AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Hadde egentlig skikkelig tro på Airbnb, men den første og eneste erfaringen med det ble veldig mislykket. Ser det er mange steder som ser kjempefine ut, men hvordan kan jeg se om det er virkelig bra? Anonymkode: 4f015...1a3 1
Angelheart2 Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Jeg leier aldri noe i AirBnb uten at det ligger mange positive kommentarer der. Steder uten brukeranmeldelser styrer jeg i alle fall langt unna. Har enda ikke blitt skuffet over noe jeg har leid og vi har benyttet AirBnb i mange år, i flere forskjellige land. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Du må se på anmeldelsene. Har enda til gode å bli skuffet. Anonymkode: d7d7e...9b6 1
Kjetil E Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde egentlig skikkelig tro på Airbnb, men den første og eneste erfaringen med det ble veldig mislykket. Ser det er mange steder som ser kjempefine ut, men hvordan kan jeg se om det er virkelig bra? Anonymkode: 4f015...1a3 Bruker ALDRI airbnb. Flere grunner, liker å skjemme bort meg selv med servicen jeg får på hotell. Andre årsaker er at airbnb åpenbart ødelegger for det lokale næringslivet. Samt at det ikke minst ødelegger for de som har behov for mer fast leie av husvære. Være seg studenter, folk som ikke har råd til å kjøpe egen bolig blant annet. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde egentlig skikkelig tro på Airbnb, men den første og eneste erfaringen med det ble veldig mislykket. Ser det er mange steder som ser kjempefine ut, men hvordan kan jeg se om det er virkelig bra? Anonymkode: 4f015...1a3 Hvorfor ble det mislykket? Anonymkode: f7fdc...5af
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 Anmeldelser betyr alt. Så dere som legger ut på Airbnb og får dårlige anmeldelser..da er dere ferdig. Gode beboere skygger unna dårlige anmeldelser. Anonymkode: 71e8f...b20
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 Kjetil E skrev (7 minutter siden): Bruker ALDRI airbnb. Flere grunner, liker å skjemme bort meg selv med servicen jeg får på hotell. Andre årsaker er at airbnb åpenbart ødelegger for det lokale næringslivet. Samt at det ikke minst ødelegger for de som har behov for mer fast leie av husvære. Være seg studenter, folk som ikke har råd til å kjøpe egen bolig blant annet. AirBnB kan definitivt føre til økt press på boligmarkedet, men ødelegge for det lokale næringslivet? AirBnB-verter er vel en del av det lokale næringslivet og det er vel heller etablerte hotellkjeder som taper mest til AirBnB. Anonymkode: 1d1fa...2f6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Er ikke Airbnb mye mindre populært nå enn tidligere? Mener å ha sett at mange klager på skjulte gebyrer og skyhøye priser? Anonymkode: efa3d...092
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Kjetil E skrev (1 time siden): Bruker ALDRI airbnb. Flere grunner, liker å skjemme bort meg selv med servicen jeg får på hotell. Andre årsaker er at airbnb åpenbart ødelegger for det lokale næringslivet. Samt at det ikke minst ødelegger for de som har behov for mer fast leie av husvære. Være seg studenter, folk som ikke har råd til å kjøpe egen bolig blant annet. Det "lokale næringslivet" er erstattet av de mulitnasjonale kjedene. Det finnes nesten ikke enkeltstående hotell igjen. Og selv de som gjør det greit i denne nisjen sitter jo med en rik eier som henter ut overskuddet på toppen. Det er ikke akkurat den underbetalte vaskehjelpen du sponser ved å bo på Hilton. Men om du heller ønsker å legge igjen pengene dine hos de som har mye fra før, og som regel ikke bor i byen du besøker en gang, så ok. Anonymkode: d7d7e...9b6 2
Kjetil E Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det "lokale næringslivet" er erstattet av de mulitnasjonale kjedene. Det finnes nesten ikke enkeltstående hotell igjen. Og selv de som gjør det greit i denne nisjen sitter jo med en rik eier som henter ut overskuddet på toppen. Det er ikke akkurat den underbetalte vaskehjelpen du sponser ved å bo på Hilton. Men om du heller ønsker å legge igjen pengene dine hos de som har mye fra før, og som regel ikke bor i byen du besøker en gang, så ok. Anonymkode: d7d7e...9b6 Uansett hvem som eier hotellene, hoteller skaper arbeidsplasser, noe airbnb ikke gjør. Og selv om hotellene tilhører en kjede så er mange av dem drevet av lokale personer for deres egen regning. Såkalt frachine 2
Kjetil E Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): AirBnB kan definitivt føre til økt press på boligmarkedet, men ødelegge for det lokale næringslivet? AirBnB-verter er vel en del av det lokale næringslivet og det er vel heller etablerte hotellkjeder som taper mest til AirBnB. Anonymkode: 1d1fa...2f6 Det blir ingen arbeidsplasser av airbnb, noe det derimot blir av hoteller. Og man ser jo mer og mer av at det er enkeltpersoner og selskaper som kjøper opp leiligheter og hybler enbart for å leie ut til airbnb. Er nok idag langt mer vanlig enn at du kom hjem til noen privat og sov på deres gjesterom. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Kjetil E skrev (11 minutter siden): Uansett hvem som eier hotellene, hoteller skaper arbeidsplasser, noe airbnb ikke gjør. Og selv om hotellene tilhører en kjede så er mange av dem drevet av lokale personer for deres egen regning. Såkalt frachine Men har du vært på hotell i det siste i dette landet? Jeg har ikke hørt en lokal dialekt på en evighet. De som vasker snakker knapt engelsk, de i restauranten er stort sett svenske, eller foretrekker engelsk de og. Og det er i det hele tatt få hoteller som er franchise, selv om flere prøver det ut. Men fortsett å sponse stordalen-fester, du 😅 Anonymkode: d7d7e...9b6 1
Kjetil E Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men har du vært på hotell i det siste i dette landet? Jeg har ikke hørt en lokal dialekt på en evighet. De som vasker snakker knapt engelsk, de i restauranten er stort sett svenske, eller foretrekker engelsk de og. Og det er i det hele tatt få hoteller som er franchise, selv om flere prøver det ut. Men fortsett å sponse stordalen-fester, du 😅 Anonymkode: d7d7e...9b6 Ja har vært på flere hoteller i Norge og mødt av norske både i resepsjon og kafe/resturant. Vaskepersonalet ser jeg skjeldent til. Legger mye heller igjen til et hotell, enn til en eller annen som ikke gir noe tilbake i form av arbeidsplasser. Og heller ikke gir den service jeg ønsker når jeg er på ferie. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor ble det mislykket? Anonymkode: f7fdc...5af Vi leide et feriehus i Sverige en uke, utleieren var ny på Airbnb og dermed med veldig få anmeldelser (men positive). Alt så fint ut på bilder og tekst. Når vi kom dit var huset skikkelig shabby, trappa var utrygg, verandadøren gikk ikke an å åpne, det var rett og slett mye med huset som ikke fungerte. Det var tydelig en som hadde kjøpt et gammelt hus for å fikse det selv, uten å ha kunnskap til det. Men det verste var at det tilsynelatende så rent ut, men så oppdaget vi hvor skittent det var! Verste var da vi skulle ta av sengeklærne før vi dro, overmadrassen var så skitten at jeg blir kvalm av å tenke på det! Anonymkode: 4f015...1a3
reiseglad Skrevet 14. mars 2023 #15 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi leide et feriehus i Sverige en uke, utleieren var ny på Airbnb og dermed med veldig få anmeldelser (men positive). Alt så fint ut på bilder og tekst. Når vi kom dit var huset skikkelig shabby, trappa var utrygg, verandadøren gikk ikke an å åpne, det var rett og slett mye med huset som ikke fungerte. Det var tydelig en som hadde kjøpt et gammelt hus for å fikse det selv, uten å ha kunnskap til det. Men det verste var at det tilsynelatende så rent ut, men så oppdaget vi hvor skittent det var! Verste var da vi skulle ta av sengeklærne før vi dro, overmadrassen var så skitten at jeg blir kvalm av å tenke på det! Anonymkode: 4f015...1a3 Da må du legge igjen anmeldelse på AirBnb på huseieren, slik at andre får lese den. Det er jo sånn superhost bygger seg opp, av de gode tilbakemeldingene. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #16 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 13.3.2023 den 16.07): Er ikke Airbnb mye mindre populært nå enn tidligere? Mener å ha sett at mange klager på skjulte gebyrer og skyhøye priser? Anonymkode: efa3d...092 Jeg betalte ca 35 000kr for 2 mnd på airbnb; tror ca 4000kr var gebyr til airbnb. Stedet hadde positive omtaler, og bildene var pene. Men fy fan jeg ble skuffet🥹Det var skittent og ekkelt, skjegg/evt sølvkre, manglet utstyr på kjøkken, og til renhold. ALDRI mer. Kun hotell på meg nå. Anonymkode: 911e5...ba0 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #17 Skrevet 16. mars 2023 reiseglad skrev (På 14.3.2023 den 7.45): Da må du legge igjen anmeldelse på AirBnb på huseieren, slik at andre får lese den. Det er jo sånn superhost bygger seg opp, av de gode tilbakemeldingene. Ja, det gjorde jeg, både i omtalen og direkte til utleier. Anonymkode: 4f015...1a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå