AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #21 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 13.3.2023 den 21.34): Jeg skjønner at jeg skal ta det alvorlig. Jeg er egentlig mest redd for å ikke bli trodd, for at jeg gjør meg verre enn jeg er. Ja jeg vet, det sitter i hodet. Jeg er såkalt flink pike som skal gjøre alle til lags på bekostning av meg selv. Jeg er så sliten og har så vondt i kroppen at jeg gråter. Jeg deltar gjerne på jobb igjen, men akkurat nå så kjenner jeg at jeg ikke er der. Og jeg vet så godt at om jeg gir jobben lillefingeren så har de tatt hele armen min før jeg har rukket å trekket pusten. Jeg ble ikke hørt når jeg sa i fra om at det ble for mye. Det å sette meg selv først er jeg ikke vant med. Det er alltid noe som haster mer eller som er viktigere, enten det er familie eller jobb. Anonymkode: cfac2...d16 ❤️❤️ Sender deg masse styrkeklemmer. Flink pike som ikke vil være til plage for noen og som gir alt og jobber hardt er typisk for oss som får en utmattelse. Det er kjempetungt å snu skuta, men du kan klare det. Men det tar tid og er en prosess bare å gi slipp. For meg har denne prosessen vært en skikkelig identitetsendrer. Jeg vil ikke lenger være flinkest, kapabel, en viktig ressurs, jeg vil leve livet mitt. Jeg har tatt en lang kikk på verdiene mine, hva jeg ønsker fra livet, og det er faktisk ikke enda mer gode skussmål og å være uvurderlig på jobb, et arbeidsjern osv. Jeg vil bare ha det hyggelig med familien min, delta i samfunnet og nyte livet. De små tingene. I løpet av denne utmattelsen har jeg for første gang i livet lært å hvile, ta en pause, og vet du, selv om jeg fremdeles er så sliten at jeg sover 10 timer om natten, bare sitter og stirrer ut i lufta i full stillhet mange timer om dagen og får melkesyre av å vaske håret og generelt føler meg litt påkjørt og sjøsyk: jeg har aldri følt meg bedre. Aldri hatt slik livslyst. Jeg finner ut hva jeg vil! Dette kan bli det beste som har skjedd deg. Men det er en snuoperasjon. Tro på deg selv, og drit I om de andre tror deg! ❤️❤️❤️ masse styrke!!! Anonymkode: 52311...5ab
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #22 Skrevet 15. mars 2023 Anbefaler deg en sykmelding, så du kan ta vare på deg selv. Hente krefter og egenomsorg. Du får ingen klapp på skuldra for god innsats når du er helt utslitt. Jobben sitt ansvar å finne vikarer og ordne opp. ta signalene på alvor, for det er så tungt hvis det smeller og du blir utbrent, da tar det mye lengre tid. Jeg er sykmeldt nå pga krisereaksjon står det på sykmeldingen. Opplevde et brutalt og uventet dødsfall i familien, og det er umenneskelig å stå i. heldigvis hadde jeg ei uke ferie før dette skjedde.. så jeg hadde litt å gå på. mitt råd er å aldri være på minus siden med energi Anonymkode: f42cb...89e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #23 Skrevet 15. mars 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: For meg hjalp boken Utmattelse av Rune Karlson. Jeg ser han også har en kurspakke, 10 videoleksjoner og boken. Noen som har en erfaring med den? Anonymkode: 8e0ed...6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå