Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #1 Skrevet 29. desember 2005 jeg har endel venniner som har vært forlovet med "alle" de har vært sammen med.for meg er en forlovelse noe du gjør hvis du har tenkt å gifte deg innen rimelig tid(1 år?).hvordan er det med dere,hva tenker dere om folk som har vært forlovet mange ganger?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #3 Skrevet 29. desember 2005 Jeg syns det virker veldig useriøst og lite gjennomtenkt. For meg skal en forlovelse bety noe, bety at du vil gifte deg og være sammen med personen resten av livet.
Gjest Piper Skrevet 29. desember 2005 #4 Skrevet 29. desember 2005 Bryr meg lite om hva andre velger å gjøre, for vi har sikkert ulike måter å se ting på alle sammen.
Gjest gjest1 Skrevet 29. desember 2005 #5 Skrevet 29. desember 2005 Folk kan gjøre som de vil... Men hvis min kjære hadde vært forlovet en tre-fire ganger tidligere, da hadde jeg lurt på om han tok litt lett på det, det hadde ødelagt noe av gleden å være forlovede nummer 4 selv om han ikke giftet seg med noen av de andre.
Gjest Hilde Skrevet 29. desember 2005 #6 Skrevet 29. desember 2005 Nå har aldri jeg vært forlovet - og har ikke følt suget etter akkurat det. Men jeg ser ikke annerledes på folk som har vært forlovet flere ganger - enn de som har hatt flere samboere, eller de som har giftet seg i kirken flere ganger. Jeg ser ikke negativt på det - men jeg forstår ikke tankegangen.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #7 Skrevet 29. desember 2005 De tilhører neppe de skarpeste knivene i skuffen.
Cata Skrevet 29. desember 2005 #8 Skrevet 29. desember 2005 Folk får gjøre som de lyster. Selv synes jeg hele forlovelsesgreia høres unødvendig ut. Enten gifter man seg, eller man gjør det ikke. Forstår ikke poenget med en sånn mellomfase.
Gjest Embla s Skrevet 29. desember 2005 #9 Skrevet 29. desember 2005 For meg høres det ut som noe man gjør når man er veldig ung. Litt naivt og romantisk. Når det gjelder å være forlovet lenge uten å gifte seg, så har jeg mange venner som har gjort det. De er altså langtidsforlovet uten at det foreligger konkrete planer om å gifte seg. Jeg forstår det slik at de ønsker å markere at de er seriøse, at de lever som om de skulle vært gifte, men at de av ulike grunner ikke har giftet seg (enda). Da blir forlovelsen på en måte et signal om at de i hodene sine er gift uten at de faktisk er det.
Shagya Skrevet 29. desember 2005 #10 Skrevet 29. desember 2005 Jeg tenker at de tar lett på det, eller var veldig unge.
Gjest Aloha Skrevet 29. desember 2005 #11 Skrevet 29. desember 2005 Jeg tenker at de er ganske naive, særlig de som har vært forlovet mange ganger. Vet om enkelte som har for vane å forlove seg etter 2-3 mnd, og gjøre det slutt et halvår etterpå for eksempel. Syns det er ganske latterlig, om jeg skal være ærlig. Skulle tro folk lærte av det første gangen man forhastet seg. De tar vel ikke forlovelse og ekteskap så seriøst, vil jeg tro?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #12 Skrevet 29. desember 2005 Jeg tenker at de ser på forlovelse som "neste skritt" i forholdet før et giftemål. Personlig mener jeg at forlovelsestiden er tiden fra et frieri til bryllupet. Man bestemmer seg altså ikke for å forlove seg! (min mening)
Gjest Varg-Menja Skrevet 29. desember 2005 #13 Skrevet 29. desember 2005 Jeg tenker at de engasjerer seg kanskje litt fort seriøst i ett forhold, uten å ha grunnlag for det, iom at det har blitt slutt. Ville derfor sett negativt på det dersom det var en potensiell kjæreste for meg.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #14 Skrevet 29. desember 2005 Jeg syns nå det er like ille at noen på død og liv skal ha barn med hver eneste type de er sammens med.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #16 Skrevet 29. desember 2005 Ser på dem som useriøse..det innbyr ikke direkte til troverdighet nei!
Gjest Gjest_forvirret_* Skrevet 29. desember 2005 #17 Skrevet 29. desember 2005 hvordan er det med dere,hva tenker dere om folk som har vært forlovet mange ganger? ← BILLIGE???
Trampe Skrevet 29. desember 2005 #18 Skrevet 29. desember 2005 Jeg mener at forlovelse er skrittet før bryllup. Men jeg kjenner flere som ikke mener det. De ble sjokkerte da vi fortalte de om bryllupsplaner ca seks måneder etter forlovelse, selv om de ikke reagerte på at vi forlovet oss. Når noen har vært forlovet to ganger kan de ha bommet. Når noen har vært forlovet maaaaange ganger har de ikke ment det samme om forlovelse som jeg gjør. De trenger ikke være billige av den grunn.
Gjest gjest1 Skrevet 29. desember 2005 #19 Skrevet 29. desember 2005 Lurer på hva de gjør med alle forlovelsesringene jeg?
Gjest Bøllefrøet Skrevet 29. desember 2005 #20 Skrevet 29. desember 2005 Syns det blir litt useriøst.. Ville hvertfall ikke følt meg fullt så spesiell hvis kjæresten min hadde vært forlova 5 ganger før, og så fridde til meg som jeg hadde gjort hvis han ikke hadde vært forlova Vet også om flere par som har forlovet seg etter å ha kun vært sammen i et par mnd'er, og jeg syns personlig det blir litt tidlig å forlove seg, hvertfall hvis man i tillegg nettopp har blitt kjent med hverandre. Men så er det jo noen det funker for også da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå