AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Når det stormer rundt deg, og ting utenfor din kontroll kan slite på deg.. For eksempel alvorlig sykdom i nærmeste relasjoner, småbarnsliv, jobb+++, og gjerne alt dette på en gang.. Man hører så ofte at det er viktig å «ta vare på seg selv» for å komme seg gjennom tøffe perioder. Hva gjør DU for å ta litt ekstra godt vare på deg selv? Anonymkode: bae91...5a2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Altfor lite. Kan kjenne at jeg hadde hatt bruk for god pleie nå. Anonymkode: a9b2f...f47 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Jeg er kvinne og tenker desverre mer på andre enn meg selv😕 Er midt i samlivsbrudd med min samboer som har vært utro og fått kreft samtidig! Er full av sinne og dårlig samvittighet og klarer ikke å komme meg ut av forholdet. Hadde jeg vært mann hadde jeg gitt faen i at han har uhelbredelig kreft og tenkt kun på at han hadde vært utro og flyttet ut kjapt. Anonymkode: f5898...faa 4
Carrot Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Beveger meg, jeg går turer, jeg trener, jeg fokuserer på å holde hodet i bevegelse for ikke å falle inn i destruktive tanker.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 Når det blir mye så er det første jeg gjør å droppe videre sosiale avtaler, evt også avlyse de jeg har hvis det er mulig og nødvendig. Det gjør at jeg får mer fritid og dermed mer tid for meg selv til å hente meg inn igjen. Den tiden bruker jeg på de tingene som gir meg energi - tur i skogen, lese en bok, se TV-serier osv. Nå er jeg introvert og det er måten jeg henter meg inn igjen på. For andre kan det være andre ting. Anonymkode: f99bc...26e 3
Maskinfører Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 All sånn shit spares inn til hælja og korken på Tronnes Flaska går av ungkar 35 🙂
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Når det stormer rundt deg, og ting utenfor din kontroll kan slite på deg.. For eksempel alvorlig sykdom i nærmeste relasjoner, småbarnsliv, jobb+++, og gjerne alt dette på en gang.. Man hører så ofte at det er viktig å «ta vare på seg selv» for å komme seg gjennom tøffe perioder. Hva gjør DU for å ta litt ekstra godt vare på deg selv? Anonymkode: bae91...5a2 Jeg tar tid for meg selv. Leser ting som jeg interesserer meg for. Jeg har en hund, og jeg kan koble av med å gå på tur, og tar meg litt kaffe og niste gjerne, drar på en strand. Da kobler jeg litt av. Jeg tok 10 minutter til yoga hver dag. Jeg unnet meg et avbrekk på cafe med en god venninne. Litt latter og bare tenke på meg selv en time. Jeg tok meg et bad og løsnet opp i spente muskler. Da jeg hadde lang reisevei tok jeg buss. Jeg fant noe spion-bøker som var skikkelig underholdene og leste på vei til jobb. Da gledet jeg meg til reisen. Jeg prøvde å få mest mulig kos ut av hverdagen. Feks, tok den syke og satt ned med litt te og kjeks, hadde det koselig. Lagde litt hverdagskos der jeg kunne. Samme med jobb. Jeg hadde et sjal der, og hver morgen så startet jeg dagen foran skjermen med å satte på klassisk musikk, en kopp kaffe og tullet meg inn i sjalet. Jeg ga meg selv litt rom i hverdagen og senket skuldrene på meg selv og de rundt meg. Man kan ikke være på high alert hele tiden. Det handler det å ta vare på seg selv om for meg. Anonymkode: 8192a...11b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Spiser sunt, mest mulig ikke-prosessert mat, mye frukt, grønt, bær, og mye økologisk når mulig. Rent kjøtt og villfisk fremfor oppdrett. Tar gode doser med tilskudd av d vitamin og magnesium, samt også sink høst/vinter. Mye frisk luft og mosjon regelmessig. Daglig meditering. Holder meg så godt som mulig unna giftige folk. Anonymkode: b5700...3fd 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samme med jobb. Jeg hadde et sjal der, og hver morgen så startet jeg dagen foran skjermen med å satte på klassisk musikk, en kopp kaffe og tullet meg inn i sjalet. Anonymkode: 8192a...11b Hvis syntes kollegaene og sjefen om dette ritualet? Anonymkode: e1cff...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når det stormer rundt deg, og ting utenfor din kontroll kan slite på deg.. For eksempel alvorlig sykdom i nærmeste relasjoner, småbarnsliv, jobb+++, og gjerne alt dette på en gang.. Man hører så ofte at det er viktig å «ta vare på seg selv» for å komme seg gjennom tøffe perioder. Hva gjør DU for å ta litt ekstra godt vare på deg selv? Anonymkode: bae91...5a2 Når ting stormet som det værste med 2 barn, et av de dødelig syk, jobb etc etc, så var det ingen ting jeg gjorde for å ta «ekstra godt vare på meg selv». måtte bare stå i det og se på livet som en jobb som måtte gjøres. Skrudde av knappen for følelser og eget velvære. Man har ikke noe valg når de eksterne belastningene når et visst nivå. Ungene hadde det fulle fokus utenom tiden jeg var på jobb. Anonymkode: d933c...585 5
blåbærpai Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Dropper sosiale sammenkomster, prioriterer søvn og gode treningsøkter, har lave forventninger til meg selv. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Skulle akkurat til å spørre om det samme! Er delvis sykemeldt pga "nesten utbrent/nesten møtt veggen"... Som legen sa til meg, vi har kanskje plugget igjen i bunnen, sånn at ikke all energien renner ut, men vi må fylle på fra toppen, hvis ikke blir det ikke fullere.... Og jeg aner ikke hva det skal innebære, jeg pleier aldri å tenke på meg selv..... Anonymkode: e5f92...27c 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 Sunn mat. Frisk luft. God bok. Anonymkode: 1dede...cd2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 Dusjer. Da er alt ok. Anonymkode: 7e15c...042 1
Daria Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 Etter å ha blitt kronisk syk har jeg blitt flinkere til å ta hensyn til kroppens behov, også når det går på bekostning av ting jeg egentlig gjerne vil eller synes jeg burde. Si nei til ting jeg vet vil koste for mye krefter, prioritere hvile, trening, frisk luft. Spise bedre. Det aller lureste og største grepet jeg har tatt var å innse at jeg hadde flere utfordringer enn jeg klarte å håndtere godt på egen hånd og bestille time hos psykolog - noen ganger innebærer å ta vare på seg selv å la andre hjelpe til. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 Følger Medical Medium, med frukt og bær, grønnsaker og bladgrønt, urter og tilskudd som støtter meg når jeg er nedkjørt. Har akkurat vært gjennom en flytting nå, og har hatt en del problemer i forbindelse med det, så jeg kjører på med all den helbredende maten jeg kan for å støtte helsa. Anonymkode: 6dd00...e69
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #18 Skrevet 13. mars 2023 Hudpleie og hjemmespa 🥰 Anonymkode: aafed...496
Andro Skrevet 13. mars 2023 #19 Skrevet 13. mars 2023 (endret) Jeg er av dem som trenger en del alenetid for å få rydda i rotet i hodet. Å gå lange turer er også sjelebot. Fysisk aktivitet i det hele tatt - på alle dager jeg klarer å slite meg ut i frisk luft. I perioder må jeg skjerme meg selv fra stress, så det er en nøkkel til å holde meg i orden at jeg ikke har for mange faste forpliktelser utenom jobben. Har et par nære venninner som guider meg litt når hodet går seg fast, og jeg trenger innspill utenifra. Jeg spiser sunt, sover mye og ligger unna rusmidler. Endret 13. mars 2023 av Andro 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Skrevet 13. mars 2023 Når mitt barn var alvorlig syk,og det svevde mellom liv og død så må jeg ærlig si at jeg ikke tok vare på meg. Jeg var rett og slett i psykisk ubalanse. Det å dusje var egentlig det meste jeg fikk til. Men ting gikk heldigvis bra og nå lytter jeg mer på kroppen og psyken. Jeg trener,treffer venner,tar en middag ute,jeg og mannen har mer kjærestetid ellers har jeg også lært at det er helt greit å ikke gjøre noe heller. Anonymkode: d1121...6ab 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå