AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Har opplevd 2 voldsomme hendelser på 1 uke. Blant annet dødsfall. Jeg har tidligere slitt med angst i perioder, men har lange perioder der jeg ikke kjenner på noe. Etter dette som skjedde nå gikk det «bra» første uka, men så har angsten satt seg som ei klo i kroppen. Dårlig matlyst og en lammende angst.. hatt det slik ei uke nå. Er så sliten og føler meg så mislykket og skuffet da angsten hat tatt helt over. har snakket med rask psyk helsehjelp i kommunen. Erfaringsmessig går angsten alltid over. jeg har en jobb jeg trives i, men er nå sykmeldt i 2 uker.. og blir nok det ei stund. dødsfallet skjedde brått og uventet, og det er helt uvirkelig. Det er begravelse på onsdag, og det blir stappfull kirke. Jeg føler ikke jeg klarer å dra dit grunnet veldig sterk angst. mot det plager meg. jeg har vært med på alt som har skjedd til nå, og vært på minnestund og syning også. Men etter angsten kom klarer jeg nesten ikke annet enn å ligge. vil kun ha seriøse svar da jeg er sårbar nå. Anonymkode: 1494b...6bc 5
Rødstrupa Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har opplevd 2 voldsomme hendelser på 1 uke. Blant annet dødsfall. Jeg har tidligere slitt med angst i perioder, men har lange perioder der jeg ikke kjenner på noe. Etter dette som skjedde nå gikk det «bra» første uka, men så har angsten satt seg som ei klo i kroppen. Dårlig matlyst og en lammende angst.. hatt det slik ei uke nå. Er så sliten og føler meg så mislykket og skuffet da angsten hat tatt helt over. har snakket med rask psyk helsehjelp i kommunen. Erfaringsmessig går angsten alltid over. jeg har en jobb jeg trives i, men er nå sykmeldt i 2 uker.. og blir nok det ei stund. dødsfallet skjedde brått og uventet, og det er helt uvirkelig. Det er begravelse på onsdag, og det blir stappfull kirke. Jeg føler ikke jeg klarer å dra dit grunnet veldig sterk angst. mot det plager meg. jeg har vært med på alt som har skjedd til nå, og vært på minnestund og syning også. Men etter angsten kom klarer jeg nesten ikke annet enn å ligge. vil kun ha seriøse svar da jeg er sårbar nå. Anonymkode: 1494b...6bc Du spør jo ikke om noe, men gjør uttrykk for at du har angst og sorg. Du har ingen grunn til å føle deg mislykket. Ta tiden til hjelp. Vær ærlig mot deg og de omgivelsene som trenger å vite hvordan du føler deg/har det. Ønsker deg god bedring😌♥️ 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Jeg fikk lammende angst/panikkangst etter hendelse. Helt forferdelig. Tidligere også angst, men ikke den invalidiserende som etter traumet. Fikk ikke hjelp av helsevesenet, men jeg fikk veldig god nytte av behandling hos nevrorefleksolog. Det var selvsagt ikke gjort med èn behandling, men etter et par mnd så merket jeg stor forskjell. I tillegg så har jeg tatt tilskudd av magnesium og d vitamin, og angsten min er så godt som borte. Anonymkode: 2101b...18e 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har opplevd 2 voldsomme hendelser på 1 uke. Blant annet dødsfall. Jeg har tidligere slitt med angst i perioder, men har lange perioder der jeg ikke kjenner på noe. Etter dette som skjedde nå gikk det «bra» første uka, men så har angsten satt seg som ei klo i kroppen. Dårlig matlyst og en lammende angst.. hatt det slik ei uke nå. Er så sliten og føler meg så mislykket og skuffet da angsten hat tatt helt over. har snakket med rask psyk helsehjelp i kommunen. Erfaringsmessig går angsten alltid over. jeg har en jobb jeg trives i, men er nå sykmeldt i 2 uker.. og blir nok det ei stund. dødsfallet skjedde brått og uventet, og det er helt uvirkelig. Det er begravelse på onsdag, og det blir stappfull kirke. Jeg føler ikke jeg klarer å dra dit grunnet veldig sterk angst. mot det plager meg. jeg har vært med på alt som har skjedd til nå, og vært på minnestund og syning også. Men etter angsten kom klarer jeg nesten ikke annet enn å ligge. vil kun ha seriøse svar da jeg er sårbar nå. Anonymkode: 1494b...6bc Det er ingen skam å ikke være med i begravelsen om du ikke orker og du blir ikke nok ikke mirakuløst bedre av å presse deg til det - høres ut som du har mer en nok med deg selv akkurat nå. Forklar dine nærmeste hvorfor du ikke klarer oversku å være i en begravelse, det bør det være full forståelse for. Klem til deg❤️ Anonymkode: 7f883...1bc 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 Mitt eneste råd til begravelsen er: Spør legen om å få Sobril. Ikke ta mye, men heller en mild dose natten før og på selve dagen. Anonymkode: 6b514...c8f 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 Hvis begravelsen er noe du dypt ønsker å delta på, så ville jeg faktisk vurdert å spørre fastlege om resept på noe angstdempende for denne situasjonen. Anonymkode: c1648...751 2
MyMichelle Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mitt eneste råd til begravelsen er: Spør legen om å få Sobril. Ikke ta mye, men heller en mild dose natten før og på selve dagen. Anonymkode: 6b514...c8f Jeg fikk også Sobril av fastlegen, ved 3 forskjellige dødsfall. Så jeg støtter ABs råd til Ts.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er ingen skam å ikke være med i begravelsen om du ikke orker og du blir ikke nok ikke mirakuløst bedre av å presse deg til det - høres ut som du har mer en nok med deg selv akkurat nå. Forklar dine nærmeste hvorfor du ikke klarer oversku å være i en begravelse, det bør det være full forståelse for. Klem til deg❤️ Anonymkode: 7f883...1bc Takk ❤️ det er det jeg kjenner på også. Det har vært hysteriske hyl, gråt og veldig tøffe beskjeder siste uka, og det har satt seg i kroppen min. det er nært familiemedlem, så jeg føler jeg bør være der, men helsemessig vet jeg ikke om jeg klarer det. har skrevet en tale som vil bli lest opp av presten. Er redd begravelsen skal vekke mer angst og uro enn det jeg allerede har. det vil bli høylytt gråt igjen og jeg har deltatt på alt annet fram til angsten slo rot Anonymkode: 1494b...6bc
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 MyMichelle skrev (15 minutter siden): Jeg fikk også Sobril av fastlegen, ved 3 forskjellige dødsfall. Så jeg støtter ABs råd til Ts. Jeg har fått sobril, men føler ikke det hjelper nok. Tar det nå hjemme - allikevel klarer jeg ingenting Anonymkode: 1494b...6bc
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fått sobril, men føler ikke det hjelper nok. Tar det nå hjemme - allikevel klarer jeg ingenting Anonymkode: 1494b...6bc Snakk med fastlegen og spør om Vival/Valium isteden, de er litt sterkere ☺️. Burde få helt fint. Anonymkode: c1648...751
Vera Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk ❤️ det er det jeg kjenner på også. Det har vært hysteriske hyl, gråt og veldig tøffe beskjeder siste uka, og det har satt seg i kroppen min. det er nært familiemedlem, så jeg føler jeg bør være der, men helsemessig vet jeg ikke om jeg klarer det. har skrevet en tale som vil bli lest opp av presten. Er redd begravelsen skal vekke mer angst og uro enn det jeg allerede har. det vil bli høylytt gråt igjen og jeg har deltatt på alt annet fram til angsten slo rot Anonymkode: 1494b...6bc Sånn helt satt på spissen - hva er det verste som kan skje i begravelsen? Kondolerer ❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Snakk med fastlegen og spør om Vival/Valium isteden, de er litt sterkere ☺️. Burde få helt fint. Anonymkode: c1648...751 Ja, det er jo en mulighet. Er de mye sterkere? Slik at de tar angsten? Anonymkode: 1494b...6bc
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Vera skrev (48 minutter siden): Sånn helt satt på spissen - hva er det verste som kan skje i begravelsen? Kondolerer ❤️❤️ Det verste som kan skje er at jeg får angstanfall og besvimer.. Anonymkode: 1494b...6bc
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det er jo en mulighet. Er de mye sterkere? Slik at de tar angsten? Anonymkode: 1494b...6bc De er sterkere ja. Prøv en hjemme først - så du vet hva effekten er. Jeg foretrekker Sobril selv, men Valium kan være fint om man trenger mer «bedøving» av sterk angst. Anonymkode: 6b514...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det verste som kan skje er at jeg får angstanfall og besvimer.. Anonymkode: 1494b...6bc Og som råd i den situasjonen: det verste som skjer er jo akkurat det. Og det tviler jeg på du gjør med Valium innabords. Snakk med noen du kjenner, og avtal at du gir et lite tegn om du kjenner det bygger seg veldig opp. Ha med drikke og litt mat, og legg deg i noens bil eller på et siderom i kapellet. Du kan og bruke solbriller om det hjelper deg. Test Valium hjemme - og se om du opplever at du blir oppegående nok til at du kan klare å spasere ut med støtte. Du kan sitte bakerst ved utgangen Folk har forståelse for dette, særlig i slike tilfeller. Bare si ifra til de du kjenner at du har totalt lammende angst. Går det ikke, så går det ikke. Kontakt gjerne kapellet på forhånd og spør om de har et rom/kontor du kan trekke deg tilbake på dersom du må det. Anonymkode: 6b514...c8f
Vera Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det verste som kan skje er at jeg får angstanfall og besvimer.. Anonymkode: 1494b...6bc Hva er det verste som skjer om du får angstanfall og besvimer?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er sterkere ja. Prøv en hjemme først - så du vet hva effekten er. Jeg foretrekker Sobril selv, men Valium kan være fint om man trenger mer «bedøving» av sterk angst. Anonymkode: 6b514...c8f Å ha så sterk angst er så vondt og uutholdelig Anonymkode: 1494b...6bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå