Gå til innhold

Mandelpotetpuré

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått i oppgave å lage mandelpotetpuré til nyttårsaften og lurer på om jeg kan lage den dagen i forveien og varme den opp før servering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som er synd er at poteter ofte får en litt spesiell smak etter å ha lagt i kjøleskap og blitt varmet opp igjen, smaker litt "gammelt", skjønner hva jeg mener? Så jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen.

Men du kan jo skrelle potetene og lette de i kaldt vann over natten? Da skal det jo ikke ta så lang tid å lage ferdig pureen på nyttårsaften.

Skrevet

Nei, potetpuré bør absolutt være nylaget. Mine erfaringer tilsier også at det ikke er noen stor suksess å skrelle potetene dagen før. Hvis de ligger i vann vil de slippe fryktelig mye stivelse i løpet av natten og resultatet blir annerledes (ikke så godt), og hvis de ligger UTEN vann blir de misfargede og får en kjip bismak.

Jeg må si dette var en litt kjip oppgave hvis meningen er at du skal ta med deg noe. Kanskje du kan spørre om å ta med fløtegratinerte poteter eller pommes anna eller potetsalat isteden? De to første kan lages ferdig på forhånd og så bare varmes før servering, mens det siste jo er en kaldtanretning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...