Gå til innhold

Bilde av eksen i stua?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt bonusbarn ønsker å ha et bilde av seg selv og moren i stua. Jeg sa ingenting der og da, men tenker at hun kan ha dette bildet på rommet sitt eller hjemme hos moren? Er jeg kjip bonusmor om jeg ikke vil ha det i stua? Mannen er klassisk tøffel og kommer ikke til å si noe på det.

Anonymkode: c66da...267

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det et veldig stort bilde? Hvorfor gjør det deg noe å ha det bildet der? Det er jo naturlig at de vil ha ting som minner om deres mor, er det virkelig såpass til bry for deg? I så fall bør du gå inn i deg selv. 

Anonymkode: 3ee7e...63c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Her har barna en egen bildevegg i gangen utenfor soverommet deres. Ikke noe i stua og er selv bonusmor og mor. Selv ikke barnet mitt får ha ting på veggene i stua fordi det bestemmer vi voksne.

På rommet og den lille gangen bestemmer de selv.

Anonymkode: 6ea78...ec9

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke problemet..

Anonymkode: 60c2b...061

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mitt bonusbarn ønsker å ha et bilde av seg selv og moren i stua. Jeg sa ingenting der og da, men tenker at hun kan ha dette bildet på rommet sitt eller hjemme hos moren? Er jeg kjip bonusmor om jeg ikke vil ha det i stua? Mannen er klassisk tøffel og kommer ikke til å si noe på det.

Det ser jeg ingen problem med

Anonymkode: a46d0...2ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår godt at du ikke ønsker å ha det i stua. Barnet kan jo ha det på rommet sitt. Barna her i huset får heller ikke bestemme hva som skal være av bilder i stua, uansett hva slags bilder det er.

Anonymkode: cd233...8d6

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Mitt bonusbarn har brudebilde av foreldrene på rommet sitt 😊 Men det får ikke henge i stuen, der vil jeg ha mitt eget. Svigers har bilde av mannen og ekskonen i stuen, men det er et stort familiebilde. Gjør meg ikke noe. 

Anonymkode: 13596...995

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bodde med eksen så hadde hans datter et bilde av seg og sin mor i stua,  det sto på en hylle. Jeg tenkte det var fint for henne å kunne ha det der,  det er jo hennes hjem også. Jeg hadde ikke akseptert et bilde av bare eksen,  men mor og datter var noe annet. 

Anonymkode: a18c1...9c5

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min datter har et lite bilde av eksen (far) og meg, fra bryllupet, på rommet sitt. Det hadde vært for rart å ha det i stuen, tviler på at mannen (stefar) hadde sittet pris på det heller😅 Men han bryr seg ikke om det bildet på rommet. Så jeg tenker det er innafor å ikke ønske å ha det i stuen, det hadde bare blitt feil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er andre familiebilder i stua ser jeg ikke problemet. Dette er barnets mor og kommer til å være en del av barnets og din manns liv lenger enn du noen gang vil være. Hvis dette er eneste bilde er det kanskje litt rart, men kan du ikke foreslå å lage en fin bildevegg i en gang eller på rommet hennes med bilde av henne, dere, søsken, mor, besteforeldre osv så føler barnet seg sett og akseptert. Dette er hjemmet hennes, la henne få være med å avgjøre hva som har plass der.

Anonymkode: 1c6df...5dc

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Mitt bonusbarn har brudebilde av foreldrene på rommet sitt 😊 Men det får ikke henge i stuen, der vil jeg ha mitt eget. Svigers har bilde av mannen og ekskonen i stuen, men det er et stort familiebilde. Gjør meg ikke noe. 

Anonymkode: 13596...995

Har svigers et stort familie bilde i stua deres? Det er jo rimelig spesielt..

Anonymkode: 1b428...57e

• Liker 4
Skrevet

Hun er stolt av sin mor og vil at alle skal se henne?
Hun savner moren og vil ha synet av henne nær seg? (Barn har dårlig objektkonstans)

Uansett: Jeg ville latt det gå, selv om jeg også ville ha syntes at det var litt pussig. Men altså... det er jo hjemmet hennes.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har svigers et stort familie bilde i stua deres? Det er jo rimelig spesielt..

Anonymkode: 1b428...57e

Tror da hun mente i stuen til svigers. Gjøk. 

Anonymkode: e9910...1e8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er bilde av barnet, så er eksen tilfeldigvis med i bildet. Stor forskjell på det og et bilde av eksen, vil jeg si

Anonymkode: e417e...da3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det et veldig stort bilde? Hvorfor gjør det deg noe å ha det bildet der? Det er jo naturlig at de vil ha ting som minner om deres mor, er det virkelig såpass til bry for deg? I så fall bør du gå inn i deg selv. 

Anonymkode: 3ee7e...63c

Det er et vanlig stort bilde. Det er helt greit og forståelig at hun vil ha bilde, men ikke i stua. Jeg tenker det Jan hun ha på rommet sitt.

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det er andre familiebilder i stua ser jeg ikke problemet. Dette er barnets mor og kommer til å være en del av barnets og din manns liv lenger enn du noen gang vil være. Hvis dette er eneste bilde er det kanskje litt rart, men kan du ikke foreslå å lage en fin bildevegg i en gang eller på rommet hennes med bilde av henne, dere, søsken, mor, besteforeldre osv så føler barnet seg sett og akseptert. Dette er hjemmet hennes, la henne få være med å avgjøre hva som har plass der.

Anonymkode: 1c6df...5dc

Hun er jo ikke en del av familien som bor her. Det er DENNE  familien som bruker denne stuen. Jeg har ikke noe problem med henne eller at hun er en del av livet til mitt bonusbarn, men hun trenger ikke å «pynte» opp stua vår for det.

Jeg tenkte å foreslå at vi kunne gjøre noe fint ut av det på rommet hennes. 

ts

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

På rommet hennes ok, stua ikke ok. 

Vi har valgt 0 familiebilder i stua, alt av bilder henger i ganger/trapper osv.  Bilde av en eks kunne helt hengt på veggen i trappen uten at man ble påmint om det hele tiden. 

Anonymkode: ab7f4...e5b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stua, nei på rommet sitt ja. 

Anonymkode: 10e5c...62e

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette med stemorrollen blir mer og mer urimelig, jeg får latterkrampe av disse trådene. Vi måtte snudd på alle historier i dag hvor den onde stemoren i Snehvit hadde blitt den undertrykte og Askepott bare kjørte over stesøstre og stemor. Her skrives det innlegg på innlegg om at stemødre bare er midlertidig og at moren til barna man har fra før er for alltid! Really? Nei det er slutt med barnemor, man har ny kjæreste og ny familie. Ungene får innrede rommene som de vil, men stemor er faktisk pappa sin nye kjærlighet og de har sin stue sammen og sitt hjem sammen. Der henger det bilder av den nye familien, som barnet er en del av 50% av tiden sin. Den andre 50% delen er han/hun hos sin andre foreldre, og har et annet liv og familiesammensetning der. 

Anonymkode: 97fd6...7bf

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det bildet kan du bare fjerne, og be henne henge det nede ved rommet eller ha det på sitt eget rom. Helt latterlig at man skal ha bilde av tidligere kone i stua i nytt hjem. Helt sinnsykt egentlig. 

Anonymkode: ba4e3...8b1

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...