AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Har en fosterdatter på seksten år. Hun bruker en del sminke. Foundation, rouge og øyeskygge. Nå har vi kjøpt ny puff og en dag la jeg merke til at det var kommet sminke på den. Jeg vet ikke hvordan det er skjedd. Nå er vi blitt enige om å forby jenta sminke inne. All sminke i ansiktet må av når hun kommer hjem. Bare mascara får være på. Nå ønsker hun ikke oppholde seg så mye i stua, og prøver å finne andre løsninger for å kunne gå med sminke. Er vi for strenge? Hun har kjæreste også, og ønsker ha på sminke når han er på besøk, men da må hun unngå stua. Anonymkode: 299ef...e32
Troyamin Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Skal du trolle, gjør det med andre ting enn fosterbarn!🤬 29 10
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Troyamin skrev (Akkurat nå): Skal du trolle, gjør det med andre ting enn fosterbarn!🤬 Det er sant. Anonymkode: 299ef...e32 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Jeg er ikke så kjent med sminkens verden, men det må da gå an å finne produkter som sitter bedre, og ikke smitter av på møblene? Ja, jeg synes dere er for strenge! Anonymkode: 19af9...37d 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 At foundation smitter av på lyse klær/møbler er jo ikke uvanlig. Men kanskje la henne få ha sminke som sitter bedre på. Er jo spesielt medforbud all den tid jenta er 16 år gammel. Vil dere bygge broer, eller brenne dem? Anonymkode: 13bad...e3b 4 1
Troyamin Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er sant. Anonymkode: 299ef...e32 BS! Virkelige fosterforeldre ville ALDRI spurt om slike råd på KG. Skjerp deg! 25 4
Forundret.. Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 Jeg ville ikke nekta henne sminken men heller krevd at hun fikk puffen renset slik at hun lærer av det. Du har uansett krev på å få den renset på bvt regning.
- Brian Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 (endret) Denne tråden illustrerer ulempene ved å bruke PC og trådløst nett på skolen. Endret 13. mars 2023 av - Brian 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Har selv hatt en fosterdatter i den alderen med samme utfordringer. Var brunkrem og sminke over alt fra dører, vegger og møbler. Jeg tok heller jobben med å veilede henne i sminke og å huske å vaske hendene sine. Mange fosterbarn har store utfordringer når det kommer til personlig hygiene. Uansett, som ei over her skriver: vil du bygge broer eller brenne dem? Vår fosterdatter måtte selv vaske etter seg når det ble sminke gris på dører og møbler etz , å da ble hun mer bevisst selv etterhvert og med litt sminke tips fra meg, så kom det seg👍🏼 I tillegg kjøpte jeg inn rens til henne og minnet henne på å fjerne sminke før leggetid osv. Å formidlet sterkt at dette var noe jeg gjorde av omsorg for henne, slik at huden hennes holder seg frisk og sunn. Ikke alt er en quickfix med fosterbarn, men min mening er at man kommer lenger med alliansebygging og samarbeid enn steile fronter og forbud. Anonymkode: 9dbd7...1ed 13 4 4
Carrot Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 Hvorfor ikke heller lære henne bruke sminke på en pen og delikat måte? Sende henne til hudpleier om nødvendig hvis det er utenfor din komfortsone TS, forutsatt at dette faktisk er en reel sak.. Som tidligere fosterforelder kjenner jeg også på at HVIS dette er en faktisk sak, der møblene er mer verdt enn barnet - så burde dere revurdere rollen som foreldre, det måte sies! 6 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 Synes du det var viktig å lage en trolletråd for å henge ut fosterbarn ???? Har ikke de barna det vanskelig nok fra før? Begynne å jobb med tankegangen og empatien din! Anonymkode: f72f9...4f1 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har en fosterdatter på seksten år. Hun bruker en del sminke. Foundation, rouge og øyeskygge. Nå har vi kjøpt ny puff og en dag la jeg merke til at det var kommet sminke på den. Jeg vet ikke hvordan det er skjedd. Nå er vi blitt enige om å forby jenta sminke inne. All sminke i ansiktet må av når hun kommer hjem. Bare mascara får være på. Nå ønsker hun ikke oppholde seg så mye i stua, og prøver å finne andre løsninger for å kunne gå med sminke. Er vi for strenge? Hun har kjæreste også, og ønsker ha på sminke når han er på besøk, men da må hun unngå stua. Anonymkode: 299ef...e32 Håper virkelig du tuller....??? Puffen er mer verdt enn fosterdatteren din??? Du kan ikke nekte en 16åring sminke inne...! Men du kan si om det skjer igjen må hun kjøpe ny feks. Snakk sammen! No skubber du hun vekk.. Snakk om å føle seg velkommen. Jammen mange som ikke burde fått være fosterhjem. Er dette virkelig det verste hun gjør? Er du så opptatt av fasade??Trist.. Anonymkode: b7628...708 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Hvis dette er serriøst er det en alt for streng reaksjon. Det var nok isåfall ett uhell. Du får heller snakke med henne om at hun må passe på at ansiktet ikke berører møbler osv hvis det er sånn at det smitter av og at man må vaske godt av hendene dersom man har fått sminke på de. Anonymkode: fcc93...497 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 Du får sende regning til barnevernet! Så lavmål å tulle med slikt altså. Anonymkode: 044f4...634 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 De fosterbarna... Det man tror er en god gjerning, viser seg å være hardt arbeid. Var nok derfor hun måtte vekk fra sin biologiske familie også. 16 år. Om 2 år er kontrakten med BV og kommune over, og da er hun kommunens problem og ikke deres. Ikke sant? Anonymkode: 35402...a9f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De fosterbarna... Det man tror er en god gjerning, viser seg å være hardt arbeid. Var nok derfor hun måtte vekk fra sin biologiske familie også. 16 år. Om 2 år er kontrakten med BV og kommune over, og da er hun kommunens problem og ikke deres. Ikke sant? Anonymkode: 35402...a9f Vet ikke om du mener det sarkastisk... Anonymkode: 299ef...e32
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er sant. Anonymkode: 299ef...e32 Nei, det er det ikke. Not funny. Anonymkode: 6736d...229 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #18 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke om du mener det sarkastisk... Anonymkode: 299ef...e32 Stemmer det. Sarkastisk motsvar til TS Anonymkode: 35402...a9f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #19 Skrevet 13. mars 2023 Ja du er for streng. Anonymkode: 6b381...54f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Skrevet 13. mars 2023 Hvis dette er sant, bør det nesten vurderes et annet fosterhjem for jenta. At det blir litt gris og rot må du bare godta. Det virker ikke som du er oppgaven voksen som fostermor til en tenåring. Anonymkode: 5282f...8d3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå