1

• Liker 16
  • Nyttig 7
Gjest Abendstern
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fordi han har brutt tilliten min og gjort meg litt skrudd i hodet? 

Har han pult andre damer eller er han bare normalt hyggelig med kolleger og bekjente?

AnonymBruker
Skrevet

Skulle tro jeg jobbet med mannen din og den kvinnelige kollegaen. Det er veldig god kontakt, langt over det som er vanlig blant kolleger. Hvor i landet holder dere til? 

Anonymkode: 61749...0a3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har lignende meldinger med mine kolleger, og har hatt det i alle år. Det kommer jeg alltid til å ha; en vennlig tone med dem jeg jobber tettest på. Vi er venner på facebook, og vi trener og hygger oss sammen på jobbreiser. Det skulle bare mangle.
Noe jeg heldigvis aldri kommer til å ha er sjalu og kontrollerende partnere som leser på telefonen min, som også inneholder taushetsbelagt informasjon.

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (4 minutter siden):

Jeg har lignende meldinger med mine kolleger, og har hatt det i alle år. Det kommer jeg alltid til å ha; en vennlig tone med dem jeg jobber tettest på. Vi er venner på facebook, og vi trener og hygger oss sammen på jobbreiser. Det skulle bare mangle.
Noe jeg heldigvis aldri kommer til å ha er sjalu og kontrollerende partnere som leser på telefonen min, som også inneholder taushetsbelagt informasjon.

Samme her. Jeg jobber mye ute og er i perioder lenge borte hjemmefra. Hadde blitt ganske ensomt om jeg skulle sitte alene på hotellrommet hver bidige kveld.

Har flere kollegaer på sosiale medier og det går en snap her og der, det betyr selvsagt ingenting.

Anonymkode: d660b...217

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt på sin plass med snoking etter tillitsbrudd.

Desverre er det så å si alltid et mønster hos sånne personer, også de tomme ordene om at det aldri skal skje igjen og at det er deg han elsker. Nå har det skjedd igjen, og selvom han mener det er vennskapelig så vet han veldig godt at denne type kontakten med andre damer sårer deg. Han gjør det alikevel. Satser på å ikke bli oppdaget og satser på å slippe unna igjen som sist om han blir oppdaget. Tar ikke hensyn til følelsene dine..! 

Jeg syns ikke du er hverken dum eller paranoid eller sjalu. Jeg syns du er altfor tolmodig med han. Desverre så tror jeg ikke dette er noe han kommer til å stoppe med selvom det sårer deg og skaper mistillit og uro i forholdet. Her er du nødt til å ta et standpunkt om du vil akseptere å leve med en mann som går over grensen på denne måten igjen og igjen, eller om du vil slå opp og dermed frigjøre deg fra all uroen, vonde følelsene og angsten. Jeg har vært i din situasjon og det tok lang tid for meg å gå, men når jeg til slutt klarte det forstod jeg hvor mye forholdet utslettet meg selv. I dag angrer jeg på at jeg tillot meg selv å lide i så mange år med en mann som ikke respekterte følelsene mine og som skapte så mye uro inni meg. 

Anonymkode: a5d8d...9ad

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fra en som har jobbet i ett mannsdominert yrke så er mine observasjoner at når det kommer en kvinne så prøver de og utvikle vennskap, snakker seksuelt om henne mens hun er ikke til stede, snakker helt vanlig og hyggelig med henne ellers. 

Helt klart mange prøver og snike seg innpå henne med vennskap først, fra menn som er forhold til de som er single. 

Det finnes selvfølgelig unntak 

Anonymkode: a1c3c...fce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ikke enig. Han hadde ikke sendt hyggelige meldinger til en mannlig kollega om at han satt på kaffen for han og gjorde andre gester. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er aldri under noen omstendighet greit å snoke. Han burde ha anmeldt deg for datainnbrudd.
Tillitsbrudd ja, de drakk kaffe. Herreminhatt.

Jeg håper han tar til vettet og kommer seg unna. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke enig. Han hadde ikke sendt hyggelige meldinger til en mannlig kollega om at han satt på kaffen for han og gjorde andre gester. 

Så det at han sender melding om at han har satt på kaffe betyr at de er i ferd med å utvikle et romantisk forhold?

Synes ts er verre enn mannen her, med snoking på mobil. 

Kunne skjønt det om mannen hadde vært utro før, men det er jo ikke tilfelle?

Syns litt synd på mannen til ts.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (6 minutter siden):

Det er aldri under noen omstendighet greit å snoke. Han burde ha anmeldt deg for datainnbrudd.
Tillitsbrudd ja, de drakk kaffe. Herreminhatt.

Jeg håper han tar til vettet og kommer seg unna. 

Som jeg skrev, jeg vet det overhodet ikke er ok. 

Så hvis din partner (hvis du har noen) sa til deg at h*n skulle et ærender der og der, og du fant ut i etterkant at h*n ikke hadde vært der, men sitti delvis bortgjemt utendørs med en kollega av motsatt kjønn å pratet og drukket kaffe, så ville du ikke stusset? + alle meldinger og diverse , så er det ok for deg? 

Ts

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...