AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Har i ett år nå slitt med noe jeg tror ifølge en lege er generaliserende angst (GAD). Begynte i jobb for noen uker siden, men opplever sterkt svekket konsentrasjon og hukommelse. Og nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. Noen som har noen glad historier å fortelle? Anonymkode: 23f05...9e4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har i ett år nå slitt med noe jeg tror ifølge en lege er generaliserende angst (GAD). Begynte i jobb for noen uker siden, men opplever sterkt svekket konsentrasjon og hukommelse. Og nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. Noen som har noen glad historier å fortelle? Anonymkode: 23f05...9e4 Vet ikke om det er noe gladhistorie, men jeg bruker medisiner som hjelper meg med angsten. Har bi-diagnose på GAD, som jeg mener burde forkortes GAL (det står tross alt for generalisert angstlidelse). Jobber fullt, etter en del år på uføretrygd, i en fast og god stilling på et kontor. Bruker de sterkeste pillene kun ifm. jobb, og på den måten har jeg ikke måtte trappe opp i dosering. Anonymkode: c7cb9...648
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 ? Jeg har gad og jobber normalt. Det er for øvrig ikke unormalt å slite med konsentrasjon og hukommelse i begynnelse av en jobb uansett, Det er veldig mye ny informasjon som skal inn. Anonymkode: 91dcb...63d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ? Jeg har gad og jobber normalt. Det er for øvrig ikke unormalt å slite med konsentrasjon og hukommelse i begynnelse av en jobb uansett, Det er veldig mye ny informasjon som skal inn. Anonymkode: 91dcb...63d Det er mer at jeg faller ut av samtaler, ikke får med meg hva som blir sagt til meg, glemmer feks navn og hva det nettopp har blitt snakket om. Føles nesten ut som demens. ts Anonymkode: 23f05...9e4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 Jeg har GAD-diagnose og har nettopp begynt i ny jobb. Sliter med konsentrasjon og hukommelse, men trodde det var knyttet til alt det ny jobb innebærer og til overgangsalderen (men ikke alltid så lett å vite hva som er hva 😅). Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg merker at det er mye mer krevende å bytte jobb som 51 åring. Sist var for ti år siden, og det var noe helt annet. Jeg er stuptrøtt på kveldene. Angsten gjør at det sosiale også er en utfordring og noe som tar mye energi. Jeg har faktisk en gladhistorie, og det er at jeg merker stor bedring på angstsymptomene takket være metakognitiv terapi. Merker at jeg, nå som jeg ikke bekymrer meg over alt mulig, har mer overskudd og mental kapasitet. Anonymkode: 215a0...63a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har GAD-diagnose og har nettopp begynt i ny jobb. Sliter med konsentrasjon og hukommelse, men trodde det var knyttet til alt det ny jobb innebærer og til overgangsalderen (men ikke alltid så lett å vite hva som er hva 😅). Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg merker at det er mye mer krevende å bytte jobb som 51 åring. Sist var for ti år siden, og det var noe helt annet. Jeg er stuptrøtt på kveldene. Angsten gjør at det sosiale også er en utfordring og noe som tar mye energi. Jeg har faktisk en gladhistorie, og det er at jeg merker stor bedring på angstsymptomene takket være metakognitiv terapi. Merker at jeg, nå som jeg ikke bekymrer meg over alt mulig, har mer overskudd og mental kapasitet. Anonymkode: 215a0...63a Jeg er 30 år, og har tidligere i livet vært super sosial. Men etter smellen for 1 år siden så har det sosiale blitt utfordrende på jobben. Opplever at jeg ofte har vært stressa for å si noe feil eller dumt. Og så kommer hodepine, rykninger i kroppen og frykten for at andre skal finne ut av hva jeg sliter med. tror nå at kanskje tabletter kan være en løsning å prøve, da det sliter sånn på meg. ts Anonymkode: 23f05...9e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå