Gå til innhold

Hadia Tajik - den politiske broileren klamrer seg til politikken.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Refreng
Skrevet (endret)

De korrupte egoistene verner om hverandre. De er på "innsiden", da er man med og skal vernes. Det er litt som mafiakultur der man beskytter hverandre. Ikke tro at hun er den eneste politikeren med svin på skogen. Alle de mest sentrale maktpersonene er korrupt. Hun er ganske nyttig for sine medkorrupte, og hun har nok mye dritt på folk. Og siden nordmenn er ganske sløve og ikke bryr seg, så er det en god mulighet for at de får henne inn i varmen igjen. Politikerne vet det. De vet at så lenge media ikke snakker om det, så glemmer de fleste nordmenn. Nordmenn er enkle å forme, enkle bruke, enkle å forholde seg til. Man kommer med vissvass når man skal forsvare seg i debatt, man legger seg flat, man snakker ikke om feilene som ble gjort og til slutt så er man bare tilbake i politikken uten at noen reagerer.

Nordmenn er sannsynligvis blant de mest aksepterende og hjernevaska folka i verden. Vi tåler alt, selv svindlere som stjeler fra felleskassa i viktige politiske posisjoner. Fengsel for å stjele fra samfunnet og menneskene? Niks, bare gå inn og få makt igjen der du kan rævkjøret folket en gang til om du vil

Endret av Refreng
Skrevet

Kvalmende å se hvordan hun skulle reigisseres tilbake til makten.

Hva med kjære leder Støre som klamrer seg til makten mens partiet er i fritt fall?

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet

Helt topp.  Da får AP null velgere, Kunne ikke blitt bedre.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Stina234 skrev (25 minutter siden):

Hehe. Ja det er rart hvor mye AP-ledelsen og de som stemmer på de klarer å rote det til for seg selv. Det er vel å banne i kirka i disse metoo-rider å foreslå Trond Giske som ny partileder. Men jeg tror faktisk han ville ha løftet oppslutningen til partiet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Karrierepolitikere finner som regel en vei tilbake. Hun blir nok aldri statsminister på grunn av denne saken, men hun er fort tilbake i tunge verv.

• Liker 2
Skrevet

Det er tydeligvis alt for greit å være politiker i norge. 

Stina234 skrev (2 timer siden):

Ja. for stj(Erna) er jo så mye bedre. Huff å huff

• Liker 3
Skrevet

Det skaper kun politikerforakt å skulle få en sånn politiker med sånn umoral tilbake i tunge verv så snart. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Støre er svak for Hadia av en eller annen grunn. Men NEI, det blir helt feil å få henne tilbake. Håper folk flest husker hva hun har drevet med, bortsett fra Støre da … Hun er jo så effektiv sier han, men hva med moral og integritet - har ikke det noe å si lenger? Vet forresten svaret her, slikt er ikke lenger viktig i politikken - dessverre. Og det gjelder de fleste partier, men Hadia har utmerket seg ekstremt negativt og synes det er rart hun i det hele tatt blir nevnt lenger.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
altius skrev (11 timer siden):

Jeg synes det er forferdelig for Aps omdømme.

Jeg tror ikke Ap vil begå selvmordet å velge henne som nestleder.

Jeg tror Brenna blir valgt inn istedet. Hun er ihvertfall ikke kjent med noe negativt og har ikke bagasjen Tajik har.

Jeg er ingen fan av en sterk Ap, så for min del er det bra med alt som svekker Ap.

Samtidig er jeg redd for at det er fortsatt for mange ihuga-Ap-ere som stemmer Ap uansett hvor mye partiet driter seg ut i regjering. Hvis uhellet å velge dem først er ute, så er det bedre å ikke ha personer som Tajik i ledelsen. Heller Brenna som ikke har en negativ historikk. 

https://www.nrk.no/nyheter/e24_-flertall-pa-stortinget-for-a-gjeninnfore-anonyme-skattelistesok-1.16334759 Nå vil Ap gjeninnføre anonyme søk i skattelistene. Jeg håper Erna fjerner muligheten igjen når hun blir statsminister etter neste valg. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Lurven
Skrevet

Hun er på vei tilbake, godt hjulpet av media, så hun var på kjøretur på nyhetskanalen, plutselig dukket mannen hennes opp i bilen og sånn😆

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å si hvor strategisk riktig det vil være. Det virker på meg som AP virkelig mangler lederskikkelser med karisma, og der en del kvinnelige politikere på venstresiden har noe anstrengt/påtatt "hardt" over seg klarer Tajik å fremstå mer naturlig, har et mer behagelig vesen men fremstår samtidig kompetent og kan være skarp når hun trenger det. Sånn sett tror jeg hun kan være partiets sterkeste kort, og den dyktigste de har i "stallen".

På den annen side tror jeg det kan bli utfordrende å snakke om at andre må "bidra etter evne" og å "stramme inn" hvis en selv har en historikk med å "krafse til seg" der en kan, men kanskje klarer en å sanke sympati gjennom oppslag om "den tunge tiden", eller kanskje klarer en å unngå den typer debatter. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva med Frp-flausene? Søviknes, Hoksrud, Listhaug, Tybring-Gjedde

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
ltfutt skrev (5 timer siden):

Ja. for stj(Erna) er jo så mye bedre. Huff å huff

I politisk håndverk: ingen tvil.

Man kan mene mye om politikken og være uenig i målsetninger, men i den politiske prosessen, har dagens regjering vært mer tafatt og inkompetente enn Jagland.

Og vi snakker ikke egentlig et Støre- problem, dette går mye dypere i Ap sin sjel.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Gjest Refreng
Skrevet
14 hours ago, Justlooking said:

Støre er svak for Hadia av en eller annen grunn. Men NEI, det blir helt feil å få henne tilbake. Håper folk flest husker hva hun har drevet med, bortsett fra Støre da … Hun er jo så effektiv sier han, men hva med moral og integritet - har ikke det noe å si lenger? Vet forresten svaret her, slikt er ikke lenger viktig i politikken - dessverre. Og det gjelder de fleste partier, men Hadia har utmerket seg ekstremt negativt og synes det er rart hun i det hele tatt blir nevnt lenger.

Fordi de er av samme ulla.

Enhver mann av integritet ville tatt avstand og vist at det er uakseptabelt. At Støre ikke gjør dette sier mye om hvem han er og hva hans egentlige verdier er. Han har ikke et problem med at Tajik svindlet

Tvert imot satser han på at sine medpolitikere vil beskytte ha om noe av drittet han har gjort kommer ut

Skrevet (endret)

Politikken, og da spesielt de etablerte partiene, er så gjennomsyret av folk som ikke har bakkekontakt og reell livserfaring at det er skremmende. I AP har man jo fageksperter som Mjøs Persen (bachelor i kultur og valgfag i sammfunsfag) som har vært energiminister og nå innehar en annen ministerpost hun har null erfaring for å drive, vi har Hadija og Trond som virker som de har en intern konkurranse i å virke mest korrupt og moralsk fraværende og så har vi fantastiske Jonas som er født med sølvskje i munn, milliarder på bok og liksom skal være de 'vanliges' forkjemper. Vi har Espen Barth Eide, vindturbinenes far, og fyren som sammen med Ola Borten Moe har gitt århundrets dårligste konsesjoner på vindkraft, herpet landet og solgt det ut til høystbydende skatteparadis.

Hos SP har vi evig-subsidierte Trygve med lite annen livserfaring enn å motta støtte for å drive gård på en dårlig måte, som innehar Norges nest viktigste politiske post, vi har broileren Ola Borten Moe som stort sett er i samme kategori som Giske, Sandra Borch som tror ulv er grunn for alt som er feil i landet vårt, og TikTok Mehl.

I Høyre har vi Erna 'har aldri jobbet en ærlig dag i livet' Solberg, som har som mål å gjøre de rike rikere, få flere barn under fattigdomsgrensa, og andre hyggelige typer som Nicolaj Astrup, Løvaas og andre som konkurrerer i hvem som kan hoppe flest ganger fra maktens korridorer over i stillinger i store lobby-virksomheter og motta store pengebeløp derfra.

FRP og SV orker jeg ikke engang gå inn på, det er så utrolig mye hyklersk oppførsel (les f.eks Fylkesnes som er tatt for pendlerbolig snyting eller de utallige sakene rundt FRP-politikere som har jukset med reiseregninger eller penderbolig).

Alle de overnevnte ville ikke vart en dag i et privat firma.

Man MÅ for guds skyld få litt kontroll over politikerne i dette landet. Riksrevisjon, lobbyregister og streng straff for juks må innføres, ellers mister våre politikere den lille tiltro de har igjen.

Endret av Anonio
  • Liker 12
Skrevet
Druid skrev (9 timer siden):

I politisk håndverk: ingen tvil.

Hadde dagens regjering satt i gang med kommunereformen til Erna og sanner, hadde den antakeligvis blitt stemplet av høyresiden som en av de verst gjennomførte reformer noensinne. Falske lovnader, udemokratisk overkjøring av lokalsamfunn osv. Jeg blir så matt av å se hvor enkelt høyresiden slipper unna helt utrolig elendig håndtverk, og hvordan den nåværende regjeringen får skylden for trender som allerede viste seg klart og tydelig under Erna.

• Liker 2
Skrevet

Uttrykket mitt siden sept/okt ‘22: 😳 (ikke at uttrykket var særlig bedre under forrige regjering)

Uttrykket mitt nå, når AP (etter den ene katastrofemålingen etter den andre) jobber hardt for å få inn Tajik igjen: 😂

Jeg har stadig undret meg over personene som blir satt inn i tunge verv under dagens regjering - og seriøst stilt spørsmål om ageanden egentlig er å styrte hele AP som parti..jeg begynner å lure på om den konspiratoriske delen av hjernen min har rett. 
Jeg tror aldri jeg har sett et mer inkompetent styre noensinne - og jeg har stemt AP stort sett alltid. De får ikke min stemme neste gang.

Jeg lurer på om folk har lest historien om Tajik og Christensen..det sier litt om hva noen av kvinnene i dette partiet er i stand til for å karre til seg makt. Yrkespolitikere uten yrkesstolthet..

Så kan man undre seg over balletaket Tajik har på Støre..hvilke felles agenda de to egentlig har..de har vel sterke røtter til Høyre begge to. Eventuelt vet Tajik noe om Støre som Støre ikke vil Norge skal vite..og Støre er jo fullt klar over hva Tajik er i stand til å gjøre om hun ikke får det som hun vil. 

De eneste som duger i AP nå, er Brenna og Giske. Håper de starter et eget parti. 

Sånn, det var dagens lille shit storm over politikernorge - og min politikerforakt som vokser seg større dag for dag. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenk om politikken hadde vært som idretten ; blir du tatt for doping, så er du ute på livstid, eller får en real straff som må sones over år, før du kan komme tilbake.  Problemet med politikerne er at de har så mye "svin på skogen" at det ikke hadde fantes poltikere igjen dersom de hadde fått utestengelse.  Det er så latterlig at politikere som har utført overgrep, snusk, korrupsjon av stor eller mindre betydning, hvitvasking og underslag stadig kan komme tilbake i politikken....

Landet må jo styres av politikere ; men det må jo være soleklare regler for de som alle andre i samfunnet !!  Så er det jo dette med en slags beskyttelses (u) kultur som er kutyme, politikere beskytter hverandre og har ofte de nødvendige kontakter som skal til for å komme tilbake.

I andre yrker må man sone en straff, få utestengelse, gjøre nye tester o.s.v for å bevise at man kan komme tilbake til jobb igjen....

Man kan ramse opp en haug med politikere som har gått langt over streken, men som fortsatt står på partilister og kan velges inn i storting igjen, folk som har brutt lov, etiske retningslinjer eller har vist dårlig dømmekraft og moral. Så skal de altså igjen påberope seg folks tillit og få tillitsverv av betydning, ta store og viktige beslutninger når de har vist utrolig dårlig dømmekraft !!   Det er jo vi velgerne som stemmer på disse politikerne, og ofte blir det sånn at man får "skylde seg selv" på en måte.....personlig har jeg stor politikerforakt, og disse menneskene vil ofte ha en posisjon for å utøve makt og misbruke dette til egen vinning.  Tajik føyer seg godt inn i rekken av politikere med en sånn type agenda.

• Liker 7
Skrevet
ltfutt skrev (50 minutter siden):

Hadde dagens regjering satt i gang med kommunereformen til Erna og sanner, hadde den antakeligvis blitt stemplet av høyresiden som en av de verst gjennomførte reformer noensinne. Falske lovnader, udemokratisk overkjøring av lokalsamfunn osv. Jeg blir så matt av å se hvor enkelt høyresiden slipper unna helt utrolig elendig håndtverk, og hvordan den nåværende regjeringen får skylden for trender som allerede viste seg klart og tydelig under Erna.

Neppe ; den ble gjennomført, nettopp på tvers av lokal politisk motstand: dette var den politiske oppgaven som man kan være uenig om. Det er DET som er håndverket. Få gjennomført kontroversielle politiske vedtak.

Ideologien er noe annet, og at det fortsatt pågår motstand som har fått lov til å ta omkamp og vunnet fram, har ingenting med håndverket å gjøre, men politikken.

(Det finnes INGEN samfunnsforsvarlige mekanismer som forvarer oppsplittingen; det er RENT lokalpolitisk føleri og ideologi. Men vi er et demokrati, og derfor fikk vi dette politiske skiftet , og folk sa "drit i om livet blir dårligere, vi vil ha det sånn")

Regjeringen får ikke kritikk for trendene, hva de får kritikk for, er deres totale mangel av handling og dårlig kommunikasjon knyttet til trendene.  De fremstår inkompetente , tafatte og unnvikende. 

Erna sin takling av pandemien var ikke perfekt på noen måte. Men det politiske budskapet om at regjeringen forsto det var et problem, tok problemet alvorlig og søkte kompetanse i å begrense konsekvensene av problemet, står i grell kontrast til Støre og co sin takling av dagens utfordringer.  Det er 18 måneder sin strømprisen gikk i taket og bedriftene varslet at de trengte hjelp;  fortsatt har ikke regjeringen fått på plass noe som er funksjonelt, og strømprisen alene,  er en av de mer omfattende årsakene til inflasjonen. 

Hadde Støre og Co satt igang en kommunereform hadde den dødd før den kom til stortinget, for ingen ville hatt noe fornuftig underlag til å gjøre et vedtak. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...