Armonia Skrevet 29. desember 2005 #1 Skrevet 29. desember 2005 Mulig dette har vært oppe i et emne tidligere i julen, men jeg fant ingen tråd så jeg starter en selv.. Pleier dere å ringe rundt å takk for julegavene dere får? Jeg ringer alltid enten på julaften eller første jueldag. Så lenge jeg kan huske er det alltid jeg som har ringt, mulig det er fordi jeg liker å gjøre det med en gang. Denne julen gav vi bort to ganske kostbare julegaver til to familiemedlemmer, men har ikke hørt noe fra foreldrene. Jenetene som har fått gavene er så små at de ikke kan takk selv. Synes det er litt merkelig at man ikke takker for gaver man får. Hva gjør dere? Er jeg sær som synes man skal takke for julegaver??
Arkana Skrevet 29. desember 2005 #2 Skrevet 29. desember 2005 (endret) Jeg ringer ikke rundt, men jeg takker når jeg får gaven, og sender gjerne en SMS med god jul og takk for gaven til venner senere på julaften. Familien får jo takk mens vi pakker opp. Til slektninger som bor i langt borte sender jeg takkekort. Synes også det er litt rart å ikke takke for en gave, enten det er julegave eller ikke. Vi sender f.eks. gaver til nevøen og niesen til samboeren min, og hører aldri noe fra dem om takk eller hva de syntes, ikke før vi selv ringer og spør. Synes det er litt uhøflig i grunn. Endret 29. desember 2005 av Arkana
Gjest Hilde Skrevet 29. desember 2005 #3 Skrevet 29. desember 2005 Ungene mine har ringt og takket for gaver helt siden de lærte å snakke. Det gjelder både fødselsdagsgaver og julegaver - men det er ingen av mine nieser eller nevøer som ringer oss og takker.
Gjest gjest1 Skrevet 29. desember 2005 #4 Skrevet 29. desember 2005 Sender SMS på julaftenskvelden og takker jeg.
Gjest Gulltopp Skrevet 29. desember 2005 #5 Skrevet 29. desember 2005 Selvfølgelig skal man takke for gaver!
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #6 Skrevet 29. desember 2005 Jeg møtte alle enten på julaften eller 2. juledag jeg, og takket da jeg så de. Venninner fikk tekstmelding
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #7 Skrevet 29. desember 2005 Jeg møter de fleste jeg har fått gave av i løpet av jula, så jeg takker da. Men for eksempel en gammel tante som jeg kun ser en gang i året takker jeg ikke... Da jeg var liten pleide hun å få takkekort, men etter at jeg er blitt voksen har jeg slutta. Aner ikke hvorfor. Jeg har vel heller aldri forventet å få en takk bortsett fra når jeg møter noen personlig. (Og jeg som vanligvis ser på meg selv som høflig...)
Shagya Skrevet 29. desember 2005 #8 Skrevet 29. desember 2005 Når det gjelder gaver fra familiemedlemmer jeg ikke har kontakt med ellers, sender jeg en mail. Ellers, sender jeg sms eller ringer.
Gjest christineemily Skrevet 30. desember 2005 #9 Skrevet 30. desember 2005 Jeg ringer til de vi ikke har besøk av på julaften og takker! Ungene må si takk samtidig.
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2005 #10 Skrevet 30. desember 2005 Jeg takker neste gang jeg treffer de jeg har fått gaver av - vi treffes alltid i jula så. Til venninner som jeg ikke treffer sender jeg en sms.
Gjest 1111 Skrevet 30. desember 2005 #11 Skrevet 30. desember 2005 Jeg takker når jeg møter dem, og det er gjerne i julen. Venninner har jeg takket på andre måter
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #12 Skrevet 30. desember 2005 Min tanteunge som nå er 16 år har aldri takket for gaver hun har fått av oss til jul, enda vi møtes i jula. Heller ikke da ungen var lita takket foreldrene for gavene hun fikk. Syns det er helt utrolig.
Gjest gjest1 Skrevet 30. desember 2005 #13 Skrevet 30. desember 2005 (endret) er det så vanlig å ringe rundt og takke på julaften? Har aldri gjort dette selv... og vil helst at telefonen ikke skal ringe i tide og utide i jula... Samme med sms-piping. (men jeg takker selvsagt når jeg ser folkene neste gang!) De eneste telefonene vi tar når julefreden har senket seg er til nær familie. Endret 30. desember 2005 av soleil~noir
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #14 Skrevet 30. desember 2005 er det så vanlig å ringe rundt og takke på julaften? Har aldri gjort dette selv... og vil helst at telefonen ikke skal ringe i tide og utide i jula... Samme med sms-piping. (men jeg takker selvsagt når jeg ser folkene neste gang!) De eneste telefonene vi tar når julefreden har senket seg er til nær familie. ← Helt enig! Jeg er oppvokst med at man ikke skal ringe til noen etter 17 på julaften.
Gjest Hilde Skrevet 30. desember 2005 #15 Skrevet 30. desember 2005 Ungene mine ringer ikke på julaften - de ringer tidlig dagen etter. Vi er ikke sammen med alle de får gaver av i julen og da synes jeg det minste barn kan lære seg å ta en telefon og si tusen takk for gaven. Jeg opplever faktisk hvert år at enkelte av mine nieser eller nevøer ikke takker for gavene - selv ikke når jeg treffer dem like etter jul. Dette er noe jeg reagerer negativt på - jeg har ihvertfall alltid lært å takke for gaver jeg får.
Armonia Skrevet 31. desember 2005 Forfatter #16 Skrevet 31. desember 2005 er det så vanlig å ringe rundt og takke på julaften? Har aldri gjort dette selv... og vil helst at telefonen ikke skal ringe i tide og utide i jula... Samme med sms-piping. (men jeg takker selvsagt når jeg ser folkene neste gang!) De eneste telefonene vi tar når julefreden har senket seg er til nær familie. ← Jeg ringer ikke til alle jeg har fått gave av. Jeg ringer gjerne til besteforeldre og nære tanter
Gjest Gjest_lita_* Skrevet 31. desember 2005 #17 Skrevet 31. desember 2005 Min tanteunge som nå er 16 år har aldri takket for gaver hun har fått av oss til jul, enda vi møtes i jula. Heller ikke da ungen var lita takket foreldrene for gavene hun fikk. Syns det er helt utrolig. ← Ja, det er helt utrolig at det går an. Har en voksen tanteunge med små barn et annet sted i landet. Sender gaver i posten og lurer ALLTID på om de er kommet fram!- Sist sendte jeg en dyr dåpsgave, men hørte ikke ett ord. Da vi møttes i sommer, måtte jeg spørre om den var kommet fram, og fikk bare ett mumlende "jada" til svar............er ikke dette uhøflig, så vet ikke jeg. Denne julen har jeg sendt små leker til barna, men regner ikke med å høre noe. Jeg tror dette blir siste julen jeg sender noe. Selv takker jeg alltid for gaver,store eller små, enten det går lang tid eller man møtes samme dag. (men ikke sms og telefoner på julaften).-Og har selvfølgelig lært opp mine barn til å takke. Skulle bare mangle.......
monja Skrevet 31. desember 2005 #18 Skrevet 31. desember 2005 Takker for gaver etterhvert som vi treffer giverne vi. Ingen som ringer oss og takker for gaver heller.
Gjest Gjesta Skrevet 31. desember 2005 #19 Skrevet 31. desember 2005 er det så vanlig å ringe rundt og takke på julaften? Har aldri gjort dette selv... og vil helst at telefonen ikke skal ringe i tide og utide i jula... Samme med sms-piping. (men jeg takker selvsagt når jeg ser folkene neste gang!) De eneste telefonene vi tar når julefreden har senket seg er til nær familie. ← Helt enig her. Synes også det blir litt hysterisk med denne gavekjøpingen til folk man knapt snakker med ellers i året, og så skal man ringe og takke i tillegg, når det ellers ikke ville vært naturlig å ringe. Jeg kjøper gaver og vi mottar gaver fra den nærmeste familien. De treffer vi i løpet av juledagene, men om jeg husker å si takk i løpet av samtalen vet jeg ikke alltid.
Gjest Hilde Skrevet 31. desember 2005 #20 Skrevet 31. desember 2005 Helt enig her. Synes også det blir litt hysterisk med denne gavekjøpingen til folk man knapt snakker med ellers i året, og så skal man ringe og takke i tillegg, når det ellers ikke ville vært naturlig å ringe. Jeg kjøper gaver og vi mottar gaver fra den nærmeste familien. De treffer vi i løpet av juledagene, men om jeg husker å si takk i løpet av samtalen vet jeg ikke alltid. ← Enig i at det er litt hysterisk - derfor har vi kuttet ut det meste av gaver til voksne folk og barn av venninnene mine. Men jeg mener at alle som får gaver må takke for dem - det skulle bare mangle. De niesene og nevøene mine som ikke gidder å takke for gavene vi gir, ser jeg på som uoppdragne. Føler nesten at jeg har lyst å kutte ut å gi gaver til dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå