AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Del Skrevet 13. mars 2023 Jeg har sett en fin, ganske ny husbåt til salgs; 1,2 mill. Ca 35m2, elektrisk, 5 knop, vannbåren(!)varme, takterasse og veldig fin! men hvordan er det å bo i husbåt; hvordan er det økonomisk? Må betale båtplass og tømming av septikk. Denne var også vinterisolert. Selv leier jeg alene for 13000kr+ strøm, i Oslo. Mulig jeg ville funnet en billigere/litt mer avsides båtplass enn Oslo, pga jeg ville nok følt meg litt utrygg som singel dame i båt i Oslo🫣Hører gjerne for og imot! Er 33 år men kommer meg ikke inn på boligmarkedet selv om jeg har 800 000 i EK. Om banken ikke låner meg, er det andre muligheter for det jeg mangler☺️ Anonymkode: 20927...0f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #2 Del Skrevet 14. mars 2023 Kan desverre ikke svare på det du lurer på, men dytter denne opp for deg 😊 Anonymkode: 73f8b...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #3 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Kan desverre ikke svare på det du lurer på, men dytter denne opp for deg 😊 Anonymkode: 73f8b...c6b Takk🥰Har googlet en del, men finner mest mennesker som bor på «vanlige» båter. Jeg er mye syk og vil ikke klare å bo på en seilbåt, eller klare alt vedlikeholdet. Men en ny husbåt som må på slipp annethvert år (kostnad 20-30 000kr) virker overkommelig. Vet den ikke øker i verdi, men til 1,2 mill gjør det ingenting. Jeg får kanskje en rønne i byn på 30m2 på sikt, som gjerne koster 3,5 mill. Da må det leves på nudler og ikke noe ekstra. Anonymkode: 20927...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 14. mars 2023 #4 Del Skrevet 14. mars 2023 Vet om ei som nærmest bodde på husbåt en periode. Det var visst ikke greit, og hun mistet båtplassen sin. Så kommer nok veldig an på hvor du har tenkt å ha den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 14. mars 2023 #5 Del Skrevet 14. mars 2023 Vi har vel lite tradisjoner for denne typen husbåter, her er det som du sier ofte bare folk som bor i vanlig båt. I Nederland er de svært vanlige og jeg synes det virker utrolig kult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå