Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere aseksuelle i parforhold. Ønsker dere monogamt forhold eller er åpent forhold aktuelt for dere?

Anonymkode: 194b9...fb2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det viser seg at jeg er aseksuell, er usikker, så er jeg åpen for åpent forhold

Anonymkode: 66f15...5be

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke vært i forhold med noen som ikke var det selv. 

Anonymkode: c47c7...17f

AnonymBruker
Skrevet

Monogamt såklart. Å være aseksuell er ikke det samme som å være polygam 

Anonymkode: cee31...93c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ikke vært i forhold med noen som ikke var det selv. 

Hva mener du?

Skrevet

Å være demiseksuell blir betegnet som en form for aseksualitet, selv om det ikke betyr at jeg har mindre lyst på partneren min. Har faktisk alltid lyst, men bare på ham. Folk jeg ikke har noen nær emosjonell relasjon til er ikke interessante. 
Åpne forhold er dermed ikke så aktuelle for min egen del, men kanskje et flerforhold, om jeg skulle falle for en til.
Han har en annen allerede, og jeg har aldri hatt inntrykk av at han drømmer om flere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du?

Altså,  jeg er aseksuell, jeg vil ikke være med en partner som ikke er det,  så hva skal vi med åpent forhold da?

Kunne like godt blitt sammen med en som foretrekker motsatt legning da,  like logisk. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså,  jeg er aseksuell, jeg vil ikke være med en partner som ikke er det,  så hva skal vi med åpent forhold da?

Kunne like godt blitt sammen med en som foretrekker motsatt legning da,  like logisk. 

Ok. Spørsmålet i HI handlet ikke om dere acer måtte date en annen ace. Det handler om hvilket form av forhold dere ønsker dere. 

Ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Ehh nei, bedre å være singel enn med en som ikke elsker deg/vil pule rundt. Bedre å bli ilag med andre aseksuelle.

Anonymkode: d3abb...cfb

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Spørsmålet i HI handlet ikke om dere acer måtte date en annen ace. Det handler om hvilket form av forhold dere ønsker dere. 

Ts. 

Acer?  Uansett. 

Nei jeg ser ikke vitsen med å være sammen med noen som ikke har samme behov som meg, spesielt når det er så viktig.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (5 minutter siden):

Å være demiseksuell blir betegnet som en form for aseksualitet, selv om det ikke betyr at jeg har mindre lyst på partneren min. Har faktisk alltid lyst, men bare på ham. Folk jeg ikke har noen nær emosjonell relasjon til er ikke interessante. 
Åpne forhold er dermed ikke så aktuelle for min egen del, men kanskje et flerforhold, om jeg skulle falle for en til.
Han har en annen allerede, og jeg har aldri hatt inntrykk av at han drømmer om flere.

Når ble demi og aseksuell det samme? Kan jo ikke sammenlignes. Demi handler bare om at det er personlighet man faller for, relativt vanlig. Man har seksuell tenning og lyst. Aseksuell er jo null interesse for sex 

Skrevet

Når ble demi og aseksuell det samme? Kan jo ikke sammenlignes. Demi handler bare om at det er personlighet man faller for, relativt vanlig. Man har seksuell tenning og lyst. Aseksuell er jo null interesse for sex 

Nei, det er mange kategorier av aseksualitet, og demiseksualitet er en av kategoriene.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar på spørsmålet til TS, men jeg ville bare råde dere som er aseksuelle til å være ærlige når dere starter et forhold. Så kan den personen velge selv om den vil leve i et forhold uten/minimalt med sex.

Har vært gift med en mann i 16 år som jeg mistenker er aseksuell. I mange mange år trodde jeg det var meg det var noe galt med, at han ikke elsket meg, ikke hadde lyst på meg osv. selv har jeg alltid hatt høy sexlyst, kunne gjerne hatt det hver dag og flere ganger om dagen, og kunne ikke forstå hvorfor han så sjeldent hadde lyst. Først de siste årene har jeg skjønt at han mest sannsynlig er aseksuell. Hadde jeg visst dette så hadde jeg aldri blitt sammen med han. Det har vært og er mange vonde og såre følelser.  

Anonymkode: 83635...7c9

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg lite om seksuelle. Men innbiller meg at jeg ikke hadde taklet at den jeg var sammen med hadde hatt sex med andre. Så da hadde jeg evt funnet meg en partner som også var seksuell. Hvis det ikke hadde vært mulig, hadde jeg vært singel. Å vite at partneren min trengte ting fra meg som jeg ikke kunne gi, hadde ikke fungert for meg.

Anonymkode: 7d3cd...973

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke svar på spørsmålet til TS, men jeg ville bare råde dere som er aseksuelle til å være ærlige når dere starter et forhold. Så kan den personen velge selv om den vil leve i et forhold uten/minimalt med sex.

Har vært gift med en mann i 16 år som jeg mistenker er aseksuell. I mange mange år trodde jeg det var meg det var noe galt med, at han ikke elsket meg, ikke hadde lyst på meg osv. selv har jeg alltid hatt høy sexlyst, kunne gjerne hatt det hver dag og flere ganger om dagen, og kunne ikke forstå hvorfor han så sjeldent hadde lyst. Først de siste årene har jeg skjønt at han mest sannsynlig er aseksuell. Hadde jeg visst dette så hadde jeg aldri blitt sammen med han. Det har vært og er mange vonde og såre følelser.  

Skjønner deg men anbefaler å snakke med han om legningen før du antar det. Kan være mange årsaker til at folk ikke har høyt seksuelt behov. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg lite om seksuelle. Men innbiller meg at jeg ikke hadde taklet at den jeg var sammen med hadde hatt sex med andre. Så da hadde jeg evt funnet meg en partner som også var aseksuell. Hvis det ikke hadde vært mulig, hadde jeg vært singel. Å vite at partneren min trengte ting fra meg som jeg ikke kunne gi, hadde ikke fungert for meg.

Rettelse ☝️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Acer? 

En som er ace(er) = en som er aseksuell. Vanlig forkortelse i miljøet rundt AVEN.

Anonymkode: bf47e...fd3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts. 

Så du spør om man vil ha monogamt eller åpent forhold, men at man foretrekker være i ett forhold med noen som ikke vil ha sex med andre er irrelevant? Det at man ikke har sex med andre er selve definisjonen av monogamt forhold for meg. Hva er din definisjon egentlig?

Jeg vil ikke være i forhold med en som vil ha sex med andre. Det er monogami for meg. Hadde jeg syntes det var greit at han hadde sex med andre, så hadde det i mitt hode betydd at jeg var for åpent forhold...

Anonymkode: 539d4...ad3

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg måtte vært i et forhold med annen aseksuell,  hadde aldri taklet utroskap...

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner deg men anbefaler å snakke med han om legningen før du antar det. Kan være mange årsaker til at folk ikke har høyt seksuelt behov. 

Hvorfor tror du at jeg ikke har snakket med han om det? Har selvfølgelig snakket om det mange ganger, og han sier han ikke vet om han er det. Jeg mener jeg med rette kan anta  om mannen jeg har vært gift med i 16 år når de årene har vært så og si uten sex og lyst fra han. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...