AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Del Skrevet 13. mars 2023 Hei kvinne her på 39, spiser for tiden lavkarbo nå, spiser frokost /lunsj også middag. Hvor mange måltid spiser dere? Og hva? Kunne trengt noen tips har dere gått ned mye på kort tid? Jeg veier 79 og er 1,62 høy. Startet på 83 for 4 uker siden men går tregt Anonymkode: 703fe...e43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endorfin Skrevet 13. mars 2023 #2 Del Skrevet 13. mars 2023 4kg på 4 uker er bra! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei kvinne her på 39, spiser for tiden lavkarbo nå, spiser frokost /lunsj også middag. Hvor mange måltid spiser dere? Og hva? Kunne trengt noen tips har dere gått ned mye på kort tid? Jeg veier 79 og er 1,62 høy. Startet på 83 for 4 uker siden men går tregt Anonymkode: 703fe...e43 Hvorfor er det tregt? Dere har altfor høye forventninger! En kilo i uken er jo så bra det kan bli:) IKKE gjør noen endringer, for det du gjør nå fungerer! Anonymkode: 6cf3f...1c8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Del Skrevet 13. mars 2023 Takk men veier ganske mye i forhold til høyden så burde gått ned mer. Men trenger litt mattips Anonymkode: 703fe...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk men veier ganske mye i forhold til høyden så burde gått ned mer. Men trenger litt mattips Anonymkode: 703fe...e43 Bedre at du spiser nok til at dette er et kosthold du kan holde i lengden. Spiser du mindre, og dermed går raskere ned, er det lettere å gå på en smell og overspise eller gi opp. Anonymkode: 6cf3f...1c8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Del Skrevet 13. mars 2023 Færre og færre måltider. Før spiste jeg "lite og ofte" med frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, ettermiddagsmat, mellommåltid, middag, mellommåltid, kveldsmat, snacks. Sånn ca i alle fall. Spiste meg aldri mett, bare litt mat hele tiden. Begynte med tre måltider. Men så fant jeg ut at det mettet så utrolig mye bedre at jeg gikk over til to måltider. Og så kjente jeg at jeg foretrekker å spise større måltid og sjeldnere. Så nå spiser jeg bare én gang om dagen. Jeg spiser en stor middag etter jobb. Jeg har en stillesittende, men kognitivt krevende jobb. Anonymkode: f5c18...1a7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 14. mars 2023 #7 Del Skrevet 14. mars 2023 (endret) 17 hours ago, AnonymBruker said: Hei kvinne her på 39, spiser for tiden lavkarbo nå, spiser frokost /lunsj også middag. Hvor mange måltid spiser dere? Og hva? Kunne trengt noen tips har dere gått ned mye på kort tid? Jeg veier 79 og er 1,62 høy. Startet på 83 for 4 uker siden men går tregt Anonymkode: 703fe...e43 Spiser lunsj og middag, de dagene jeg trener hard styrke før jobb, så kan det hende jeg trenger litt frokost og. Så 2-3 måltider om dagen. Spiser mye egg, kylling, rødt kjøtt, laks. Eller proteinlapper laget av kesam og proteinpulver. Tilbehør er stort sett grønnsaker eller en lett salat, med dressing laget av kesam og noe smaktilsatt (for eks: sriracha, hvitløk, annet krydder). Du skal gå ned langsomt. De første ukene er alltid de som er tregest. Første som ryker er vannvekten. Sist gikk jeg ned 30 kg på 6 måneder, dette med hard trening 6 dager i uken, pluss streng lavkarbo diett. Endret 14. mars 2023 av anon01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #8 Del Skrevet 15. mars 2023 På keto kan du gå ned 5 kg på en uke, men da spiser du kunne proteiner og fett-ingen karbohydrater. Anonymkode: b23bf...571 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 15.3.2023 den 14.18): På keto kan du gå ned 5 kg på en uke, men da spiser du kunne proteiner og fett-ingen karbohydrater. Anonymkode: b23bf...571 Keto er jo ikke 0 karbo, keto er jo rundt 20 karbo Anonymkode: 703fe...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #10 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Keto er jo ikke 0 karbo, keto er jo rundt 20 karbo Anonymkode: 703fe...e43 Keto er 20 karbohydrater eller mindre. Anonymkode: e1532...634 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #11 Del Skrevet 2. mai 2023 Spiser kun middag. Dessverre ofte 2 porsjoner, men må med i bare en dersom det skal funke. Har gått ned 20 kg på 3 mnd tidligere ved å faste mye. Spist middag annenhver dag, ellers snacks, brus og godteri. (Det fikk meg til å holde ut, at jeg gledet meg til å spise det hver kveld) Ikke sunt, men funket som bare rakkern! Var sulten første uka, deretter svært sjeldent sulten. Drakk mye vann og sukkerfri fanta. Anonymkode: 3393f...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #12 Del Skrevet 3. mai 2023 Til frokost spiser jeg omelett med tomatbiter. Lunsj/middag er det som regel noe kjøtt eller fisk. Prøvde tofu i går som tilbehør, blandet med grønnsaker og det smakte ganske godt. Det er jo også mettende og inneholder lite karbo. Hvis jeg blir fysen på noe digg, tar jeg enten baconsvor, sukkerfri saft eller en teskje med peanøttsmør. Har kuttet ut frukt og spiser maks 20gram karbo per dag. Anonymkode: 49679...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #13 Del Skrevet 3. mai 2023 Er dette seriøst??? Kostholdet i innleggene ovenfor her høres helt psykt ut. 1-2 måltider hver dag? Anonymkode: 928a0...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #14 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dette seriøst??? Kostholdet i innleggene ovenfor her høres helt psykt ut. 1-2 måltider hver dag? Anonymkode: 928a0...e29 Det er helt normalt det på lavkarbo, ikke mange som spiser 5-6 måltid Anonymkode: 703fe...e43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #15 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er dette seriøst??? Kostholdet i innleggene ovenfor her høres helt psykt ut. 1-2 måltider hver dag? Anonymkode: 928a0...e29 Jeg spiser 2 måltider per dag, men får i meg alt jeg trenger av næring og kalorier. Ser ingen vits i å spise 50 ganger om dagen (satt på spissen selvfølgelig). Anonymkode: a50ff...ed2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #16 Del Skrevet 4. mai 2023 Kommer an på døgnrytmen (jobber natturnus). I dag for eksempel lagde jeg en fettkaffe når jeg stod opp, spiser middag med mannen før jobb. Crispy chicken wraps, men bruker salat som wrap isteden for hvetetortilla. Blir jeg sulten iløpet av natten på jobb spiser jeg noen lavkarbo knekkebrød. På en vanlig dag starter jeg dagen med fettkaffe, har omelett, salat eller middagsrester til lunsj. Spiser middag med resten av familien, men dropper pasta/ris ol. Øker heller på med grønnsaker. Anonymkode: 1e380...202 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #17 Del Skrevet 5. mai 2023 Jeg spiser ikke bare lavkarbo, men måltidene mine er enten lavkarbo eller lavfett. Denne variasjonen virker for min del, hovedsakelig spiser jeg mest lavkarbomåltider. Frokost: 2 skiver proteinbrød med kjøttpålegg/egg og grønnsaker. lunsj: eggerøre/kylling/middagsrester/frøknekkebrød med salat/grønnsaker til. middag: hva nå enn familien spiser, men spiser mindre/ingen pasta eller ris, mer grønnsaker og kjøtt/fisk. Dette er måltidet som oftest blir lavfett for meg, med karbohydrater. kvelds: avhengig av om jeg har trent eller ikke så varierer mellom youghurt med/uten bær/nøtter, proteinshake (ikke lavkarbo når jeg lager på 3dl melk), frøknekkebrød/vanlig knekkebrød, brød (vanlig eller lavkarbo), suppe, snacks som baconsvor eller proteinchips (ikke lavkarbo). Har gått ned 2,2 kg de siste 4 ukene, men jeg har tidligere gått ned og vært stabil i 8mnd på samme kosthold. Gjør litt ulike ting ila. året, og fokuset i vinter var stabil vekt og styrketrening, nå er det vektreduksjon og løpetrening (med 1-2 styrkeøkter i uka). Jeg ligger opp mot 100gr karb om dagen, gj.sn rundt 80gr. Målet er at maks 20% av kaloriene skal komme fra karbohydrater. Hovedtyngden av karbohydratene mine kommer fra grønnsaker til alle måltider, melk eller et måltid med karbohydrater ila. døgnet. Anonymkode: 8c83d...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå