Rødstrupa Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Fikk melding fra hyttenabo: Hei Jeg ser at dere har laget skispor like nedenfor hytta vår. Dette liker jeg ikke. Jeg vil ikke ha så mye trafikk nær hytta. Fint hvis dere starter løypa fra deres egen vei. Ha en trivelig helg Det er ikke hyttenaboens tomt. Dette er innerst i blindvei. Har ikke sett et menneske her de 2 årene vi har hatt hytte her. Ble derfor litt sjokkert og overrasket over denne meldingen. Hadde lyst til å ‘’svare på tiltale’’ men sa ok, oppfattet. God helg til dere også. Tenker det er lurt å heve seg over det, ikke skape en krangel. Grunnen til at vi begynte skitur derfra(litt nedenfor hytta hans/utenfor tomten hans var fordi utgangspunktet for skitur var bra der, ikke så kupert/bratt terreng… Hva ville du gjort?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Tenk å henge seg opp i noe sånt... For et i-landsproblem. På en side forstår jeg dere godt, og på en annen forstår jeg naboen. Men for å unngå noe unødvendig drama, ville jeg bare startet løypa mi et annet sted. De naboene høres jo litt private ut av seg, kanskje de liker å stå ute nakne og fise på morgenen 🤪 Anonymkode: 273ed...76b 10
Tomas77 Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Sannsynligvis det samme som deg siden det er utrivelig å ligge i nabokrangler men det er jo virkelig fristende å drite glatt i det. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Det betyr tydeligvis mye for denne naboen, har mulig kostet mye å lage lappen. Om man er vant til å aldri ha noen utenfor så kvepper man jo veldig når det skjer. Du sier det jo selv; har ikke sett et menneske der på 2 år, da er det jo kjedelig å plutselig ha 1-4 naboer rett forbi et-par ganger daglig. Om det er så åpent terreng, og langt mellom hus og mennesker, er det sikkert lett å finne en alternativ løype. Det sagt, jeg liker heller ikke å "legge meg flat" når jeg vet jeg ikke har gjort noe feil. Ville ikke kjørt sak på det. Men jeg ville nok banket på for å snakke ut, bare for å få dem (om de er introverte) til å føle på litt av det ubehaget jeg følte på når jeg fikk en lapp som "kjeftet" på den måten, i stedet for en god samtale. Anonymkode: 479e1...fd9 1 1 1
Rødstrupa Skrevet 13. mars 2023 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tenk å henge seg opp i noe sånt... For et i-landsproblem. På en side forstår jeg dere godt, og på en annen forstår jeg naboen. Men for å unngå noe unødvendig drama, ville jeg bare startet løypa mi et annet sted. De naboene høres jo litt private ut av seg, kanskje de liker å stå ute nakne og fise på morgenen 🤪 Anonymkode: 273ed...76b Vi hever oss over det og vil starte skiturene fra nå av litt lenger nedenfor slik at det ikke lenger er spor å se etter oss.😀 Endret 13. mars 2023 av Rødstrupa 2 3
Rødstrupa Skrevet 13. mars 2023 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenk å henge seg opp i noe sånt... For et i-landsproblem. På en side forstår jeg dere godt, og på en annen forstår jeg naboen. Men for å unngå noe unødvendig drama, ville jeg bare startet løypa mi et annet sted. De naboene høres jo litt private ut av seg, kanskje de liker å stå ute nakne og fise på morgenen 🤪 Anonymkode: 273ed...76b Det er godt voksne mennesker. De er nesten aldri der. Derfor ble vi så overrasket over meldingen. Men vi innretter oss. Endret 13. mars 2023 av Rødstrupa
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 Rødstrupa skrev (Akkurat nå): Vi hever oss over det og vil starte skiturene fra nå av litt lenger nedenfor slik at de ikke lenger å se spor etter oss.😀 Høres ut som en god ide. Hvem vet hva slags folk dette er, som sender slike passiv aggressive brev 🤭 Anonymkode: 273ed...76b 2 1
Kattugla Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Jeg personlig ville nok svart at selvfølgelig vil jeg ikke gå over hans tomt, men at folk ferdes i nærområdet må han nesten lære seg å leve med. 7 1
