Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og dama er i slutten av 20 årene og har et barn sammen. Hun vil ofte finne på noe med babyen som er et halvt år gammel, og det er jo greit nok. Men hun har ikke lappen selv så jeg må stadig vekk kjøre når hun skal til åpen barnehage, helsestasjonen, kjøpesenteret, osv. Når hun går den ene veien så ringer hun stadig å skal bli hentet den andre veien fordi baby er grinete og det tar en time å gå hjem. Jeg er ganske lei av det der, men det tror jeg ikke hun skjønner virker det som. Hvordan få hun til å skjønne? Jeg ligger ofte å slapper av å må kaste meg opp og kjøre liksom. Hun holder på med lappen, men bruker lang tid. Jeg vil ikke være frekk, men hun blir sur når jeg blir sur for dette liksom. Hva gjør jeg her? 

Anonymkode: d9d24...5bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh fader, bli voksen! Hun tar vare på barnet ditt på alle måter og du sutrer fordi du må kjøre dem? Skjerp deg! Ta mer ansvar for egen baby og støtt henne i å ta førerkort. 

• Liker 25
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (4 minutter siden):

Åh fader, bli voksen! Hun tar vare på barnet ditt på alle måter og du sutrer fordi du må kjøre dem? Skjerp deg! Ta mer ansvar for egen baby og støtt henne i å ta førerkort. 

Ok? Jeg tar ansvar jeg og hva mener du med støtte henne i å ta førerkortet? Jeg skal jo ikke betale for det, men jeg støtter henne jo i å ta lappen. 

• Liker 2
Skrevet

Du stiller opp for ungen din når du kjører dem, og det skulle bare mangle.
Hun stiller opp mer, for det er hun som planlegger og tar ansvar. Grow a pair

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok? Jeg tar ansvar jeg og hva mener du med støtte henne i å ta førerkortet? Jeg skal jo ikke betale for det, men jeg støtter henne jo i å ta lappen. 

du skrev:

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun holder på med lappen, men bruker lang tid. Jeg vil ikke være frekk, men hun blir sur når jeg blir sur for dette liksom

Dette er vel ikke å støtte - å bli sur (ikke for å være frekk) men du virker veldig umoden og egoistisk i måten du legger frem dette, du har kun sett din side - overhode ikke overveid hennes, hun tar vare på barnet ditt. Tar det med og jobber som mamma, hva gjør du? Bortsett fra å sutre fordi du av og til må hente eller kjøre henne? I alle dager! Det er på tide å ta et langt hardt blikk innover tenker jeg og se hva du faktisk gjør og ikke gjør for at dere som familie har det fint og smertefritt sammen til enhver tid. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare si det rett ut. Hadde heller ikke giddet å kjøre så mye. Be henne ta bussen hvis hun ikke kan gå. 

Anonymkode: 95073...4d2

AnonymBruker
Skrevet

Jobber du ikke? 

Anonymkode: e4bc5...da3

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du ta fullt ansvar for barnet i en månedstid så dama får prioritert lappen da? 
Her er det viktig å se MULIGHETENE, ikke hindringene.

Dere har ett barn sammen. Ta dere sammen. 

Anonymkode: be297...c61

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis barnet er veldig urolig når de skal hjem kan jeg forstå at det er tungvint å gå hjem. Samtidig kan hun ikke regne med at du alltid er tilgjengelig for å hente dem. Går Det ikke noe kollektivt der du bor? 1 t gåtur for å komme seg en vei med baby + 1 t tilbake høres for meg tungvint og langt ut. 

• Nyttig 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg og dama er i slutten av 20 årene og har et barn sammen. Hun vil ofte finne på noe med babyen som er et halvt år gammel, og det er jo greit nok. Men hun har ikke lappen selv så jeg må stadig vekk kjøre når hun skal til åpen barnehage, helsestasjonen, kjøpesenteret, osv. Når hun går den ene veien så ringer hun stadig å skal bli hentet den andre veien fordi baby er grinete og det tar en time å gå hjem. Jeg er ganske lei av det der, men det tror jeg ikke hun skjønner virker det som. Hvordan få hun til å skjønne? Jeg ligger ofte å slapper av å må kaste meg opp og kjøre liksom. Hun holder på med lappen, men bruker lang tid. Jeg vil ikke være frekk, men hun blir sur når jeg blir sur for dette liksom. Hva gjør jeg her? 

Går det ann? Du er faren til barnet! Skjerp deg og ta ansvar, hvis ikke du gidder å gjøre aktiviteter med barnet så har du å i det minste komme deg ut i bilen å kjøre dem. Du virker som en skikkelig egotripp som ikke var klar for ansvaret med å få barn. Voks opp. Dette er vel verste forumet og komme med slike ting på, du vil ikke få noen støtte av 90% her inne.

• Liker 9
  • Hjerte 2
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde sympati med din historie helt til jeg kom hit. Hvis du ofte ligger og "slapper av" så er du en latsekk som ikke har bedre ting enn å hente barnet ditt.

Men push henne mer på lappen, øvelseskjør masse med henne.

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har sikkert øvelseskjørt 100 timer med meg og sponset store deler av lappen slik at vi skulle få råd etter vi fant ut jeg var gravid. Da gikk det. Har du vurdert den løsningen?

Anonymkode: 30f7e...4eb

• Liker 6
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor ligger du å slapper av? 

Er det fordi du har vært på jobb? Er du syk eller noe sånt? 

Du vet det at om damer er uføre så forventes det at de skal ta seg av barn, renhold og innkjøp og matlaging.. 

Går damer på jobb så er det også forventet at de skal ta seg av det meste hjemme. Og er de i barsel, som betyr at de skal ta seg av barnet, så er det også mange menn som tror at de skal gjøre alt.

Så, hva gjør du? Hva rettferdiggjør det at du ligger å slapper av? Mens hun styrer rundt og egentlig bare ber deg om transport? 

Jobber du, gjør du husarbeidet, handler, lager mat og aktiviserer baby, ja da synes jeg jammen meg hun kan ta bussen eller gå !

Anonymkode: ebf28...78b

• Liker 5
  • Hjerte 4
Skrevet

Hver gang du henter henne så øvelseskjører dere hjem. Da får hun førerkort fortere.

Alternativet er jo at DU tar med barnet på helsestasjon, åpen barnehage osv? Eller det gidder du vel ikke?

Det er DERES barn. Begge må bidra.

• Liker 9
  • Hjerte 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Dumt å bo så langt unna sentrum når den ene ikke har førerkort. Vet ikke hvem av dere som har insistert på at dere skal bo der dere bor? 

Hent henne, og foreslå at hun øvelseskjører hjem?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i himmelens navn har du samvittighet til å la moren til din baby gå en time til og fra nødvendige ærender med babyen din på slep…?!

Det burde være en selvfølge å tilby seg og planlegge for at du henter og kjører. Især ting som helsestasjon og åpen barnehage.

Med en baby på 6 mnd så er hun vel også ennå hjemme i permisjon. Mange begynner å bli helt desperate etter å komme seg ut fra husets fire vegger når babyen er blitt så stor. Helt forståelig.

Det er sunt at moren til barnet ditt kommer seg ut litt. Ikke undervurder det å ta vare på mentalhelsen til personen som ivaretar babyen din. Babyen har også veldig godt av å oppleve nye steder, møte mennesker og sosialisere seg.

Dette er noe du - om du var en noenlunde oppegående mann - burde oppfordre din kjære til, og hjelpe med å tilrettelegge for.

Inkludert å løfte på rumpa og kjøre dem.

Her er en tanke - kanskje du skulle involvert deg litt i babyen din…..?

Minimum være med på helsestasjon. Det får du fri fra jobb for.

Anonymkode: c1eb3...f15

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun burde ikke trenge å spørre deg.

Du burde ha tilbudt deg uoppfordret.

Anonymkode: c1eb3...f15

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ungen er din. Du skal bidra 50/50. Hun går den ene veien, du henter den andre veien. 

Hun tar med barnet på ting, du kjører frem og tilbake. 

Hadde du vært ekte mann hadde du blitt med barn og dama på disse tingene og ansett det som kvalitetstid med familien, men det er viktigere for deg å late deg på sofaen. I tillegg blir du sur når du må bidra med å være far. 

Jaja ikke kom her å klag når ungen din blir 16 og full av daddyissues og mindreverdighetskomplekser og begynner å ruse seg med eldre (menn som utnytter hen seksuellt,  og hen nekter å forlate de fordi hen må ha en farsfigur og aldri lært seg hvordan et far-barn forhold egentlig skal være annet enn at far syns alt er til bry og orker ikke involvere seg i livet hens. 

Og ikke kom her å klag når dama di går fra deg om 1, 5 år heller fordi hun skjønner hvor elendig far og kjæreste du er. 

Anonymkode: 0f5dd...744

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Du er en gutt som må begynne å oppføre deg som en mann! 

Hun jobber da for pokker med å ta lappen. Fram til da er det bare å stille opp for henne og ungen! Vær glad for at hun viser såpass interesse for barnet sitt du. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er ikke du en bedre far for ungen din og tar med ungen på ting selv, så HUN kan være hjemme og slappe av? :) 

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...