Gå til innhold

Jippi. Anonyme skattelister er bra for oss golddiggere.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jippi! :juhu:

Dette var virkelig en kjempetriumf for oss golddiggere.

Synd for andre da (særlig for lavtlønte og for barna). Egentlig er det negativt for alle andre enn oss golddiggere.

Men vi fikk endelig vår rettmessige revansje etter alle disse årene i uvisshet. Nå kan vi med et enkelt tastetrykk avgjøre om mannen er noe å satse på.

Anonymkode: d8310...792

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skattelistene sier veldig lite.

Anonymkode: ca275...ecf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om skattelistene er anonyme, så vet vi jo ikke hvem som tjener hva 🤔

Anonymkode: ff96f...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om skattelistene er anonyme, så vet vi jo ikke hvem som tjener hva 🤔

Anonymkode: ff96f...370

Haha! Det har du rett i. Mente anonymt skattesøk😀. Er ikke så flink i norsk. ☺️

Anonymkode: a8053...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skattelistene sier veldig lite.

Vet de med AS kan ha mange skjulte verdier. Men tar ikke sjansen på de med 0  0  0  i skattelisten. Kan hende de driver et elendig AS. 😀 Best å sikre seg. 1 mill i inntekt er godkjent. Evt kan de ha 0 i inntekt om de har 20 mill i formue. 🤑🤑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det positive er jo at da kan daten sjekke dere også, finne ut at dere bidrar null og niks av verdier til samfunnet, og kan dermed unngå snyltere. 🤣

Anonymkode: 341fc...af4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vet de med AS kan ha mange skjulte verdier. Men tar ikke sjansen på de med 0  0  0  i skattelisten. Kan hende de driver et elendig AS. 😀 Best å sikre seg. 1 mill i inntekt er godkjent. Evt kan de ha 0 i inntekt om de har 20 mill i formue. 🤑🤑

Hva om en har 1 mill i lønn, men masse gjeld? En får ikke akkurat vite om økonomien til personen. Jeg tjener lite, men pga sparing, prioritering osv eier jeg mer en ganske mange som tjener mye mer en meg pga de sløser bort penger på «tull». 

Anonymkode: a3a56...e99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Endelig kan vi sjekke ut daten på et tidlig stadiet i datingen. Orker ikke date menn som tjener under 1 mill i året..
https://e24.no/naeringsliv/i/kEKy2A/stortingsflertall-for-aa-gjeninnfoere-anonyme-skattelistesoek?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Da kan du satse på eksen min.

Han tjener over 1 mill, men har ikke råd til å kjøpe egen bolig langt ute i der ingen skulle tru at nokon kunne bu til 2 mill uten kausjonist.  Han spurte pent om jeg kunne kausjonere for han siden våre felles barn også ville ha glede av at han bodde i hus. Jeg sa nei, så da måtte han slippe bomben for slektninger som kunne kausjonere.

Jeg selv tjener ca 400k i året og har en formue på nesten 1.4 mill og den dagen jeg har nedbetalt gjeld sitter jeg med formue på over 5 mill.

Så det er ikke bare bare å tjene godt når den økonomiske sansen ikke fungerer.

Anonymkode: 3ea95...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da blir jo du avslørt , som helt blakk,  sammen med resten av familien din også  - blir fint det med sånne søk igjen 👍

Anonymkode: 8ba7b...d7b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud. Skattesøk burde heller fjernes helt, dette er vel privat informasjon i de fleste andre land? Og hva mener Rødt med at skattelistene skal bli "mer detaljert"? Inn med kontoutskriften i tillegg? 

Anonymkode: e237c...e37

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er et ønske å ta folk. 
Personlig er jeg for at skattelistene er kun for de som skal behandle skatt og ikke for alskens ymse. Det verste jeg vet er folk som har funnet ut om man har penger eller ikke og oppfører seg deretter «fint» eller ufint   –_–  

«Bekjempe ulikhet i samfunnet» sies det  <_<  på hvilken måte da egentlig? Skal banne på at dette kommer til å medføre mer mobbing igjen…

Endret av Peanut
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Grüner skrev (1 time siden):

Kvalm holdning

Du skjønner at det er troll ikke sant? En kvinnehatende incel som vil ha flere til å hate damer 

Anonymkode: b5804...dd0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

God artikkel mot skattegrafsing

https://e24.no/naeringsliv/i/kEMR36/skattelistene-nei-til-oekt-grafsing

Og veldig godt forslag om at skattetall kan være offentlige, men anonyme for almuen. De fleste oppgir høyverdige grunner til å snoke på skatt, men i de fleste tilfeller vil jo folk bare vite hva naboen tjener. 

Anonymkode: e237c...e37

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto

Glad jeg ikke er velstående når jeg leser slikt, men så er jeg singel og ansatt i kommunen med «vanlig» lønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skjønner kanskje ikke hva «inntekt» i skattelistene er?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...