Endorfin Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Jeg vet ikke om jeg hadde klart og holde munn, syns dette er ganske frekt. Og holde ett godt forhold er ikke bare opp til deg. Tror jeg hadde svart det er bra og starte skituren der eller noe i den duren, hadde han eskalert så hadde jeg eskalert. Syns det er frekt av naboen og diktere hvordan dere skal gå på ski når det ikke er hans tomt. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 Hvem eier det aktuelle stedet da? Vi hadde noe lignende med en hyttenabo, de likte ikke at ungene lekte utenfor den ene siden av hytten. Årsaken fant jeg ut senere engang jeg gikk en kveldstur: de hadde sex i jacuzzien mens de filmet seg selv 😳 Anonymkode: c7c7d...db9 5 3 2
Rødstrupa Skrevet 13. mars 2023 Forfatter #11 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem eier det aktuelle stedet da? Vi hadde noe lignende med en hyttenabo, de likte ikke at ungene lekte utenfor den ene siden av hytten. Årsaken fant jeg ut senere engang jeg gikk en kveldstur: de hadde sex i jacuzzien mens de filmet seg selv 😳 Anonymkode: c7c7d...db9 😂😂😂😂🤣 1 1
Andro Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Den meldingen hadde jeg rett og slett bare ignorert. 3 1 1
Rødstrupa Skrevet 13. mars 2023 Forfatter #13 Skrevet 13. mars 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Den meldingen hadde jeg rett og slett bare ignorert. Vet du, vi vil ikke argumentere eller gjøre noe ut av det. Vi hiver det over skulderen og starter skiturer litt nedenfor. Så irriterer vi han ikke noe mer. Lurer på hvilke andre situasjoner han måtte ‘’kikke’’på? Det er jo ikke godt å vite….. 1
Mezzosoprena Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 Dummeste jeg har hørt - så lenge dere ikke går på naboens eiendom har har da virkelig ikke noe han skulle ha sagt. 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 Jeg ville nok bare svart at jeg selvfølgelig aldri har gått inn på eller over deres tomt. Og ønsket dem en god helg videre. Om de reagerte negativt på det ville jeg igjen vist til at jeg respekterer deres eiendomsgrense og allemannsretten som sier at man kan gå utenom, og vist til at det å bruke den løypen kun er aktuelt noen få ganger i året når det passer med turløypen dere velger enkelte ganger. Dette er typen folk som vil kreve at dere holder dere mer og mer på avstand, så det er nok ikke første gangen du hører fra dem. Anonymkode: b41fe...f5a 3 1 2
Rødstrupa Skrevet 13. mars 2023 Forfatter #16 Skrevet 13. mars 2023 Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): Dummeste jeg har hørt - så lenge dere ikke går på naboens eiendom har har da virkelig ikke noe han skulle ha sagt. Neida, du har helt rett. Ikke hans tomt. Han har dessuten kun vært på hytta si 2-3 ganger siden nov. Så skjønte virkelig ikke den meldingen… 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 De skal nok ta bilder til prospektet, mange som må selge nå. Anonymkode: 373a8...b0d 3
Rødstrupa Skrevet 13. mars 2023 Forfatter #18 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville nok bare svart at jeg selvfølgelig aldri har gått inn på eller over deres tomt. Og ønsket dem en god helg videre. Om de reagerte negativt på det ville jeg igjen vist til at jeg respekterer deres eiendomsgrense og allemannsretten som sier at man kan gå utenom, og vist til at det å bruke den løypen kun er aktuelt noen få ganger i året når det passer med turløypen dere velger enkelte ganger. Dette er typen folk som vil kreve at dere holder dere mer og mer på avstand, så det er nok ikke første gangen du hører fra dem. Anonymkode: b41fe...f5a Ellers er det greit. Tomten vår på nedsiden av han er helt ugenert og på 1,5 mål. Han kan bare prøve seg på å trå innenfor vår sfære😂😂😂 1
Rødstrupa Skrevet 13. mars 2023 Forfatter #19 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De skal nok ta bilder til prospektet, mange som må selge nå. Anonymkode: 373a8...b0d Hva mener du?
Sensi Skrevet 13. mars 2023 #20 Skrevet 13. mars 2023 Hvor mange meter er det til vinduet/hytta hans? Bare av nysjerrighet. Hvis det er 5-10 meter kan jeg jo forstå han. Uansett er det stort av dere å heve dere over det. Hadde gjort det samme om det går helt fint å starte litt nedenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå