AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Feber eller oppkast; Kjøres barna hjem eller blir de værende til de blir friske? Anonymkode: 1c530...116
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 De er vel hjemme hos en forelder på samvær? Anonymkode: 88f6e...dbe 8
Mt3 Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Feber eller oppkast; Kjøres barna hjem eller blir de værende til de blir friske? Anonymkode: 1c530...116 Samværet går jo som normalt, en kan såklart som foreldre bli enige om at barnet blir værende til det blir friskt for å ikke spre smitte til den andre familiehalvdelen, eller en kan bli enig om at barnet drar tilbake til en forelder om denne uansett har fri fra jobb/lett for å ta hjemmekontor.... Tenker du at bare en av foreldrene er egnet til å ta seg av ett sykt barn? Hvordan er i såfall en foreldre som ikke kan ta seg av sitt syke barn i stand til å ta seg av det når det er friskt? 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Her hadde far sendt ungen hjem (eller krevd at jeg hentet). Far og stemor kan nemlig IKKE bli syke. Da er det bedre at jeg tar alle sykedager med alt det medfører Nå nekter ungen å dra til far fordi han ikke føler seg velkommen der. Og det er jo krise fordi barnebidraget blir høyere. Anonymkode: 1cfb1...ba3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): De er vel hjemme hos en forelder på samvær? Anonymkode: 88f6e...dbe En del foreldre har ordnet så den barnet bor mest hos har alle omsorgsdagene, i det tilfellet har ikke samværsforelder rett på fri med lønn om sykdom går inn i arbeidsuken og da er det irrelevant om man kaller begge hjem hjemme eller ikke. Anonymkode: b8464...92a 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her hadde far sendt ungen hjem (eller krevd at jeg hentet). Far og stemor kan nemlig IKKE bli syke. Da er det bedre at jeg tar alle sykedager med alt det medfører Nå nekter ungen å dra til far fordi han ikke føler seg velkommen der. Og det er jo krise fordi barnebidraget blir høyere. Anonymkode: 1cfb1...ba3 Dette provoserer meg noe så enormt!👹 For noen drittfolk. Stakkars barn💔 Anonymkode: 5f955...917 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 Hadde det skjedd med min stesønn hadde jeg nok hatt en fin samtale med mor om at det er best hvis han kan være hos henne til han er frisk igjen. Ikke fordi at jeg ikke unner han å være hos faren, men det er ikke noe poeng i å utsette 3 småsøsknene i alderen 0-4 år for smitte + jeg og far. Anonymkode: 5923b...720 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Er det til og med oppkast inni bildet så burde barnet få ro og få sove det ut der de var når det oppsto. Anonymkode: 44b4c...e07 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Her skulle vi gjerne hatt de lenger, men hadde mor hatt barna lenger pga sykdom ville det endt med at vi står i gjeld til henne når det kommer til dager. Mor teller nesten minutter der hun må ha barna ekstra så her gjør vi det så ikke mor overkjører oss tilslutt. Anonymkode: b1612...910
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): En del foreldre har ordnet så den barnet bor mest hos har alle omsorgsdagene, i det tilfellet har ikke samværsforelder rett på fri med lønn om sykdom går inn i arbeidsuken og da er det irrelevant om man kaller begge hjem hjemme eller ikke. Anonymkode: b8464...92a This. Mannen min har ikke sykt barn dager, moren til barnet har alle. Så når barnet blir sykt, må mor ta det. Det har hendt et par ganger at hun nekter, og da har vi måtte bruke våre egne egenmeldinger (hva skal man gjøre…). Anonymkode: 3bd04...38b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hadde det skjedd med min stesønn hadde jeg nok hatt en fin samtale med mor om at det er best hvis han kan være hos henne til han er frisk igjen. Ikke fordi at jeg ikke unner han å være hos faren, men det er ikke noe poeng i å utsette 3 småsøsknene i alderen 0-4 år for smitte + jeg og far. Anonymkode: 5923b...720 Seriøst? For det første, blir han syk hos dere så er dere mest sannsynlig allerede smitta. Og for det andre, med småbarn i hus så er det større sjanse for at han blir smitta med noe hos dere enn det at han smitter dere med noe. Et sykt barn er et sykt barn, da tar man vare på det, en blir ikke umenneskelig. En fører ikke smitte inn i et annet hjem når noen er syke. Man lar barnet bli til det er friskt. Anonymkode: eed57...a35 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Seriøst? For det første, blir han syk hos dere så er dere mest sannsynlig allerede smitta. Og for det andre, med småbarn i hus så er det større sjanse for at han blir smitta med noe hos dere enn det at han smitter dere med noe. Et sykt barn er et sykt barn, da tar man vare på det, en blir ikke umenneskelig. En fører ikke smitte inn i et annet hjem når noen er syke. Man lar barnet bli til det er friskt. Anonymkode: eed57...a35 Tok selvsagt utgangspunktet i at han blir syk når han er hos mor. Da kan han også være der til han blir frisk i stedet for å smitte både mor og far sin familie. Vet du hvordan omgangssyke smitter i det hele tatt? Er man nøye med håndhygiene (noe de fleste voksne er) så trenger han absolutt ikke å bli smittet. Barn derimot. Og ja jeg er seriøs. Anonymkode: 5923b...720 2
Mt3 Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Her hadde far sendt ungen hjem (eller krevd at jeg hentet). Far og stemor kan nemlig IKKE bli syke. Da er det bedre at jeg tar alle sykedager med alt det medfører Nå nekter ungen å dra til far fordi han ikke føler seg velkommen der. Og det er jo krise fordi barnebidraget blir høyere. Anonymkode: 1cfb1...ba3 Han må jo bare få det veldig godt forklart da at såklart virker det som at de ikke vil ha han der om de sender han hjem til mor hver gang han er litt syk. Egoistiske folk slipper gjerne etter hvert å få besøk av sine egne barn. 'Som man reder ligger man' er vel ordtaket Om den ene parten har kavet til seg rettighetene på alle sykt barn dager så kan jeg skjønne at barnet blir sendt dit om det er sykt på en arbeidsdag, men ellers så er jo det å stelle for sitt syke barn en like naturlig del av oppveksten som å følge de på trening/første skoledag/barnehage.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 Er selv skilsmisse barn, bodde store deler hos mamma og hadde helgesamvær hos pappa. Kanskje annahver eller tredjehver helg, bestemte vel mest fordi da var jeg ganske stort barn/tenåring. Var ca 4 timer mellom dem. Men hadde jeg blitt syk så ville jeg vært hjemme hos mamma, det som var mitt hovedhjem. Hos pappa var jeg bare på besøk, hadde jo ikke eget rom, ikke fordi jeg ikke var velkommen, men hadde ikke bruk for eget rom, og sov på gjesterom eller sovesofa. Han bodde i en liten leilighet i Oslo. Men såfremt det ikke er 50/50 ordning, så vil jeg si det er mest naturlig at ungene er der de bor mest, når de er syke. Anonymkode: 34312...19e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er selv skilsmisse barn, bodde store deler hos mamma og hadde helgesamvær hos pappa. Kanskje annahver eller tredjehver helg, bestemte vel mest fordi da var jeg ganske stort barn/tenåring. Var ca 4 timer mellom dem. Men hadde jeg blitt syk så ville jeg vært hjemme hos mamma, det som var mitt hovedhjem. Hos pappa var jeg bare på besøk, hadde jo ikke eget rom, ikke fordi jeg ikke var velkommen, men hadde ikke bruk for eget rom, og sov på gjesterom eller sovesofa. Han bodde i en liten leilighet i Oslo. Men såfremt det ikke er 50/50 ordning, så vil jeg si det er mest naturlig at ungene er der de bor mest, når de er syke. Anonymkode: 34312...19e Så barnet må sitte i bil mens det spyr fordi det skal hjem til hovedhjemmet? Anonymkode: 1c530...116 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tok selvsagt utgangspunktet i at han blir syk når han er hos mor. Da kan han også være der til han blir frisk i stedet for å smitte både mor og far sin familie. Vet du hvordan omgangssyke smitter i det hele tatt? Er man nøye med håndhygiene (noe de fleste voksne er) så trenger han absolutt ikke å bli smittet. Barn derimot. Og ja jeg er seriøs. Anonymkode: 5923b...720 Der er jeg enig med deg, om barnet er hos mor og blir syk før det skal til far så blir det jo selvsagt hjemme. Som jeg sa så flytter en ikke på sykt barn om en ikke må. Altså, om barnet ble sykt hos dere så blir det jo til det er friskt. Det er jo også andre sykdommer enn omgangssyke. Korona for eksempel, en utsatte jo ikke andre for smitte om en hadde noe valg. Anonymkode: eed57...a35
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 Jeg får barn tilbake fra samvær selv om de har omgangssyke, gitt. Skjedde faktisk nå rett før helgen, så har akkurat hatt omgangssyke selv da jeg ble smittet. Jeg er ikke sånn andre veien, med mindre jeg må. Har også hatt barna her da far var syk.. men får ikke akkurat tilbudet andre veien. Anonymkode: ab62f...5ab
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #18 Skrevet 13. mars 2023 Hos oss er det somregel barnefar som tar sykt barn. Han bor 2 min unna og har mulighet for hjemmekontor. Jeg jobber turnus og har en jobb som er mye vanskeligere å fylle hvis jeg blir borte. For oss har det aldri vært noe problem! Og vi er rause mot hverandre ellers også. Jeg kan godt ta barna ei helg for han, hvis han skal bort. Og han kan godt komme hit å være med de en kveld, hvis jeg må jobbe senvakt. Har funket i 4 år, så håper det fortsetter slik Anonymkode: 2f1c2...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #19 Skrevet 13. mars 2023 Ungene ville hjem til mor/ meg da de var syke, og det var greit for meg. Her har de rommet sitt, er trygge og får omsorg. Far var ikke så flink der. Han var helgepappa. Anonymkode: 96af9...c46
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Skrevet 13. mars 2023 Om barnet blir sykt, blir han i det hjemmet han er i ihvertfall så lenge han er dårlig og kan være smittsom. Ikke vits å spre smitte unødvendig. Her er barnet "hjemme" både hos meg og faren. Nå har vi delt bosted. Men hadde uansett kalt det hjemme begge steder selv om den ene "kun" var samværsforelder. Og som regel har vel foreldrene likt fordelt omsorgsdager? Anonymkode: 06a4d...5de 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå