AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Noen som har noen tips for å bli kvitt appelsinhud på rumpa? noen som har hatt det tidligere, men har gjort noen grep så det har blitt borte? Anonymkode: 74204...c3d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Det er litt avhengig av gener, men det kan hjelpe å redusere fettprosenten. Det finnes imidlertid mange slanke mennesker med cellulitter også, så det er ganske vanskelig å bli kvitt helt. Anonymkode: 6f067...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Alle har vel det... Eller.. "alle".. Er ikke mange jeg har sett uten! Anonymkode: e3681...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Jeg hadde ganske mye etter svangerskapet. Det som hjalp meg var styrketrening og at jeg drakk masse vann. Hjelper også å redusere litt på fettet mat. Nå har jeg nesten ingen cellulitter. Anonymkode: 4472a...20c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde ganske mye etter svangerskapet. Det som hjalp meg var styrketrening og at jeg drakk masse vann. Hjelper også å redusere litt på fettet mat. Nå har jeg nesten ingen cellulitter. Anonymkode: 4472a...20c Det tror jeg faktisk ikke på. Anonymkode: 1bfc5...85f 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 Trening og massage kan redusere. Cellulittene blir mindre synlige når huden er brun. Bruk en fin selvbruningskrem. Man blir uansett aldri kvitt cellulittene helt. Desverre. Hater lårene mine 😝 Anonymkode: 33741...4f6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Noen som har noen tips for å bli kvitt appelsinhud på rumpa? noen som har hatt det tidligere, men har gjort noen grep så det har blitt borte? Anonymkode: 74204...c3d Er det cellulitter du snakker om? De går bort når du trener og da helst styrketrening. Jeg fikk to cellulitter på rumpa etter et par år opphold med trening, men når jeg begynte å trene igjen så forsvant de ☺️. Cellulitter kommer av fett, og da helst muskler som omdannes til fett, og det er derfor de forsvinner like fort igjen når man gjør en innsats. Anonymkode: efc9a...7b0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det tror jeg faktisk ikke på. Anonymkode: 1bfc5...85f Hvorfor tror du ikke på det? Det er vel vitenskapelig bevist at cellulitter kan bekjempes med styrketrening, siden cellulitter forekommer når muskler omdannes til fett. Anonymkode: efc9a...7b0
MyMichelle Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor tror du ikke på det? Det er vel vitenskapelig bevist at cellulitter kan bekjempes med styrketrening, siden cellulitter forekommer når muskler omdannes til fett. Anonymkode: efc9a...7b0 Muskelvev omdannes ikke til fettvev. Endret 13. mars 2023 av MyMichelle 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det cellulitter du snakker om? De går bort når du trener og da helst styrketrening. Jeg fikk to cellulitter på rumpa etter et par år opphold med trening, men når jeg begynte å trene igjen så forsvant de ☺️. Cellulitter kommer av fett, og da helst muskler som omdannes til fett, og det er derfor de forsvinner like fort igjen når man gjør en innsats. Anonymkode: efc9a...7b0 De kan gå bort, du var heldig. Anonymkode: 6f067...b8e 1
MyMichelle Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 Litt info om problemet. https://www.med24.no/appelsinhud-hva-er-det-og-hvordan-blir-du-kvitt-problemet https://nhi.no/sykdommer/hud/diverse/appelsinhud-cellulitter/
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 En kan ikke bli kvitt cellulitter. Det er en normal del av kvinnekroppen Anonymkode: 25d97...dd5
MyMichelle Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Jeg fikk færre på innsiden av lårene og på rumpa, etter å ha gått ned ca. 17 kg. Jeg trente styrketrening. Fikk rynkete hud på rumpa når fettet sa takk og farvel, men etter ca. ett år var huden bra igjen.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 Jeg fikk en del cellulitter etter vektoppgang i forbindelse med svangerskap. Etter jeg begynte å trene igjen, både tung styrke samt cardio, og gått ned igjen til min normalvekt så er også cellulittene borte. Jeg bruker også å ha en dyp massasje av rompe og lår med en god olje ca en gang i uka, aner ikke om det hjelper, men er deilig 😅 enten får jeg hjelp av mannen eller så gjør jeg det selv mens jeg ser på tv 🙈 Anonymkode: 2c665...bbe
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #15 Skrevet 16. mars 2023 Jeg fikk det i puberteten og har blitt litt mer med alderen. Aldri vært i nærheten av overvektig, heller motsatt. Tror det er genetisk. Har aldri brydd meg om det heller da. Eneste er at jeg ikke kjøper de irriterende smale bikinitrusene hvor halve rumpa henger utenfor. Men hadde nok ikke likt dem uansett. Anonymkode: 04d4f...366
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #16 Skrevet 17. mars 2023 Jeg fikk plutselig veldig appelsinhud, fra året 2021 til 2022. Jeg hadde gått opp i vekt og drakk oftere alkohol (sosiale lag), men fordi jeg har vært spiseforstyrret før så tør jeg rett og slett ikke å telle kalorier. Det som derimot sjokkerte meg er at jeg gikk over til å spise kun råvarer og prosessert mat (altså ikke ultraprosessert mat), og kiloene gikk nedover og huden min ble finere enn den hadde vært på et år. Jeg ble nysgjerrig på dette kostholdet via instagrammen til Maja Skogstad, ernaeringsmamma - og har ikke hatt noen "cheat days", annet enn litt mørk sjokolade her og der. Men nøtter, pasta, ost og annen kaloririk mat har vært innafor - bare med et fokus på grønnsaker og aller helst økologisk. Anbefaler sterkt å prøve, sier ikke det er en mirakelkur mot appelsinhud, men helsa/livsstilen mi har blitt mye bedre i hvert fall (og uten at det føles vanskelig å gjennomføre). Anonymkode: c3325...091
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #17 Skrevet 17. mars 2023 Som mann synes jeg ikke cellulitter gjør noe som helst. Det er jo helt normalt. Anonymkode: 72b87...e2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå