Gå til innhold

Skal flytte sammen med kjæresten -uetisk å vente med å si ifra til NAV?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser det slik at man kan fortsette med utvidet barnetrygd i inntil 12 mnd før man må melde ifra til Nav, men likevel så føler jeg meg litt skurkeaktig🙈

Vi flytter sammen om noen mnd, og jeg kjenner at de 2489 kronene hadde kommet godt med i de 11 neste mnd for å bygge opp mer egenkapital til boligen som skal kjøpes…

Hva tenker dere?

Anonymkode: ba1d2...240

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får pengene de første 12 mnd av samboerskapet. Så er da bare å si i fra. 

Anonymkode: 8bfcd...a32

• Liker 2
Skrevet

NAV har en chatfunksjon. Still dette spørsmålet der, og ta vare på svaret du får.
Da har du dokumentasjon til det blir aktuelt å realisere samboerskapet.

Skrevet

Vil ikke nav uansett få vite dette når du melder flytting?

AnonymBruker
Skrevet

Du beholder vel den ekstra barnetrygden i 12 mnd etter at dere flyttet sammen. Sånn ellers vil det være utrolig dumt å snylte Nav og tuske til seg penger man ikke har krav på. Konsekvensene kan bli så store om det blir oppdaget.

Hvis du har for lite inn, så får du vel heller vurdere å jobbe mer for å spe på inntekten. 

Anonymkode: 4ca5a...9a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært samboer med en som får utvidet barnetrygd i 10 måneder. Vi har felles adresse og fikk det da jeg flyttet inn, er det noe automatikk i at den opphører etter 12. måned eller må man gi beskjed selv? 🫡

Anonymkode: 3f596...ca2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har vært samboer med en som får utvidet barnetrygd i 10 måneder. Vi har felles adresse og fikk det da jeg flyttet inn, er det noe automatikk i at den opphører etter 12. måned eller må man gi beskjed selv? 🫡

Spør de som vet; NAV.

Anonymkode: 58cdd...f0e

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal bruke barnetrygden til egenkapital, da trenger du vel strengt tatt ikke barnetrygd. Det er ikke det den er ment til…

Anonymkode: a655b...04e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du skal bruke barnetrygden til egenkapital, da trenger du vel strengt tatt ikke barnetrygd. Det er ikke det den er ment til…

Anonymkode: a655b...04e

Tipper TS la det til for å forsøke å provosere.

Anonymkode: 58cdd...f0e

AnonymBruker
Skrevet

Gevinsten er veldig liten i forhold til konsekvensen av å svindle nav, i verste fall kan det bety at man ikke får noe økonomisk støtte derfra senere og det er jo veldig dumt om man skulle trenge det 

Anonymkode: 69b21...b65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Må si i fra. Bør skje fort hos dere. Nav krever tilbake hvis det går over tiden.

Anonymkode: 8bfcd...a32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...