AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Hvaslags sko bør jeg kjøpe til en som mest sannsynlig går selv i mai når hun er 13 måneder? Går ikke i barnehage så blir bare på små turer med oss. "Lær å gå sko"? Overgangssko? Joggesko? Hvor lenge varer de første skoene sånn ca? Er det realistisk at de vil holde ut høstsesongen? Anonymkode: 85c8c...3c5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Ta henne med til skobutikken å se hvilket utvalg de har, når hun er begynt å gå. Husk de må være myke og flexible. Foten skal styre skoen og ikke motsatt. Gråter og sutrer barnet med sko på så er det mest sannsynlig vonde å ha på. De vokser raskt så det er mulig de ikke varer ut sesongen. Sandaler med lukket front er jo noe du kan kjøpe til sommeren. Anonymkode: 1e841...4e0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ta henne med til skobutikken å se hvilket utvalg de har, når hun er begynt å gå. Husk de må være myke og flexible. Foten skal styre skoen og ikke motsatt. Gråter og sutrer barnet med sko på så er det mest sannsynlig vonde å ha på. De vokser raskt så det er mulig de ikke varer ut sesongen. Sandaler med lukket front er jo noe du kan kjøpe til sommeren. Anonymkode: 1e841...4e0 Tenkte å kjøpe et par som varer hvertfall over sommeren om mulig😅Da er sandaler lite praktisk som eneste sko. Bruker sjeldent det selv, så tenker vi kan gå for et av de andre alternativene. Joggesko eller lær å gå sko er vel kanskje mykest?:) Eller bør de være flere enn joggesko, de har jo ofte mye såle. Anonymkode: 85c8c...3c5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenkte å kjøpe et par som varer hvertfall over sommeren om mulig😅Da er sandaler lite praktisk som eneste sko. Bruker sjeldent det selv, så tenker vi kan gå for et av de andre alternativene. Joggesko eller lær å gå sko er vel kanskje mykest?:) Eller bør de være flere enn joggesko, de har jo ofte mye såle. Anonymkode: 85c8c...3c5 Kanskje noe slikt? De passer jo i det meste av vær. https://www.eurosko.com/no/products/toddler/toddler-3203-22v3203/?gclid=Cj0KCQjwk7ugBhDIARIsAGuvgPZQWHQc9g9e-_0Dzey_azeot06SPOCSsJnBpQXAwAtq512U3xo7euIaAmOaEALw_wcB&code=61223001021 Anonymkode: 85c8c...3c5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 Barnet går foresten litt nå, men ikke stødig nok til å gå litt ute. Så mulig de første turene blir i april allerede🥰 Anonymkode: 85c8c...3c5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 Eller sånne? https://www.eurosko.com/no/products/ponny/ponny-3201-23v3201/?code=61833001031 Anonymkode: 85c8c...3c5
Regnbuefisk Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 Jeg ville ventet til dere faktisk trenger sko, og dratt i en skobutikk da for å kikke litt og prøve. Som de over skriver så sats på noe som er så mykt og lett som mulig. Og sjansen for at skoen holder vår, sommer + høst er nesten null 😅 bare å belage seg på et digert skobudsjett fremover dessverre, for de trenger stort sett nytt av alt til hver sesong. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Vi hadde noen som lignet på de det er linket til over til vår som er født i mai. Det varierer nok en del hvor raskt barnas føtter vokser, men sjansen for at de holder gjennom høstsesongen tenker jeg også er liten. Og hvis de ikke skal brukes før mai, kjøp i mai Det er helt utrolig hvor fort barneføtter kan vokse, og mine barns føtter vokser i hvert fall i rykk og napp. En størrelse kan vare og vare, og så vipps så ligger de to størrelser over. Anonymkode: 370e2...9f2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Første skoene til min førstefødte var også kjøpt i april/mai, og da gikk vi for goretexsko. De passet godt til ungen, og ungen var mye mer fornøyd mrd å bevege seg ute, enn med de skoposene som bare var iveien iallefall. Men ta med barnet og prøv skoene. Kan nok helt sikkert funkenfint med slike såkalte lær og gå sko også på den tiden. Tviler sterkt på at de vil vare ut høsten. Da føtter til barn vokser som ugress og i perioder. Også kan det være lurt med et par sandaler som sitter godt på foten, eller vanlige myke joggesko til sommeren. Barnet vil treng ulike sko på vår/sommer/høst månedene. Der det både trengs sko som tåler litt vann, og sko som puster og gjør de minst mulig varm. Anonymkode: 923ab...373
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 Til dere som skriver jeg bør vente med å kjøpe, det skal jeg, vil bare ha tips om hvaslags sko jeg da skal se etter for nevnt sesong ca april- august😊 Anonymkode: 85c8c...3c5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 Jeg kjøpte helt myke sko fra Nike til å begynne med, de var like lette som et par sokker men gjorde at ungen kunne gå med støtte på sand/grus. vår begynte ikke å gå selv før mot høst/vinter og ble uheldigvis eier av vintersko som førstegangssko, de er pent brukt for å si det mildt. Til høst/vår/sommer har vi gått for lave og lette gortex joggesko til vanlig og sandaler til veldig varme dager. I år er det visst blinkesko som står på ønskelisten, det kan bli spennende. Anonymkode: a81aa...ed1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå