AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #41 Skrevet 13. mars 2023 Tenk at han har hatt et liv før deg... Jeg synes du skal se litt stort på det og la henne ha det der. De er jo fortsatt familien til barnet, selv om de ikke bor sammen mer. Anonymkode: 697e8...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #42 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Altså... Det er mammaen hennes. Ungen vil ha bildet av henne og mamman sin i hjemmet sitt. Ikke av eksen til mannen din. Seriøst. Bli voksen. Sett det på ett diskret sted og gjør ungen glad. Anonymkode: 45853...2df Og DET skal hun jo få ha, men ikke i stua. Hvorfor ikke på rommet sitt? ts Anonymkode: c66da...267 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #43 Skrevet 13. mars 2023 Jeg er ikke bonusmor. Vi har kun felles barn, men ingen av dem får innrede stua. De bestemmer heller ikke hvilke bilder vi har på veggen. Det hadde ingen av oss tenkt på som en mulighet. De kan gjøre akkurat hva de vil på rommene sine. Anonymkode: 0b4b3...202 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #44 Skrevet 13. mars 2023 Har ingen bilder av noen i stuen, så det hadde vært helt uaktuelt.. Men hadde latt far forklare det for barnet sitt, og ikke blandet meg.. Han ville ikke hatt ett bilde av henne i stuen heller så det hadde nok gått helt fint.. Anonymkode: aca52...c5d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #45 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og DET skal hun jo få ha, men ikke i stua. Hvorfor ikke på rommet sitt? ts Anonymkode: c66da...267 Fordi hun trenger det ett annet sted akkurat nå. Anonymkode: 45853...2df 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #46 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror da hun mente i stuen til svigers. Gjøk. Anonymkode: e9910...1e8 ?? LITE hyggelig du da.. 🙄 Anonymkode: 1b428...57e 1
Sirah Skrevet 13. mars 2023 #47 Skrevet 13. mars 2023 Anonymus Notarius skrev (13 minutter siden): Jeg synes det blir litt rart. Hadde moren vært død, hadde det vært noe annet. Helt enig. Hadde mor vært død hadde saken stilt seg helt annerledes. 1
Brunello Skrevet 13. mars 2023 #48 Skrevet 13. mars 2023 Personlig synes jeg ikke familiebilder har noe i stua å gjøre uansett hvem de er av. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #49 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her Jeg føler kanskje litt ekstra på det, siden det er mitt hus. Jeg ønsker SÅ at bonusbarn og faren hennes skal føle seg hjertelig velkommen og gjøre det til sitt hjem også, men så merker jeg at dette ble for mye for meg. Anonymkode: c66da...267 Barnet bor der 50% av tiden, blir etter hvert større ( tenåring) og ønsker avstand til de voksne. (Forhåpentligvis, den naturlige løsrivningen så de skal klare seg selv). Og senere flytter de ut. I denne tøffe verdenen vi eksisterer i bør man faktisk realitetsorientere barn, ikke gjøre dem sårbare og svake. Mamma og pappa ville ikke bo sammen mer, jævlig synd, men sånn er det. Til tross for et barn sammen, de klarte ikke bo sammen. Dvs de har gått hver sin vei, ønsker livet uten hverandre. Da må barnet deale med at i det nye livet til mor og far er det ønskelig å leve nettopp separat og ikke ha bilder og felles ting lenger. Ja jævlig trist, men sannheten. Det er greit å bare forholde seg til sannheten. Så vokser man muligens selv opp og virkelig forsøker å ta seg tid til og kjenne etter om man har funnet riktig partner før man får barn. Snakke på forhånd om hvordan det livet blir og hva man skal forvente av hverandre i en tøff tid med små barn. Ja så blir det kanskje færre brudd, hvis vi er litt mer ærlig på at mange i dag får barn ukritisk fordi vi har romantisert det så veldig. Sannheten er at du trenger et vanvittig sterk , godt og ekte forhold for å overleve nettopp den tiden med barn sammen. Og helt opplagt får jo mange barn med helt fullstendig feil person. Anonymkode: 97fd6...7bf 4
Miss.Hol Skrevet 13. mars 2023 #50 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså... Det er mammaen hennes. Ungen vil ha bildet av henne og mamman sin i hjemmet sitt. Ikke av eksen til mannen din. Seriøst. Bli voksen. Sett det på ett diskret sted og gjør ungen glad. Anonymkode: 45853...2df Hun kan jo ha det i hjemmet sitt, men på rommet sitt. Det blir bare merkelig å ha et slikt bilde i stuen, og for min del hvertfall, så hadde det vært enda "rarere" om min eks skulle hatt et bilde av meg stående i stuen med sin nye familie. Det hadde føltes ubehagelig. Man kan fint inkludere, og la jenten føle at det er hennes hjem også, uten å ha det bildet i stuen. Dette har ingenting med å ikke "være voksen" å gjøre, men hvordan man vil dekorere stuen sin. 4 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #52 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Fordi hun trenger det ett annet sted akkurat nå. Anonymkode: 45853...2df Hvorfor mener du hun «trenger» å ha det i stua. Det er forskjell på «ønsker» og «trenger». ts Anonymkode: c66da...267 2 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #53 Skrevet 13. mars 2023 Macro skrev (Akkurat nå): Du er kjip. Det er barnets hjem også. Og i dette hjemmet har hun et rom som hun kan dekorere som hun vil. ts Anonymkode: c66da...267 2 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #54 Skrevet 13. mars 2023 Foreslå at hun kan ha det på rommet sitt. Lar ikke barna bestemme hva som skal være i stua. Anonymkode: 4a05d...745 2 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #55 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor mener du hun «trenger» å ha det i stua. Det er forskjell på «ønsker» og «trenger». ts Anonymkode: c66da...267 Hun har ønsket fordi hun har ett behov. Det skjønner du å. La ungen få bildet, sett det ett diskret sted og gjør som en over her sier, om noen måneder kan dere dra på rammeshopping og henge det på rommet siden rammen er "såååå fin." Anonymkode: 45853...2df 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #56 Skrevet 13. mars 2023 Ikke faen om det skal henge bilder av den heksa i stua mi😂 Hva tenåringen dekorerer rommet sitt med, er meg revnende likegyldig. Men jeg skal ha noe å si i hva som skal displayes i min stue! Selv om jeg «bare» er stemor 😂 Anonymkode: 98902...70f 3 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #57 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Og i dette hjemmet har hun et rom som hun kan dekorere som hun vil. ts Anonymkode: c66da...267 Har du/dere andre bilder av familie og dere ellers i stua? Anonymkode: a18c1...9c5
Macro Skrevet 13. mars 2023 #58 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og i dette hjemmet har hun et rom som hun kan dekorere som hun vil. ts Anonymkode: c66da...267 lol. Du kan kjøpe deg en leilighet uten spor av resten av familien om du vil.
Hjelpsom Skrevet 13. mars 2023 #59 Skrevet 13. mars 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Mitt bonusbarn ønsker å ha et bilde av seg selv og moren i stua. Jeg sa ingenting der og da, men tenker at hun kan ha dette bildet på rommet sitt eller hjemme hos moren? Er jeg kjip bonusmor om jeg ikke vil ha det i stua? Mannen er klassisk tøffel og kommer ikke til å si noe på det. Anonymkode: c66da...267 Hjemme hos meg har jeg hengende bilde av min ekskone sammens med guttungen når han er baby. Ett bilde når vi alle er sammen og det var lykkeligere tider. Det plager ikke meg og guttungen ble veldig glad. 💓 Hvis jeg en gang finner meg en ny partner så kan det nok tas opp til vurdering igjen, men enn så lenge så er det bare koselig.🙂
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #60 Skrevet 13. mars 2023 39 minutter siden, Macro said: lol. Du kan kjøpe deg en leilighet uten spor av resten av familien om du vil. Kanskje det er akkurat det hun har gjort? Anonymkode: 13b0d...149 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå