Gå til innhold

Vanlig med lønnsøkning fra forfremmelse fra SA til Manager i Big 4

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er blitt innstilt av min performance manager (PM) til å prøve casen min for opprykk fra senior associate (SA) til manager i løpet av det neste år. Jeg jobber i big-4 og har som SA rett til OT-godtgjørelse, og jobber for minst 100.000 kr pr år OT for tiden. Denne retten mister jeg ved opprykk, selvom jeg får rett til bonus, men den er jo prestasjonsbasert, og de er ikke forpliktet til å gi et fast beløp og ligger vel ikke over 100k pr år (?). Jeg lurte på derfor om det egentlig er noen betydelig lønnsøkning ved å gå fra SA til manager i Big-4?

Anonymkode: 007d6...685

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at KG er rett sted for dette?

Anonymkode: 1fbf3...680

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Regelen i ditt firma er jo opp eller ut. Du kan ikke være senior associate for lenge. 
Det vil komme andre nyutdannede og skinne enda mer.

Du må rykke opp og få mer ansvar (og mer gratisjobbing for en potensiell bonus).

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske dritt. Lønnsøkningen ser stor ut på papiret, men når du trekker fra overtid blir det småpenger. Og den bonusen pleier å være ganske liten. + at du får mer ansvar og stress.

På tide å bytte jobb

Anonymkode: fd922...a2b

AnonymBruker
Skrevet

Den reelle lønnsøkningen etter fratrekk fra overtid er helt elendig uansett hvilken av de fire store man jobber for, når man regner inn arbeidstimer og økt ansvar. Det er en grunn til at frafallet på manager-nivået er så stort, fordi man tjener langt bedre andre steder i det private, og har generelt bedre arbeidsvilkår.

Du bør gå opp minst 100k når du går fra SA til manager, men hvis du må spørre på KG for å få denne informasjonen, så er du kanskje ikke i en posisjon hvor det er noe du kan kreve. De som er best posisjonert for å kreve lønn, vet gjerne svaret på disse tingene fra før (og får gjerne bonus som SA også). 

I valget mellom å gå opp til manager og å bytte jobb, så byttet jeg til inhouse og steg 260 000 kr i lønn, beholdt overtidsbetalt, bonus, og fikk langt lavere overtidsforventninger. Bedre pensjon fikk jeg også. 

Anonymkode: 88f36...433

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...