Gå til innhold

Bilde av eksen i stua?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har ønsket fordi hun har ett behov. Det skjønner du å. 

La ungen få bildet, sett det ett diskret sted og gjør som en over her sier, om noen måneder kan dere dra på rammeshopping og henge det på rommet siden rammen er "såååå fin."

Anonymkode: 45853...2df

Det er en forskjell på ønske og behov. Tolker du enhver ytring et barn har som et «behov?»

ts

Anonymkode: c66da...267

• Liker 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du/dere andre bilder av familie og dere ellers i stua? 

Anonymkode: a18c1...9c5

Vi har kun ett bilde av barna hver. Ingen andre voksne. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (56 minutter siden):

lol. Du kan kjøpe deg en leilighet uten spor av resten av familien om du vil.

Jeg eier huset vi bor i, så det trenger jeg ikke. 

ts

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stemor, og ville ikke godtatt at bilde av eksen hans skulle henge på veggen i noen av våre fellesarealer. De kan ha det på rommet sitt. Det får da være måte på hva vi skal måtte tåle og late som ingen ting over, vi svelger allerede kameler for harde livet. 

Anonymkode: 9f7ce...75a

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bedt mannen sette bildet på rommet til barnet, og at det er han som er den være som forklarer ved evt. spørsmål.

Anonymkode: 9f7ce...75a

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Anstendige mennesker setter seg ikke i absurde situasjoner som dette.

Skrevet

Er det vanlig å være så sjalu som størsteparten her i tråden? Som noen skriver, det er mammaen til bonusbarnet... man får prøve å ikke være sjalu på den personen og sette barna først.

Jeg har ikke ny kjæreste da, men vi har flere bilder av pappaen til barnet mitt (sammen med barnet, og oss 3 sammen) i leiligheten vår. Både på kjøleskapet, og i stua (i barnets øyehøyde). Hadde syns det var negativt om jeg fikk ny kjæreste som ikke takla dette.. men jeg er ikke av den sjalu typen ift folks historie, det er jo en grunn til at de er ekser. 

Anonymkode: a324b...ffe

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det vanlig å være så sjalu som størsteparten her i tråden? Som noen skriver, det er mammaen til bonusbarnet... man får prøve å ikke være sjalu på den personen og sette barna først.

Jeg har ikke ny kjæreste da, men vi har flere bilder av pappaen til barnet mitt (sammen med barnet, og oss 3 sammen) i leiligheten vår. Både på kjøleskapet, og i stua (i barnets øyehøyde). Hadde syns det var negativt om jeg fikk ny kjæreste som ikke takla dette.. men jeg er ikke av den sjalu typen ift folks historie, det er jo en grunn til at de er ekser. 

Men så er det slik at nye partnere ikke MÅ akseptere oppheng i eksen. Hvis man ikke er ferdig med eksen, bør man ikke gå inn i et nytt forhold. Så enkelt og så vanskelig. Jeg hadde ikke akseptert "lykkelig familie"-bilder av mannen og eksen hengende rundt i stua og på kjøkkenet. 

Anonymkode: 047fc...b2c

• Nyttig 2
Skrevet

Glad mannen er så ferdig med eksen at han aldri hadde godtatt et bilde i fellesområdene😂

Anonymkode: f7e8b...83f

• Nyttig 2
Skrevet

Hva er problemet? 😂

La nå ungen få ha det bilde av moren sin i stua. Om et års tid så setter du det et passende sted på rommet til barnet☺️

Anonymkode: 72ab7...8c2

Skrevet

Jeg har en stor samleramme i gangen der det er bilder av både eksen med barna, oss samlet, barna med besteforeldre etc. Dette er jo bilder fra barnas liv. Tror knapt ny partner har reflektert over dette en gang … 

Anonymkode: ceea4...ac5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2023 den 12.20):

Er det et veldig stort bilde? Hvorfor gjør det deg noe å ha det bildet der? Det er jo naturlig at de vil ha ting som minner om deres mor, er det virkelig såpass til bry for deg? I så fall bør du gå inn i deg selv. 

Anonymkode: 3ee7e...63c

Ble du truffet av innlegget til ts siden du svarer sånn?

Anonymkode: 6638d...de0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2023 den 16.05):

Dette med stemorrollen blir mer og mer urimelig, jeg får latterkrampe av disse trådene. Vi måtte snudd på alle historier i dag hvor den onde stemoren i Snehvit hadde blitt den undertrykte og Askepott bare kjørte over stesøstre og stemor. Her skrives det innlegg på innlegg om at stemødre bare er midlertidig og at moren til barna man har fra før er for alltid! Really? Nei det er slutt med barnemor, man har ny kjæreste og ny familie. Ungene får innrede rommene som de vil, men stemor er faktisk pappa sin nye kjærlighet og de har sin stue sammen og sitt hjem sammen. Der henger det bilder av den nye familien, som barnet er en del av 50% av tiden sin. Den andre 50% delen er han/hun hos sin andre foreldre, og har et annet liv og familiesammensetning der. 

Anonymkode: 97fd6...7bf

Alle de som skriver slike innlegg er gjerne bitre barnemødre som ikke unner «stemoren» noe godt. Da gjemmer de seg gjerne bak det klassiske og oppbrukte argumentet om at det er «for barnas skyld, eller barna kommer først».

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2023 den 17.22):

Ts her

Jeg føler kanskje litt ekstra på det, siden det er mitt hus. Jeg ønsker SÅ at bonusbarn og faren hennes skal føle seg hjertelig velkommen og gjøre det til sitt hjem også, men så merker jeg at dette ble for mye for meg. 

Du er absolutt ikke urimelig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er man automatisk sjalu hvis man ikke ønsker å ha bilder av eksen til mannen i stua..?

• Nyttig 1
Skrevet

Tenker at her er det viktig å se det fra barnets synspunkt. Vi voksne er alt for «flinke» til å se ting fra vårt eget synspunkt og ta hensyn til våre egne følelser. Barnas kommer liksom på 2. plass. Dette gjelder både bonusforeldre, men også foreldre (særlig de som har gått fra hverandre).

Anonymkode: 47c35...004

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er man automatisk sjalu hvis man ikke ønsker å ha bilder av eksen til mannen i stua..?

For barnet er det jo ikke pappas eks, men mammaen. 

Anonymkode: 47c35...004

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...