AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Hei dere. Trenger litt hjelp. Babyen kan komme nå eller i starten av april. Har egentlig tenkt at det skjule holde med saueskinn og dyne i vogna, men nå begynner jeg og lure på om jeg skal gå til innkjøp av en vognpose. Hva ville dere gjort? Og kjøper jeg eventuelt vinter eller vår pose? Bor på Østlandet og er førstegangs så pils ikke slakt for teit spørsmål Anonymkode: 51c15...2ff 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 jeg ville kjøpt en vårpose også en vinterpose til vinteren. Anonymkode: 5a38d...3f7 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Jeg hadde vognpose til mine født i april, fikk bruk for den helt i starten og senere når høsten og vinteren kom. Anonymkode: e08ff...437 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Hadde kjøpt begge deler. Men til bruk NÅ - vinterpose. Anonymkode: 68e6d...792 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei dere. Trenger litt hjelp. Babyen kan komme nå eller i starten av april. Har egentlig tenkt at det skjule holde med saueskinn og dyne i vogna, men nå begynner jeg og lure på om jeg skal gå til innkjøp av en vognpose. Hva ville dere gjort? Og kjøper jeg eventuelt vinter eller vår pose? Bor på Østlandet og er førstegangs så pils ikke slakt for teit spørsmål Anonymkode: 51c15...2ff Du klarer deg helt fint med dyne og skinn.. Har ikke brukt vognpose til mine før de byttet til sittedel. Anonymkode: f68ca...3ae
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 I bagdelen ligger de lunt og godt under trekket som følger med. Jeg hadde ikke kjøpt pose nå om jeg var deg. Det holder med skinn, dyne og evt et ullteppe. Anonymkode: d1809...87e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 Barnet vårt blir 1 år nå. Vi brukte kun lammeskinn og dyne da hun var nyfødt. Var veldig god og varm og savnet aldri vognpose. Kjøpte ikke vognpose før i november nå. Men det er nok veldig smak og behagelig. Anonymkode: eaa19...30d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Brukte tykt ullpledd under baby, dyne og bag-trekket over ved behov. Anonymkode: 42923...66e
Kelsier Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Du får uansett behov for vognposen når barnet starter i barnehagen, så hvorfor ikke kjøpe det med en gang? Vi har Easygrow Nord til vår yngste, og der kan dynen inni byttes, sånn at det kan brukes både vinter og vår. Til eldste har vi Easygrow Nature og Easygrow Lyng, og selv om jeg er veldig fornøyd med begge de, så skulle jeg gjerne ha visst at Nord kunne brukes til begge deler, for da hadde vi spart litt penger. 1
Kelsier Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du klarer deg helt fint med dyne og skinn.. Har ikke brukt vognpose til mine før de byttet til sittedel. Anonymkode: f68ca...3ae Så rådet ditt er "kjøp dyne og skinn først, og vognpose siden"? Det er jo bare mye dyrere totalt sett. 1 1
snillochsøt Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 Saueskinn og dyne funker bra. Syntes noen vognposer blir litt klamme?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Kelsier skrev (17 minutter siden): Så rådet ditt er "kjøp dyne og skinn først, og vognpose siden"? Det er jo bare mye dyrere totalt sett. Vi har allerede dyne og skinn, så da hadde vi gått til innkjøp av en vognpose nå også! Er egentlig det jeg også har tenkt at vi kommer til å trenge det uansett, så hvorfor ikke bare kjøpe det med en gsng. Men utifra de fleste svarene her tror jeg vi venter til høsten/ vinteren! ☺️ er ikke så mye pengene det står på egentlig, men plass og enda en ting jeg eller mannen må ut og fikse 😅 Anonymkode: 51c15...2ff
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 20 minutter siden, Kelsier said: Så rådet ditt er "kjøp dyne og skinn først, og vognpose siden"? Det er jo bare mye dyrere totalt sett. Hvorfor blir det dyrere? Vi brukte samme dyne i sengen og i vognen. Brukte ikke skinn i bagen, men vi bruker skinn under vognposen i sittedelen, så om vi hadde brukt skinn i stedet for ullpledd ville det fortsatt ikke blitt dyrere. Anonymkode: 42923...66e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har allerede dyne og skinn, så da hadde vi gått til innkjøp av en vognpose nå også! Er egentlig det jeg også har tenkt at vi kommer til å trenge det uansett, så hvorfor ikke bare kjøpe det med en gsng. Men utifra de fleste svarene her tror jeg vi venter til høsten/ vinteren! ☺️ er ikke så mye pengene det står på egentlig, men plass og enda en ting jeg eller mannen må ut og fikse 😅 Anonymkode: 51c15...2ff Ikke stress med posen med mindre du har lyst. Dessuten er det ofte tilbud på vinterposer utover våren og sommeren. Jeg prøvde å ha pose i bagen på to trilleturer før jeg gikk over til dyne. Det ble fort klumpete og rart, spesielt når trekket til bagen skulle på. Anonymkode: 42923...66e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 Dyne og saueskinn, evt et ekstra ullpledd er godt nok i bagdelen med trekket over. Så justerer man bare etter temperaturen utover😊 Vognpose er ikke noe «must» i min verden før de går over til sittedel og dyner og tepper sparkes eller sklir av. Du «må» jo sånn sett ha det før eller siden, men det kan vente, og det kan jo være det kommer salg på vinterposene utover våren/sommeren. Anonymkode: 7f611...5c9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 Jeg fødte helt i starten av mars 2022. Vi brukte ikke vognpose i bagdelen. Brukte dundyne og lammeskinn i starten og etterhvert ulltepper istedet for dyne og så bomullsteppe eller tynt teppe når det ble sommer. Men man trenger jo pose uannsett, men om man venter så kan man sette på prisvarsel på de du vil ha (vår/høst og vinter) nå så kan du kjøpe på salg om de kommer på salg Anonymkode: 74605...484
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 Har akkurat fått nr 3 og kjører saueskinn og dyne med evt ullteppe i vogna fram til vi bytter til sportsdel. Da må vi naturligvis ha vognpose. Anonymkode: 306f7...502 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #18 Skrevet 13. mars 2023 Bare er tips hvis du bestemmer deg for å kjøpe vognpose: du finner masse fint på finn. Har selv kjøpt både vår og vinterpose der. Kom i posten også, så veldig praktisk Anonymkode: 2354d...12f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #19 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Bare er tips hvis du bestemmer deg for å kjøpe vognpose: du finner masse fint på finn. Har selv kjøpt både vår og vinterpose der. Kom i posten også, så veldig praktisk Anonymkode: 2354d...12f Hadde vært litt forsiktig med brukte ting som skal være så tett på baby, om man bruker det fra nyfødt, med tanke på krybbedød. Brukte madrasser er f. Eks. ikke anbefalt. Man vet aldri hvordan det har vært brukt. Kjøpte selv brukt pose, men da var baby over året. Anonymkode: fd5e1...027 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Skrevet 13. mars 2023 Jeg brukte dyne i liggedelen og bruker vognpose i sittedelen. jeg har bugaboo fox2 og voksi city - vinterpose. Jeg syntes det ble litt trangt m pose i liggdelen - men helt topp i sittedelen . Kjøper du en vår og en vinterpose vil disse kunne brukes helt til poden slutter m vogn.. Anonymkode: 907db...266
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå