AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Er sjekkeapper bare en "spill-app" og menneskene der brikkene? Jeg hører og leser stadig om at vi skal slette/blokke/like/superlike/sveipe MENNESKENE som dukker opp i sjekkeappene... Har verden kommet så "langt" at vi har helt glemt hvordan det er å samhandle og kommunisere med andre mennesker? Anonymkode: bac52...4e3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Det er nok ikke langt unna. Jeg kjenner meg selv, og mange godt voksne, som kun bruker datingapper som tidtrøyte. Anonymkode: 3d777...4bf
Rosakatt Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 (endret) Hjernen er ikke istand til å føle den samme tilstedeværelsen fra andre, når man kun ser dem/kommuniserer med dem over nett, som om de var i samme rom som deg, så det blir automatisk ikke det samme. Man vil heller ikke da forholde seg til dem i samme grad, å ja, uten den "tyngden" det føles ut å være nær noen, blir vel all kontakt litt overflødigere Tror sosialisering er vanskeligere for mange, også det å prioritere den, fordi man er avhengig av nettet. Det krever konsentrasjon og tilstedeværelse å være med noen, å konsentrasjonsevnen blir dårligere med mye internett bruk, har jeg hørt. Man kan også få et skrudd bilde av hvordan en selv burde se ut, å hvordan andre ser ut, spesielt nå med så mye redigering både på bilder men også på video. Men når folk først er ute, så håper jeg ting er som det normale, selv om det skulle stå dårligere til på nett. Jeg får iallefall en beroligende følelse av å være ute å se mangfoldet og prate med de jeg er glad i, å andre Endret 13. mars 2023 av Rosakatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå