AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Vi har et gammelt kjøkken, som jeg er litt usikker på om vi bare må rive ned, eller om det går an å flikke på det eksisterende. Det var i sin tid et dyrt heltre kjøkken, så den miljøbevisste delen av meg tenker at det bør kunne gå an å bare pusse ned å gi det et nytt liv. Problemet er hengslene(eksempelbilde). De skriker 1995, går det an å endre hengslene, men beholde skapene? Går det an å spraymale de i en annen farge? Anonymkode: 2799b...7e3
Amossa Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Du har mange muligheter med et heltre kjøkken. Å male er enkelt, men krever tid, nøyaktighet og riktig framgangsmåte. Trenger du dører på overskapene? Vi rev ned våre og satte opp åpne hyller og vegglamper i stedet.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Amossa skrev (3 minutter siden): Du har mange muligheter med et heltre kjøkken. Å male er enkelt, men krever tid, nøyaktighet og riktig framgangsmåte. Trenger du dører på overskapene? Vi rev ned våre og satte opp åpne hyller og vegglamper i stedet. Åh, ser for meg at det blir veldig støvete uten dører? Vi har liksom nok å tørke støv av. ts Anonymkode: 2799b...7e3 3 2
Amossa Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åh, ser for meg at det blir veldig støvete uten dører? Vi har liksom nok å tørke støv av. ts Anonymkode: 2799b...7e3 Det ble mindre støv enn jeg trodde, og det blir jo en vurdering å ta. Vi har åpen kjøkkenløsning, og hos oss ble kjøkken bedre integrert med resten da vi fjernet overskap
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 Vi fikk spraymalt vårt kjøkken (av proff), det ble veldig bra. Obs at malingen ikke har ubegrenset slitestyrke. Etter et par år begynte det å falle av litt maling på utsatte steder. Det vises ikke på avstand, men på nært hold ser man det. Det ble også litt fargeforskjell på de spraymalte dørene og resten (som var malt for hånd, av maler), selv om det var samme fargekode maling. Så ja, det vises at kjøkkenet ikke har original farge, men man ser det ikke nødvendigvis ved første øyekast. Det ble veldig mye bedre enn det var, men det er ikke det samme som å kjøpe nytt kjøkken. For oss var det en ok løsning, som gjorde at vi kunne utsette oppussing av kjøkkenet med 5+ år, så for oss var der verdt det. Det er også er tiltak som muligens kan lønne seg før salg, men hør i tilfelle med megler. Anonymkode: 8811d...c63 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #6 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 13.3.2023 den 17.13): Vi har et gammelt kjøkken, som jeg er litt usikker på om vi bare må rive ned, eller om det går an å flikke på det eksisterende. Det var i sin tid et dyrt heltre kjøkken, så den miljøbevisste delen av meg tenker at det bør kunne gå an å bare pusse ned å gi det et nytt liv. Problemet er hengslene(eksempelbilde). De skriker 1995, går det an å endre hengslene, men beholde skapene? Går det an å spraymale de i en annen farge? Anonymkode: 2799b...7e3 Veldig pent! Er dette ment som inspirasjon, eller hva? Anonymkode: 73e82...972 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #7 Skrevet 14. mars 2023 Kjenner noen som kjøpte helt lik brukt og satte inn for et par år siden. Kjøkkenet er jo tidløst på sett og vis. Men kan freche opp med benkeplate, hvite varer og pene fliser på vegg Anonymkode: 11402...4f5 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #8 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Veldig pent! Er dette ment som inspirasjon, eller hva? Anonymkode: 73e82...972 Det er ikke mitt kjøkken, bildet er hentet fra nettet, men jeg har bare et veldig lignende. Jeg syntes på en måte også det er fint, som i at jeg setter pris på kvaliteten og håndtverket, men hengslene😬 de er ikke mye pene. ts Anonymkode: 2799b...7e3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #9 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kjenner noen som kjøpte helt lik brukt og satte inn for et par år siden. Kjøkkenet er jo tidløst på sett og vis. Men kan freche opp med benkeplate, hvite varer og pene fliser på vegg Anonymkode: 11402...4f5 Ville du ikke malt? Gulnet trefarge er ikke så lekkert. Anonymkode: 2799b...7e3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #10 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ville du ikke malt? Gulnet trefarge er ikke så lekkert. Anonymkode: 2799b...7e3 Jeg ville aldri i verden ha malt så pene eikeskap! Hvis de er veldig gulnet kan du slipe dem, og olje dem. Hengslene ser ut som messing? Så de er det bare å pusse. Anonymkode: 73e82...972 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #11 Skrevet 14. mars 2023 Ser ikke noe feil med de hengslene, jeg. Nydelig særpreg. Anonymkode: d6bc7...800 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå