Gå til innhold

Bilde av eksen i stua?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun er jo ikke en del av familien som bor her. Det er DENNE  familien som bruker denne stuen. Jeg har ikke noe problem med henne eller at hun er en del av livet til mitt bonusbarn, men hun trenger ikke å «pynte» opp stua vår for det.

Jeg tenkte å foreslå at vi kunne gjøre noe fint ut av det på rommet hennes. 

ts

Anonymkode: c66da...267

Dette er selvfølgelig helt naturlig tankegang og forventning. Ikke bry deg om de her inne som prøver så intenst å overbevise alle ( mest seg selv) om at fordi de har sjenket sitt x et barn ( som om det er en prestasjon i en overbefolket verden) så er de som en Madonna i eksen sitt liv for alltid. De stakkars forstår ikke at de kun har kontakt med eksen fordi eksen må pga barnet. Og uten barnet hadde de vært helt glemt. 
det er dessverre mange sånne damer her, de takler ikke sannheten at de er vraket til tross for vidunderet de mener de gav mannen sin. 

Anonymkode: 97fd6...7bf

• Liker 3
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her henger to bilderammer med bilder av de to bonusbarna på stua, på lik linje som med mine barn. Og i allfall en av rammene er mor til bonusbarna med. (Mulig begge?) Det er både bonusbarnet som lever, og bonusbarnet som er død. (Som vi aldri har møtt) 
Jeg tenker det er helt innafor, vi er en sammensatt familie, og da blir det litt sånn. 

Anonymkode: 2a03a...86d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mitt bonusbarn ønsker å ha et bilde av seg selv og moren i stua. Jeg sa ingenting der og da, men tenker at hun kan ha dette bildet på rommet sitt eller hjemme hos moren? Er jeg kjip bonusmor om jeg ikke vil ha det i stua? Mannen er klassisk tøffel og kommer ikke til å si noe på det.

Er ikke bonusmor men ville ikke gjort det. De kan vel ha det på rommet?

Anonymkode: 3d6d0...6fc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg føler kanskje litt ekstra på det, siden det er mitt hus. Jeg ønsker SÅ at bonusbarn og faren hennes skal føle seg hjertelig velkommen og gjøre det til sitt hjem også, men så merker jeg at dette ble for mye for meg. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine bonusbarn hadde bilde av sin mor i gangen ved soverommene deres. Men noen annen problemstilling var det ikke for oss, siden min mann ikke ville ha bilde av ekskona i stua....

Jeg liker nok bonusbarnas mor bedre enn min mann gjør, men jeg synes det hadde vært litt snålt å ha bilde av henne i stua, ja.... 

Anonymkode: 67e08...36c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis det er andre familiebilder i stua ser jeg ikke problemet. Dette er barnets mor og kommer til å være en del av barnets og din manns liv lenger enn du noen gang vil være. Hvis dette er eneste bilde er det kanskje litt rart, men kan du ikke foreslå å lage en fin bildevegg i en gang eller på rommet hennes med bilde av henne, dere, søsken, mor, besteforeldre osv så føler barnet seg sett og akseptert. Dette er hjemmet hennes, la henne få være med å avgjøre hva som har plass der.

Anonymkode: 1c6df...5dc

Hva mener du med dette? 

Anonymkode: 13b0d...149

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mitt bonusbarn ønsker å ha et bilde av seg selv og moren i stua. Jeg sa ingenting der og da, men tenker at hun kan ha dette bildet på rommet sitt eller hjemme hos moren? Er jeg kjip bonusmor om jeg ikke vil ha det i stua? Mannen er klassisk tøffel og kommer ikke til å si noe på det.

Det er jo barnet sitt hjem også, hvis dette er et lite bilde så burde det være helt irrelevant for deg. Det er først og fremst moren til barnet, ikke eksen til typen din. 

Anonymkode: 7dd5f...2a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg føler kanskje litt ekstra på det, siden det er mitt hus. Jeg ønsker SÅ at bonusbarn og faren hennes skal føle seg hjertelig velkommen og gjøre det til sitt hjem også, men så merker jeg at dette ble for mye for meg. 

Er dette første gang du overhode tenker over et slikt her scenario? Du har tross alt invitert en mann med et barn, til å ha dette som hjem. 

• Liker 3
Skrevet

Så klart trenger ikke dette bildet å henge i stua! Ærlig talt, det hadde jeg aldri funnet meg i. På rommet til barnet eller på bildeveggen i gangen derimot, hadde det så klart vært ok.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste voksne får bestemme hva som skal på veggen i stua, og så får barna dekorere eget rom. 

Stemødre har tydeligvis ikke denne rettigheten her på KG. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville vært mer komfortabel med bilde av mor + datter enn av de alle tre. Forståelig at barnet kjenner på lojalitet. Men kanskje lettere der bonusforelder kommer flyttende inn. Hèlt fair at man ønsker en annen løsning også :nikke:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er dette første gang du overhode tenker over et slikt her scenario? Du har tross alt invitert en mann med et barn, til å ha dette som hjem. 

Det er første gang jeg tenker over scenarioet bilde av eksen i stua ja. Jeg føler det har glidd ganske greit til nå.

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bilder i stua, men det er helst bilder av barn og tante/onkelbarn. Hadde ikke satt pris på å få bilde av en eks på veggen. Verken mannens eller min😆 Barna får ha bilde av mor/far på rommene sine. 

Jeg og mannens eks er gode venner og hun kan stikke innom på kaffe/middag, men ønsker ikke å ha henne på stueveggen likevel😅

Anonymkode: 3028d...8ff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg var for en del år tilbake sammen med en mann som var blitt enkemann og hadde et barn med henne. Da han og jeg ble sammen ble han og barn enige om at det var riktig gjøre litt endringer. Barnet fikk velge hvilke bilder barnet ville ha på eget rom, resten ble satt i permer. Bortsett fra ett bilde som stod i bokhyllen, det var et bilde av barnets mor fra bryllupsdagen hvor hun så ut slik barnet ønsket å huske henne, slik hun var før hun ble syk, sunn, frisk og veldig glad.

For meg var det litt merkelig, men jeg tenkte at det bare er et bilde. Det hang heller ikke på veggen, men stod i en ramme i en bokhylle blant andre ting. Selv om det var et bilde fra deres bryllupsdag, så var bildet kun et portrett av henne. Jeg fant ut at jeg måtte finne rom i mitt hjerte for å møte barnets behov. Siste året vi var sammen spurte barnet, som da var i tenårene, om det var greit for meg at det stod der fremdeles eller om jeg ville at barnet skulle fjerne det og ta det med på sitt rom. Jeg var så vant med det, tenkte på det som en del av mannen og barnets familiehistorie, at det sa noe om hvorfor de to var som de var, så sa at barnet kunne bestemme selv hvor det ønsket at bildet skulle være i huset.

Jeg tenker at det at ditt bonusbarn ønsker dette bildet i stuen, ts, er fordi dette er en overgangsfase for barnet, nå som du og far har flyttet sammen. Barnet kjenner nok behovet for å ha "hele"sin familie synlig, som en trygghet i en overgangsfase. Se om dere kan plassere det et sted i stuen hvor det ikke er noe særlig blikkfang. Trolig er det bare noe barnet trenger vite er der, ikke at det nødvendigvis er så fremtredende synlig.

Og etter et år eller to kan du heller komme med et forslag om å kjøpe en ny ramme på det og at barnet kan få bildet hengende på sitt rom. Da tror jeg det går bra.

Barnet er en del av den mannen du er så glad i, så din kjærlighet bør også gå like mye til barnet og det barnet har behov for. Akkurat nå trenger barnet dette bildet. Det bildet er ingen trussel for deg, du vet jo allerede at mor eksisterer og at far må samarbeide med henne ang. samvær, og at barnet har behov for å snakke også om mor. Men bildet er ingen trussel mot deg, det er bare et bilde som betyr noe for barnet. Ha litt raushet i hjertet nå, siden dette barnet har dette behovet akkurat nå. Om et halvt år eller et år eller to er det sikkert helt greit for barnet å ta bildet inn på rommet, for da er barnet varm i trøya og ser på boligen som sitt også.

Anonymkode: fa6b3...843

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt bonusbarn har også et bilde av seg og moren sin - på rommet sitt. Det står på kommoden hennes. Der har hun også andre bilder hun ønsket å ha fremme. Mine to barn har også bilder på rommene sine, bilder av seg selv de liker godt, av oss to/tre eller av oss alle fem. I stua er det jeg og far som bestemmer hva som skal henge. 

Anonymkode: 737b2...58f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså... Det er mammaen hennes. Ungen vil ha bildet av henne og mamman sin i hjemmet sitt. Ikke av eksen til mannen din.

Seriøst. Bli voksen. Sett det på ett diskret sted og gjør ungen glad. 

Anonymkode: 45853...2df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså... Det er mammaen hennes. Ungen vil ha bildet av henne og mamman sin i hjemmet sitt. Ikke av eksen til mannen din.

Seriøst. Bli voksen. Sett det på ett diskret sted og gjør ungen glad. 

Anonymkode: 45853...2df

Ja, ts har foreslått at hun kan ha det på rommet sitt 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror da hun mente i stuen til svigers. Gjøk. 

Anonymkode: e9910...1e8

Var jo det personen skrev, Einstein!

Anonymkode: 97593...58c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg syns det kan være på barnets rom om de vil ha bilde av moren og seg selv hjemme hos dere. Er ikke sikkert moren til dette barnet hadde syns det hadde vært så gøy å hatt et bilde av faren til barnet i stuen sin heller.

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg synes det blir litt rart. Hadde moren vært død, hadde det vært noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...