AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Og bør man bruke kun en av delene i årevis? Anonymkode: 631d2...3a9
svartkatt Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Vet ikke om noe er mer hygienisk.. dvs det må vel være bra å ikke putte unaturlige ting oppi skjeden? Det er vel testet og godkjent med både tampong og menskopp, men.. Det er ikke derfor jeg kun har brukt bind hele livet. Det er bare enklere.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Alle er like hygieniske, så lenge du selv har en normal personlig hygiene. Anonymkode: 1d1ce...e36 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Om man er et normalt oppegående menneske med tilgang til vann og generelt normale hygieniske forhold er alle tre alternativer hygieniske og bra og man kan rett og slett bruke det man selv liker best. Anonymkode: bbf25...d07 1
Blåttvann Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 Jeg tenker at det å putte noe inn i skjeden vil i større grad føre til infeksjonsfare enn å bare blø ut blodet, slik vi er laget fra naturens side. Spesielt fordi man jo ofte må skifte tampong på andre toaletter enn hjemme, med andre bakterier enn kroppen er vant til. Jeg synes det er så rart at mange går på do for å skifte tampong f.eks. ute på byen uten å vaske hendene før de setter inn tampongen... Tampax har jo en egen hylse, det er marginalt bedre. Men uten å vaske hendene først så tenker jeg jo på alle bakteriene som blir stappet opp i musa. På den annen side, å bruke tampong gjør jo at man bare utsetter seg selv for mer bakterier (hvis man vasker seg godt med såpe på hendene etter innføring), men det er jo fordel for andre at blodet beholdes inni kroppen din. Så for andre er kanskje bind verre? Det kan jo lukte f.eks., noe en tampong ikke gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå