Gå til innhold

Så lei av vannvekt etter operasjoner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært operert flere ganger det siste året, og hver gang samler kroppen min mengder med vann. Det kan skje, både på grunn av selve operasjonen og typen smertestillende jeg har fått (kirurgen har bekreftet dette). Jeg gikk altså opp 14 kilo på de første ukene, og 7 av dem har heldigvis forsvunnet nå. Men har fortsatt 7 igjen. Og jeg føler meg så tung i kroppen og buksa mi er trang og ja. Denne gangen går det saktere enn før, men nå har jeg hatt mange komplikasjoner pluss en ekstra gang i narkose. 

Er det bare å drikke vann og prøve å røre på seg som hjelper? Jeg spiste jo åpenbart ikke 100.000 kalorier på to uker 😄 Eller 50.000 som 7 kilo vil tilsi. Jeg har verken spist annerledes, eller rørt meg mye mindre, så det er ikke fett. 

Jeg vil bare tilbake til normalvekt 😭

Anonymkode: 19174...229

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det beste er å akseptere at sånn er det. Slik du skriver det, så kommer dette av operasjoner. 

Noe har også med syklusen å gjøre kanskje?. 

Beveg så mye du orker på deg, sitt i bastu om du liker det, hold deg unna salt og sukker i kostholdet.

Du har ikke forhørt deg med lege da? om det er noe du kan gjøre, noe som hjelper deg med å gå ned vannvekten igjen siden dette er på grunn av operasjoner og medisiner.

Anonymkode: 0bc9c...c3a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vanndrivende medisiner, har du spurt legen om det?

Anonymkode: 913d4...a02

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg nysgjerrig på hva slags smertestillende du har fått? Har jobbet innen faget i 15 år og aldri hørt om fenomenet. 

Anonymkode: f2780...c2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå er jeg nysgjerrig på hva slags smertestillende du har fått? Har jobbet innen faget i 15 år og aldri hørt om fenomenet. 

Anonymkode: f2780...c2e

Arcoxia. Væskeretensjon står som vanlig bivirkning, og kirurgen hadde hørt om flere tilfeller. Ikke vanlig å gå opp så mye som 14 kilo da, tror kirurgen hadde hørt om maks 7.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg fikk vanndrivende medisiner, har du spurt legen om det?

Anonymkode: 913d4...a02

Nei, ettersom jeg har hatt flere infeksjoner, reoperasjon osv. så har liksom dette med vann i kroppen virket så lite viktig for henne 😄 Det går nå nedover etter hvert nå, men saaakte. 

Anonymkode: 19174...229

Skrevet

Det er de rådene jeg har fått: Mye bevegelse, men ikke overanstrengelse, mye vann og unngå salt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg la på meg 4-5 kg vannvekt etter en litt større operasjon for noen måneder siden. Fikk vanndrivende to ganger daglig i to uker, det var hva som skulle til for å få det bort.

Be legen om vanndrivende.

Anonymkode: 5421a...92d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...