AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Hei, dette er til dere med ibs. Jeg har slitt med magen i snart 3 år, jeg har nok det jeg vil si er en mild form for ibs. Har hatt løs mage i snart 3 år (siden det begynte) men er på do 1-3 ganger om dagen, men avføringen er løs å tynn! Kjenner dere som har ibs dere igjen i et sånt mønster? Hvorfor blir avføringen så tynn? De dagene jeg er bedre i magen er fortsatt avføringen mye tynnere enn den var før jeg fikk ibs! Anonymkode: f9acd...430
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, dette er til dere med ibs. Jeg har slitt med magen i snart 3 år, jeg har nok det jeg vil si er en mild form for ibs. Har hatt løs mage i snart 3 år (siden det begynte) men er på do 1-3 ganger om dagen, men avføringen er løs å tynn! Kjenner dere som har ibs dere igjen i et sånt mønster? Hvorfor blir avføringen så tynn? De dagene jeg er bedre i magen er fortsatt avføringen mye tynnere enn den var før jeg fikk ibs! Anonymkode: f9acd...430 Drikker du Pepsimax ofte? Hos meg fant magen tilbake til normal fordøyelse da jeg kutta ut Pepsimax'en. Anonymkode: 8c53a...c26
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Drikker du Pepsimax ofte? Hos meg fant magen tilbake til normal fordøyelse da jeg kutta ut Pepsimax'en. Anonymkode: 8c53a...c26 Eller andre produkter med kunstig søtning! Magen min er ikke glad i det, alt bare renner rett gjennom. Jeg har visstnok IBS (velger å skrive visstnok fordi jeg aldri har blitt undersøkt mer enn at fastlegen dunket på magen min og sa det var IBS) og er bare konstant forstoppa. 😅 Anonymkode: 79e0f...67c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #4 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei, dette er til dere med ibs. Jeg har slitt med magen i snart 3 år, jeg har nok det jeg vil si er en mild form for ibs. Har hatt løs mage i snart 3 år (siden det begynte) men er på do 1-3 ganger om dagen, men avføringen er løs å tynn! Kjenner dere som har ibs dere igjen i et sånt mønster? Hvorfor blir avføringen så tynn? De dagene jeg er bedre i magen er fortsatt avføringen mye tynnere enn den var før jeg fikk ibs! Anonymkode: f9acd...430 Høres ut som du bør endre kostholdet ditt litt… kunstig søtning , melkeprodukter og brødmat kan fort gi diare ved ibs. Anonymkode: 87f13...83b
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #5 Skrevet 14. mars 2023 Når det er langvarig endring i avføring ville jeg bedt om å få ta en avføringsprøve. Anonymkode: 3cd35...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #6 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Høres ut som du bør endre kostholdet ditt litt… kunstig søtning , melkeprodukter og brødmat kan fort gi diare ved ibs. Anonymkode: 87f13...83b Kanskje det kan bedre seg å f.eks spise glutenfritt brød til måltidene for å månned inntaket av gluten ila dagen? Altså, ikke kutte helt ut, men det blir jo vesentlig kutt ved å spise glutenfritt til frokost, lunsj å kveldsmat! Anonymkode: f9acd...430
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #7 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Høres ut som du bør endre kostholdet ditt litt… kunstig søtning , melkeprodukter og brødmat kan fort gi diare ved ibs. Anonymkode: 87f13...83b Når du kutter ut melkeprodukter og brødmat, kutter du også ut hovedkildene til en del mineraler, som f.eks. kalsium. Gjør du noe for å erstatte det? Anonymkode: 8c53a...c26
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #8 Skrevet 14. mars 2023 Hør på Marit Kolby på WWU på Spotify. Hun har mange praktiske tips å komme med ang fordøyelsesplager. Anonymkode: 2f66a...87e
Belima Skrevet 14. mars 2023 #9 Skrevet 14. mars 2023 (endret) Prøv å følge dette rådet fra Helsenorge om hva du ikke bør spise: Eksempel på matvarer med høyt FODMAP-innhold Frukt: Eple, pære, mango, vannmelon, tørket frukt og fruktjuice. Grønnsaker: Løk og hvitløk, blomkål, asparges, erter og sopp. Kornprodukter: Rug, hvete og bygg. Melkeprodukter: Soyamelk og laktoseholdige produkter, inkludert vanlig melk, iskrem og brunost. Endret 14. mars 2023 av Belima rettet skrivefeil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå