Gå til innhold

Hvordan få innsyn i barnevernsjournal?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger noen spesifikke opplysninger fra en barnevernsjournal.

Spørsmålene mine da er:

1. Hvor får man tak i barnevernsjournalen sin? Kontakter man den aktuelle kommunen, eller er det noe felles system for det?

2. Er det lov å be om kun spesifikke opplysninger? Jeg vil helst ikke huske alt igjen, men kjenner jeg meg selv rett blir jeg kanskje for nysgjerrig. Jeg trenger bare å vite noen spesifikke datoer til å fylle ut et skjema. Er det lov å be dem om å finne det, eller må jeg bare få hele journalen?

Takk for svar!

Anonymkode: 527ad...e1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikker, men tror InterKommunalt Arkiv.

Skrevet

Ta kontakt med kommunen du bodde i da hendelsene skjedde. 
Du kan godt be om kun de aktuelle opplysningene. Spørsmålet er om de har kapasitet til å finne det fram, eller om du skal stikke innom for å bla i den aktuelle mappa.
Foreslår at du tar en telefon til dem, så du er litt forberedt. Tar sikkert litt tid for dem å finne det fram også, om det ikke ligger digitalt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg trenger noen spesifikke opplysninger fra en barnevernsjournal.

Spørsmålene mine da er:

1. Hvor får man tak i barnevernsjournalen sin? Kontakter man den aktuelle kommunen, eller er det noe felles system for det?

2. Er det lov å be om kun spesifikke opplysninger? Jeg vil helst ikke huske alt igjen, men kjenner jeg meg selv rett blir jeg kanskje for nysgjerrig. Jeg trenger bare å vite noen spesifikke datoer til å fylle ut et skjema. Er det lov å be dem om å finne det, eller må jeg bare få hele journalen?

Takk for svar!

Anonymkode: 527ad...e1d

Hei du skriver bare ett brev til barnevernet i kommunen din og vedlegger kopi av legitimasjon så får du vel beskjed om å hente det gjorde jeg  høsten 2011 fikk 2 esker med dokumenter sånn som det ligger kopipapir i husk også at du kan ha journal hos BUP sykehus også da sender du samme brev med kopi av legitimasjon her får du mest sannsynligvis brev med dokumenter bare barnevernet endte jeg opp med 5 bredrygget permer ca 4 000 sider eller no psykiatri ca 30-50 sider med svada lurer på hvorfor jeg ikke medisineres som voksen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...