Gå til innhold

Jeg klarer ikke å gjøre det slutt fordi vi har så mye historie sammen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg tror ikke jeg elsker han lenger. Han elsker meg, men jeg klarer ikke å gjengjelde, verken fysisk eller psykisk. Vi har flettet livene våre så innmari sammen at jeg ikke skjønner hvor jeg skal begynne å ‘untangle.’ Hvor starter man? 

Anonymkode: 83387...a5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finne et nytt sted å bo.

Skrevet

Jeg har problemer med å forstå hvordan du kan behandle noen du skal være glad i og ha respekt for på den måten? 

Hvis du virkelig bryr deg om personen, slutter du å gi han falske forhånpninger ved å fortsatt bli i forholdet. Å drive på slik - unnlate å gjengjelde kjærlighet, det er psykisk terror.

Har du respekt for denne mannen, flytter du ut. Så finner dere sammen ut hvem som skal ha hva - mens dere er hver for dere. Om dere er samboere da.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klipper navlestrengen og starte et nytt kapitel av livet 

Anonymkode: 87652...f3a

AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (47 minutter siden):

Jeg har problemer med å forstå hvordan du kan behandle noen du skal være glad i og ha respekt for på den måten? 

Hvis du virkelig bryr deg om personen, slutter du å gi han falske forhånpninger ved å fortsatt bli i forholdet. Å drive på slik - unnlate å gjengjelde kjærlighet, det er psykisk terror.

Har du respekt for denne mannen, flytter du ut. Så finner dere sammen ut hvem som skal ha hva - mens dere er hver for dere. Om dere er samboere da.

Jeg vet ikke. Jeg håper vel at jeg på magisk vis plutselig skal våkne og forstå hva jeg er i ferd med å ødelegge…?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge hardeste pågått, ts? Det beste rådet jeg har til deg er å kommunisere med samboeren din. Fortell han hvor du står og (a du føler, hva han tenker om dette etc. Kommunikasjon er nøkkelen til et langvarig, godt parforhold, men hvis dere ikke er særlig gode på det fra før, så drifter man jo fra hverandre til slutt. Kanskje kommunikasjonen kan bringe dere sammen igjen 

Anonymkode: bbaf6...efd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke. Jeg håper vel at jeg på magisk vis plutselig skal våkne og forstå hva jeg er i ferd med å ødelegge…?

TS

Hvis du tenker litt mindre magi og litt mer realisme, så er steg en å slå opp.

Anonymkode: eecd7...0e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge hardeste pågått, ts? Det beste rådet jeg har til deg er å kommunisere med samboeren din. Fortell han hvor du står og (a du føler, hva han tenker om dette etc. Kommunikasjon er nøkkelen til et langvarig, godt parforhold, men hvis dere ikke er særlig gode på det fra før, så drifter man jo fra hverandre til slutt. Kanskje kommunikasjonen kan bringe dere sammen igjen 

Uff sorry, mye autokorrektur her. 

• har dette
  • Si hva

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker litt mindre magi og litt mer realisme, så er steg en å slå opp.

Noe så enkelt og navlebeskuende. Du mener selv at du dumper alle venner og partnere, ved minste motgang? Da har du lite verktøy i ryggsekken din. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noe så enkelt og navlebeskuende. Du mener selv at du dumper alle venner og partnere, ved minste motgang? Da har du lite verktøy i ryggsekken din. 

Nei, men jeg har respektert at ekser har villet gå når de ikke lenger hadde følelser for meg og sier de ikke har hatt det på lenge. Uansett hvor vondt et brudd er, er å date noen som mentalt har forlatt forholdet, jo mye verre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, men jeg har respektert at ekser har villet gå når de ikke lenger hadde følelser for meg og sier de ikke har hatt det på lenge. Uansett hvor vondt et brudd er, er å date noen som mentalt har forlatt forholdet, jo mye verre. 

Vi dater ikke. Vi har vært samboere i 16 år.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi dater ikke. Vi har vært samboere i 16 år.

Ts

Ja, eksen min fotlot meg etter 13 år som samboere/gift. Man kan ikke tviholde på folk som helst vil være et annet sted. Det blir ingen av partene lykkelige av.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, eksen min fotlot meg etter 13 år som samboere/gift. Man kan ikke tviholde på folk som helst vil være et annet sted. Det blir ingen av partene lykkelige av.

Greia er at jeg ikke skjønner hva som skjer. Jeg har jo ALT, (unntatt kanskje kjærligheten til mannen da.) Alt jeg har ønsket meg av materialistiske ting hele livet har jeg nå. Hvorfor er jeg ikke da fornøyd?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Greia er at jeg ikke skjønner hva som skjer. Jeg har jo ALT, (unntatt kanskje kjærligheten til mannen da.) Alt jeg har ønsket meg av materialistiske ting hele livet har jeg nå. Hvorfor er jeg ikke da fornøyd?

Ts

Fordi materialistiske ting har null å si kanskje?

Anonymkode: eeea3...9e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi materialistiske ting har null å si kanskje?

Anonymkode: eeea3...9e7

Det stemmer ikke? Jeg har jobbet hardt for dette, og det er barnas ting og hjem også. Materialistiske ting har litt å si. Jeg kan ikke oppgi det av hensyn til dem.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke? Jeg har jobbet hardt for dette, og det er barnas ting og hjem også. Materialistiske ting har litt å si. Jeg kan ikke oppgi det av hensyn til dem.

Ts

Du kan ikke si til mannen at du vil gå pga du vil ha eksakt samme levestandard for barna? 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men jeg tror ikke jeg elsker han lenger. Han elsker meg, men jeg klarer ikke å gjengjelde, verken fysisk eller psykisk. Vi har flettet livene våre så innmari sammen at jeg ikke skjønner hvor jeg skal begynne å ‘untangle.’ Hvor starter man? 

Av respekt for partneren din har du to valg:

Velge å forlate ekteskapet på en ryddig måte

Prøve å gå på Fvk og få hjelp til å forholdet til å fungere igjen (merker at du sier "tror" du ikke elsker han). Starte å kommunisere med han å se om dere har noe igjen å bygge på så du kan finne tilbake til kjærligheten.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...