Gå til innhold

Føler tisset kommer litt alle veier når jeg tisser, og ikke rett ned i doskåla

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså dette er jo kanskje et av dagens rareste spørsmål, men er det normalt at man skal måtte tørke rundt omkring der nede på sidene når man tisser, og ikke kun ved urinåpningen? Føler ofte jeg må tørke helt øverst på lårene også i nærheten av lysken. Dvs jeg må tørke under og på sidene. Jeg sitter med beina helt samlet når jeg tisser, det er ikke et alternativ å sitte med åpne bein, for da føler jeg det spruter litt fremover. Ikke helt sikker på om det er strålen som ikke klarer å gå rett eller om det spruter litt opp i det tisset treffer porselenet. Og før noen spør om det, jeg har noen kilo for mye, men er ikke svær og har ikke så store lår. Er vel ikke noe en lege får gjort med det heller, men kan ikke huske jeg hadde det sånn da jeg var yngre 🙄 Sniker seg på mye rart med alderen, ting jeg ikke ante ville bli et problem da jeg var 20 😅 Kan noen hjelpe meg med dette snodige spørsmålet, er det flere som har det sånn?

Anonymkode: d6cbd...51e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke det samme problemet på do, men når jeg skal tisse utendørs/på huk. Da går det til alle kanter. 🫣 SYKT upraktisk da jeg bodde i Asia en periode, der mange toaletter er av typen "hull i bakken". 

Anonymkode: 3f241...1f3

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å hold tilbake strålen litt, så ikke trykket blir så stort.

Anonymkode: 11f0e...b31

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tar et lett tak på innsiden av lysken og  drar i huden så sørger du for at kjønnsleppene skilles før du setter deg ned og tisser. 
Det kan skje hvis en har svettet og det er litt klamt der nede 

Anonymkode: 81c05...b13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok det kan være mer normalt enn hva man tror. Vi damer har jo et litt mer styr der nede enn menn, med kjønnslepper, beliggenhet osv 😅 

Noen ganger så kan det lønne seg å justere litt på utstyret før man tisser, samt prøve å justere strålen litt, hvordan man sitter mm

Anonymkode: d9eea...2a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har vært sånn til meg hele livet. Passer på å vaske lår/skritt med klut hver morgen for å føle meg ren, ellers er det null problem :)

Anonymkode: c68fe...45d

AnonymBruker
Skrevet

Skjer noen ganger med meg også, liker å tro at kjønnsleppene leder veien for tisset 😅

Anonymkode: fed0b...959

AnonymBruker
Skrevet

Litt godt å ikke være alene 😅 Lurer på om behåring også kan ha noe å si. Tipset over her om å ikke tisse i full fræs er nok et godt tips 👍 Takk til alle som har svart på mitt rare problem 🙃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problemet når jeg fjerner håret på kjønnsleppene. Hårene guider strålen dit den skal tydeligvis. 

Anonymkode: 11014...6f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glatt og har samme problem så det er ikke tilfelle her hvertfall 

Anonymkode: fed0b...959

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du mye plaget med urinveisinfeksjon? Det kan i så fall være med på å danne blærestein, eller små krystaller som skylles ut gjennom urinen. Om noe slikt sitter i urinrøret kan det være strålen deler seg.

Men dette er nok en litt mindre vanlig årsak.

Anonymkode: c88c9...d27

AnonymBruker
Skrevet

Len deg litt fram, da går tisset ned og ikke forover, og du kan ha litt åpne bein. 

Anonymkode: bb05e...2f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du mye plaget med urinveisinfeksjon? Det kan i så fall være med på å danne blærestein, eller små krystaller som skylles ut gjennom urinen. Om noe slikt sitter i urinrøret kan det være strålen deler seg.

Men dette er nok en litt mindre vanlig årsak.

Anonymkode: c88c9...d27

Så godt som aldri :)

AnonymBruker
Skrevet

For meg hjelper det å sitte og skreve, ellers går det alle veier. Lærte meg det da jeg ble operert i lysken og drev og tisset på bandasjen hele tida 🙈

Anonymkode: b3476...b91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrever og lener meg litt forover for å ha kontroll. Setter med langt inn på setet, ikke bare ytterkanten.

Anonymkode: 8077b...06e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde meg også. Så kom jeg over en helt lik tråd som dette på kg. Der var det en som nevnte noe med anatomien og at man skal skreve litt og lene seg lett fremover med rak rygg. Eller noe i den duren. 

Jeg gjør det nå, og det kommer aldri urin på lårene eller at tisse strålen kommer for nærme dosetet i fremkalt der. Nå går strålen ganske rett ned på porselenet. 

Prøv! 

Anonymkode: 1b12d...7fb

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så glad jeg ikke er alene om dette :) 

men, jeg sliter litt med at det kommer bak mot rumpa og det er irriterende for jeg føler jeg ofte må tørke meg bak også når jeg bare har tisset...  så hva kan man gjøre med det?  

Anonymkode: c59c1...2f3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Må komme med ett innspill om doskåler. Ja om dette er ett problem noen, og ikke har alle steder... Her er endelig nytt bad i huset. Min nye vegghengte er slik at det plasker mot veggene i doen når jeg tisser og opp i både juveler, ratata og lår. Så må vaske meg hver gang. Har ikke hatt problemet før eller andre steder. Så nå sitter jeg på min do inn fra siden ha ha . Altså med en side inn mot sisterna. begynte nå etter ett år med dette. Såååå digg ha ha. 

Anonymkode: 6bf8c...2b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid tenkt at dette skyldes at jeg egentlig ikke har noe som helst av indre kjønnslepper, men kanskje jeg rett og slett sitter feil. Dette må testes.

Anonymkode: bb4c3...510

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må komme med ett innspill om doskåler. Ja om dette er ett problem noen, og ikke har alle steder... Her er endelig nytt bad i huset. Min nye vegghengte er slik at det plasker mot veggene i doen når jeg tisser og opp i både juveler, ratata og lår. Så må vaske meg hver gang. Har ikke hatt problemet før eller andre steder. Så nå sitter jeg på min do inn fra siden ha ha . Altså med en side inn mot sisterna. begynte nå etter ett år med dette. Såååå digg ha ha. 

Anonymkode: 6bf8c...2b2

Hmm, jeg har også vegghengt do. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...